Gå til innhold

Har lært mye av Anders Behring Breivik.

Fremhevede innlegg

Skrevet

hey hey dere! la oss få breivik inn som topp-politiker så vil voldtekstporblemene løse seg!

da vil vi jo få KRIG, og det er kjempekult:)

yay! Flere folk som blir drept <3

Nei vent litt da! La oss jenter beholde Ap ei stund til. Så holder vi en skikkelig fyllefest og voldtar alt vi kommer over av mannfolk mens vi ennå har noen å skylde på :ironi:

Så kan vi ha krig a.la. ABB etterpå uten å bli distrahert av den forbaskede kjønnsdriften...

:ironi:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sjokkerende, at norske folk kan tenke slik om ABB.

Skrevet

Det er helt sjokkerende, at norske folk kan tenke slik om ABB.

Hva er sjokkerende? Det finnes da meningsfeller over hele verden, Norge er selvsagt intet unntak.

• Liker 3
Skrevet

"En sten kan ikke flyve; Mor Lille kan ikke flyve; Altså er Mor Lille en sten!".

Fantastisk logikk. Å frata mennesker ansvaret for egne handlinger, alltid en god ide. Jeg er fan. Det betyr jo faktisk at jeg kan gjøre nøyaktig hva jeg vil, for ansvaret og skylda kan jeg alltids legge på noen andre.

Når begynte forresten politikerne å importere gale menn? Snakker vi kvoteflyktninger? For de kommer det strengt tatt ikke så mange av, og jeg har ikke akkurat inntrykket av at de er hovedproblemet. Ikke minst fordi de ofte er barnefamilier, og siles og plukkes ut før de kommer. Eller snakker du om asylsøkere? Isåfall har jeg nyheter til deg. De importeres ikke, de dukker opp uinvitert, helt av seg selv. Vi er et rikt land, i en stabil del av verden. Vi kåres jevnlig til verdens beste land å bo i. Det betyr at vi er et attraktivt land for mange, som av diverse årsaker, ønsker å søke asyl eller et bedre liv. Og helt ærlig, jeg tror ikke det kommer til å forandre seg så enormt mye om vi får en ny regjering.

Når det er sagt, jeg er enig med Katten i at det er ting som kunne ha vært bedre mtp integreringspoliktikk. Men å gå derifra, til å påstå at politikerne med viten og vilje importerer voldtektsmenn, og derfor fortjener "straff", er å hoppe bukk over realiteten og tryne elegant inn i nærmeste murvegg.

Man må jo gå til roten av problemet - hvordan noen kunne tillatte at dette kunne skje in the first place. Dessuten er disse menneskene som begår slike kriminelle handlinger så ødelagte av hjernevasking av kultur og religion, så det er en helt annen debatt.

Men politikerne er jo oppegående mennesker, og de gjør ingenting for å stoppe problemet.

Politikerne trenger mer motstand fra befolkningen. Ikke i form av vold, men f.eks flere demonstrasjoner og at man blir hørt mer i media. Bare det at folk er redde for å gå alene ute om kvelden i Oslo, det skal ikke være slik. Det var ikke sånn før. Noe alvorlig stygt har skjedd her, hvordan kan du mene at politikerne ikke har noe med å gjøre?

• Liker 2
Skrevet

Nei. I dette tilfellet var makten hans 'Tors Hammer' og 'Odins Spyd'. Han brukte kuler for å gjennomhulle hans fienders vesen, da hans ord var for svake til å gjennomhulle deres meninger.

For å bruke en av de bedre definisjonene på makt (Max Webers): Makt er muligheten til å få andre mennesker til å gjøre din vilje. ABB fikk ingen til å bøye seg etter hans vilje, før han rettet et geværløp mot dem. Fullstendig maktesløs.

Jeg lurer på om du er tøff nok til å ta samme selvrealiseringsøvelse som fortsatther gjennomførte, men KSM nektet?

Han ord var langt fra for svake, det var vel heller det at de var for sterk kost! Han har selv uttalt at dersom han ikke hadde blitt sensurert hele livet av media så ville han ikke hatt behov for å gjøre det han gjorde. Han mener media har hovedskylden for det som hendte fordi de ikke publiserte meningene hans!

• Liker 1
Skrevet

Han ord var langt fra for svake, det var vel heller det at de var for sterk kost! Han har selv uttalt at dersom han ikke hadde blitt sensurert hele livet av media så ville han ikke hatt behov for å gjøre det han gjorde. Han mener media har hovedskylden for det som hendte fordi de ikke publiserte meningene hans!

fordi en 14-åring kom med bedre politiske synspunkt enn han.... han var absolutt ikke interessant for media. Og du kan ikke skylde på media at han skøyt masse folk. Hvis media ikke er interessert i ens politikk, så bør man prøve seg på et annet yrke. Å i tillegg tro at det er så ille i Norge at man bør starte krig er også ganske skrudd.

