BellaSwan Skrevet 29. januar 2012 #61 Skrevet 29. januar 2012 Nå er det nå engang slik at folk har forskjellig oppfatning av saker og ting. Det må være lov uten å bli sjikanert for sine meniner.... 2
Gjest Katten. Skrevet 29. januar 2012 #62 Skrevet 29. januar 2012 Jeg lurer fortsatt på om dere, AB, fortsatther og KSM, anser meningene, analysene og hans generelle kunnskap som sannhet?
BellaSwan Skrevet 29. januar 2012 #63 Skrevet 29. januar 2012 De lar seg imponere av stor ord, men mangler kunnskapen til å gjennomskue ham og se manifestet for hva det er. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #64 Skrevet 29. januar 2012 Jeg lurer fortsatt på om dere, AB, fortsatther og KSM, anser meningene, analysene og hans generelle kunnskap som sannhet? Ja, hvis jeg ikke mente det hadde jeg ikke startet denne tråden! 2
Gjest Katten. Skrevet 29. januar 2012 #65 Skrevet 29. januar 2012 Ja, hvis jeg ikke mente det hadde jeg ikke startet denne tråden! Så det at ca. hele den vitenskapelige verden har avvist påstandene hans som tull, sier intet? 3
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #66 Skrevet 29. januar 2012 De lar seg imponere av stor ord, men mangler kunnskapen til å gjennomskue ham og se manifestet for hva det er. Og det er hva ifølge deg? Hva det er i følge meg? Vel, manifestet er ikke akkurat en akademisk perle, er det vel? Det har allerede blitt påpekt at det er preget av både klipp og lim, og en del som i det minste er omstridt, om ikke rett ut feil. I tillegg er det en imponerende blanding av politisk bruk av historie, propaganda, utlegginger om familiemedlemmers sexliv og <3. Har du lest litt, så skal det mye til for å se på dette som en intellektuell racer. For nøyaktig hva er det som gjør dette så imponerende? At han klarer å samle, klippe og lime inn andres verk? At han behersker smil og hjerter? At han har brukt noen år på å se seg så blind på diverse konspirasjonsteorier at han kan alle de vanlige på rams? Eller at han er villig til å legge ut intim info om alle rundt seg? Her er også kildekritikk et stikkord. Kildekritikk er greit i alle tilfeller. Men i møtet med en sinnsforvirret massemorders manifest, så vil jeg anbefale det litt ekstra. Ikke sluke det rått, utrope vedkommende til den neste Sokrates og erklære ham som et kunnskapsrikt geni. Men for all del.. jeg liker Helter Skelter jeg. Det betyr ikke at jeg sluker Charles Mansons teorier om verden rått av den grunn. 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #67 Skrevet 29. januar 2012 Så det at ca. hele den vitenskapelige verden har avvist påstandene hans som tull, sier intet? Hvilke av påstandene? Kan du være litt mer spesifikk? 1
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #68 Skrevet 29. januar 2012 Så det at ca. hele den vitenskapelige verden har avvist påstandene hans som tull, sier intet? Heeellloo? Det er vel bare med på å understreke at han har rett? Konspirasjonsteorier 101! 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #69 Skrevet 29. januar 2012 Hva det er i følge meg? Vel, manifestet er ikke akkurat en akademisk perle, er det vel? Det har allerede blitt påpekt at det er preget av både klipp og lim, og en del som i det minste er omstridt, om ikke rett ut feil. I tillegg er det en imponerende blanding av politisk bruk av historie, propaganda, utlegginger om familiemedlemmers sexliv og <3. Har du lest litt, så skal det mye til for å se på dette som en intellektuell racer. For nøyaktig hva er det som gjør dette så imponerende? At han klarer å samle, klippe og lime inn andres verk? At han behersker smil og hjerter? At han har brukt noen år på å se seg så blind på diverse konspirasjonsteorier at han kan alle de vanlige på rams? Eller at han er villig til å legge ut intim info om alle rundt seg? Her er også kildekritikk et stikkord. Kildekritikk er greit i alle tilfeller. Men i møtet med en sinnsforvirret massemorders manifest, så vil jeg anbefale det litt ekstra. Ikke sluke det rått, utrope vedkommende til den neste Sokrates og erklære ham som et kunnskapsrikt geni. Men for all del.. jeg liker Helter Skelter jeg. Det betyr ikke at jeg sluker Charles Mansons teorier om verden rått av den grunn. "Alle" har vel etterhvert fått med seg klipp og lim delen. Det har han jo sagt selv, at han har brukt diverse kilder i manifestet sitt. Det gjør dem ikke mindre rett for det. Det er fakta-opplysninger hverken mer eller mindre. Den delen av manifestet som inneholder opplysninger om familie og venner er jo mindre interessant. Jeg ser dette utfra et politisk ståsted. Jeg har samme oppfatning som han angående Eurabia-terorien og politikken til AP. Jeg vil at folk skal våkne opp og ta innover seg realitetene som skjer rundt oss, for det er en skremmende utvikling. Jeg tenker jo da på muslimenes inntog i vesten. Det er der jeg deler ABB sitt syn, han fikk meg enda mer engasjert og har med det han har skrevet lært meg enda mer enn det jeg visste fra før. 1
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #70 Skrevet 29. januar 2012 (endret) "Alle" har vel etterhvert fått med seg klipp og lim delen. Det har han jo sagt selv, at han har brukt diverse kilder i manifestet sitt. Det gjør dem ikke mindre rett for det. Det er fakta-opplysninger hverken mer eller mindre. Den delen av manifestet som inneholder opplysninger om familie og venner er jo mindre interessant. Jeg ser dette utfra et politisk ståsted. Jeg har samme oppfatning som han angående Eurabia-terorien og politikken til AP. Jeg vil at folk skal våkne opp og ta innover seg realitetene som skjer rundt oss, for det er en skremmende utvikling. Jeg tenker jo da på muslimenes inntog i vesten. Det er der jeg deler ABB sitt syn, han fikk meg enda mer engasjert og har med det han har skrevet lært meg enda mer enn det jeg visste fra før. Ok, men da er vi enig i det. Det er klipp og lim. Eurabia-greiene er heller ikke Breiviks egen teori, og APs politikk har vel nesten like mange kritikere som det er mennesker i landet. Så, da blir spørsmålet, nøyaktig hva er det som imponerer deg så fryktelig? Det eneste i det manifestet som virkelig er hans, er den delen som du ironisk nok avskriver som mindre interessant. Edit: jeg tar gjerne også noen eksempler på all faktaen. Endret 29. januar 2012 av Vampen 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #71 Skrevet 29. januar 2012 Ok, men da er vi enig i det. Det er klipp og lim. Eurabia-greiene er heller ikke Breiviks egen teori, og APs politikk har vel nesten like mange kritikere som det er mennesker i landet. Så, da blir spørsmålet, nøyaktig hva er det som imponerer deg så fryktelig? Det eneste i det manifestet som virkelig er hans, er den delen som du ironisk nok avskriver som mindre interessant. Edit: jeg tar gjerne også noen eksempler på all faktaen. AP har hvertfall ikke så mange kritikere som du vil ha det til..... de er det største partiet i landet, dessverre! Svaret er ganske enkelt at pga. ham ble interessen min for politikk og historie virkelig trigget. Kan ikke se at det skal være negativt i det hele tatt! Jeg har lært mye jeg ikke visste/hadde satt meg inn i fra før. 1
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #72 Skrevet 29. januar 2012 AP har hvertfall ikke så mange kritikere som du vil ha det til..... de er det største partiet i landet, dessverre! Svaret er ganske enkelt at pga. ham ble interessen min for politikk og historie virkelig trigget. Kan ikke se at det skal være negativt i det hele tatt! Jeg har lært mye jeg ikke visste/hadde satt meg inn i fra før. Vel, de er det største (et av de største?) partiene i landet, men det er fortsatt flere som ikke stemmer på AP, enn de som faktisk gjør det. For de har ikke 50%+ av stemmene. Og det er selvfølgelig flott om blir interessert i politikk og historie. Det som ikke er like flott er om du glemmer kildekritikk og ser deg helt blind på den virkeligheten du finner i Breiviks manifest. Det er greit å oppsøke andre kilder for å sjekke validiteten. Ellers går engasjementet over i ensidig hjernevask. Det er ikke så fint. 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #73 Skrevet 29. januar 2012 Vel, de er det største (et av de største?) partiene i landet, men det er fortsatt flere som ikke stemmer på AP, enn de som faktisk gjør det. For de har ikke 50%+ av stemmene. Og det er selvfølgelig flott om blir interessert i politikk og historie. Det som ikke er like flott er om du glemmer kildekritikk og ser deg helt blind på den virkeligheten du finner i Breiviks manifest. Det er greit å oppsøke andre kilder for å sjekke validiteten. Ellers går engasjementet over i ensidig hjernevask. Det er ikke så fint. Har selvfølgelig andre kilder enn ham, men det begynte med ham! Og det var da jeg oppdaget at det er mange med samme politiske syn og ståsted. 1