Politikk er ikke svart hvitt. Det skjønner verken han eller DU.

• Liker 1
Skrevet

Men ærlig talt, man kan da ikke gå rundt å lide under den vrangforestilling at pressen er interessert i å trykke alt mulig tull. De skal selge aviser. Leserinnlegg selger ikke aviser. Dersom han ville få frem sine løsninger måtte han brukt det demokratiske systemet. Det er der endringer skjer.

Selv om han hadde fått lov å øse ut av seg i aftenposten hver dag , ville ikke det ført til noen forandring.

Selvfølgelig vet politikere om disse tankene han hadde , man kan ikke unngå dem om man leser litt.

Men det betyr ikke at de er enige , det virker som om han mener at bare han hadde fått fortalt folk om sine ideer ville de vært enige med ham.

Snakk om stormannsgalskap.....

• Liker 3
Skrevet

Denne tråden er litt skummel...

Skrevet

ehm halloooo? det er VI som er rare. ikke de! breivik er jo verdens mest fantastike person!!! jeg håper at jeg kan ha sex med han og at han etterpå går og dreper mora mi :rodmer: digg mann.

Hvorfor skulle han drepe mora di?

Gjest BettyBoop
Skrevet

han har jo en hang til å drepe...

Skrevet

fordi han hadde jo aldri vært en fascinerende mann hvis han ikke hadde drept noen. Det er jo det som gjør han så fascinerende..... I tillegg er mora mi sosialist, og jeg VET at hvis hun hadde blitt drept så hadde det reddet både meg selv og andre uskyldige i fremtiden!!!111lolol me smart :lur:

Gjest BettyBoop
Skrevet

fordi han hadde jo aldri vært en fascinerende mann hvis han ikke hadde drept noen. Det er jo det som gjør han så fascinerende..... I tillegg er mora mi sosialist, og jeg VET at hvis hun hadde blitt drept så hadde det reddet både meg selv og andre uskyldige i fremtiden!!!111lolol me smart :lur:

Herregud. Ønsker du din egen mor drept?

Skrevet

Du er helt syk. Tenker du ikke i det hele tatt på det han gjorde?? Et menneske som har hjerte til å drepe så mange mennesker, fortjener virkelig ikke å bli tilgitt. Han prøvde å drepe moren min. Nei, dette er bare helt teit av deg og skrive. Jeg blir lei meg av det.

• Liker 1
Skrevet

Men politikerne er jo oppegående mennesker, og de gjør ingenting for å stoppe problemet.

Ignorance is bliss!

• Liker 1
Skrevet

Ignorance is bliss!

Ja, det er utrolig hvor mye mer kunnskapsrik og klok man er når man sitter hjemme i sofaen og kan leke kul kar som anonym på nettet. Da har man mye mer oversikt og forståelse over hvordan ting burde gjøres enn politikere med over tyve års erfaring. De leker jo bare, det er sofafolket som virkelig har forstått hvordan ting henger sammen!

Skrevet

Ja, det er utrolig hvor mye mer kunnskapsrik og klok man er når man sitter hjemme i sofaen og kan leke kul kar som anonym på nettet.

Det er jo ofte der det begynner....

Skrevet

Det er jo ofte der det begynner....

Men til og med de som begynner har forstått dette så mye bedre enn de som har jobbet med det i over tyve år, selvsagt.

Skrevet

Hva det er i følge meg? Vel, manifestet er ikke akkurat en akademisk perle, er det vel? Det har allerede blitt påpekt at det er preget av både klipp og lim, og en del som i det minste er omstridt, om ikke rett ut feil. I tillegg er det en imponerende blanding av politisk bruk av historie, propaganda, utlegginger om familiemedlemmers sexliv og <3. Har du lest litt, så skal det mye til for å se på dette som en intellektuell racer. For nøyaktig hva er det som gjør dette så imponerende? At han klarer å samle, klippe og lime inn andres verk? At han behersker smil og hjerter? At han har brukt noen år på å se seg så blind på diverse konspirasjonsteorier at han kan alle de vanlige på rams? Eller at han er villig til å legge ut intim info om alle rundt seg?

Her er også kildekritikk et stikkord. Kildekritikk er greit i alle tilfeller. Men i møtet med en sinnsforvirret massemorders manifest, så vil jeg anbefale det litt ekstra. Ikke sluke det rått, utrope vedkommende til den neste Sokrates og erklære ham som et kunnskapsrikt geni.

Det var for godt skrevet til kun å klikke "liker"!

• Liker 1
Skrevet

Men til og med de som begynner har forstått dette så mye bedre enn de som har jobbet med det i over tyve år, selvsagt.

Hvorfor er det så usannsynlig?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så usannsynlig?

Nei, det er jo svært logisk, det.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...