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #74 Skrevet 29. januar 2012 Har selvfølgelig andre kilder enn ham, men det begynte med ham! Og det var da jeg oppdaget at det er mange med samme politiske syn og ståsted. At mange har samme politiske ståsted og syn betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Det har vi et par eksempler på i historien.. Og, når du sier at du har andre kilder, så regner jeg med at du også har kilder som har en helt annen tilnærming og står for et annet syn? Mer av det samme blir liksom ikke helt kontrahjernevask. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2012 #75 Skrevet 29. januar 2012 At mange har samme politiske ståsted og syn betyr ikke nødvendigvis at det er riktig. Det har vi et par eksempler på i historien.. Og, når du sier at du har andre kilder, så regner jeg med at du også har kilder som har en helt annen tilnærming og står for et annet syn? Mer av det samme blir liksom ikke helt kontrahjernevask. Jada, har både lest og diskutert for og mot innvandring, islamisering og politikk generelt. Det som har kommet ut av det er at jeg bare blir mer og mer overbevist om mitt syn på sakene. Du må gjerne kalle det hjernevask, jeg ser det ikke slik. Jeg føler jeg har et realistisk syn på virkeligheten. Men jeg skjønner at andre kan se på det som helt borti natten, det vil alltid være uenighet uansett. Selvfølgelig holder jeg meg mest til meningsfeller, er så godt å kunne diskutere med dem som har samme ståsted som meg selv. Føler vi er i ett veldig stort mindretall og vil så gjerne at flere skal få opp øynene og se det fra vår side. Det var jo det ABB var ute etter også.....å gi et kraftig signal til folket for å få fokuset på dagens situasjon. Bare så tragisk at han så på terror som eneste utvei. 2
Gjest Vampen Skrevet 29. januar 2012 #76 Skrevet 29. januar 2012 Jada, har både lest og diskutert for og mot innvandring, islamisering og politikk generelt. Det som har kommet ut av det er at jeg bare blir mer og mer overbevist om mitt syn på sakene. Du må gjerne kalle det hjernevask, jeg ser det ikke slik. Jeg føler jeg har et realistisk syn på virkeligheten. Men jeg skjønner at andre kan se på det som helt borti natten, det vil alltid være uenighet uansett. Selvfølgelig holder jeg meg mest til meningsfeller, er så godt å kunne diskutere med dem som har samme ståsted som meg selv. Føler vi er i ett veldig stort mindretall og vil så gjerne at flere skal få opp øynene og se det fra vår side. Det var jo det ABB var ute etter også.....å gi et kraftig signal til folket for å få fokuset på dagens situasjon. Bare så tragisk at han så på terror som eneste utvei. Blir det diskusjoner om dere er enig? Eller blir det dyrking av det dere alle oppfatter som riktig? Du må gjerne komme med noen konkrete eksempler. Ikke bare slenge ut et ord, som f. eks Eurabia, men gjerne også utdype hva du mener. På den måten er dte lettere å danne seg et inntrykk av hva du anser som fakta, og hva du baserer teoriene på. 2
malifika Skrevet 29. januar 2012 #77 Skrevet 29. januar 2012 Skulle ønske dere kunne bruke et annet fora enn KG for å diskutere dette. Blir rett og slett skremt av at folk skal gjøre massemorderen til en martyr... Helt enig!! Syntes de kan gå å diskutere på freakforum.no for i mine øyne så er det akkurat det dem er! 1
BellaSwan Skrevet 30. januar 2012 #78 Skrevet 30. januar 2012 Helt enig!! Syntes de kan gå å diskutere på freakforum.no for i mine øyne så er det akkurat det dem er! Er jo bare å la være å lese slike tråder som denne! Vanskeligere er det ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #79 Skrevet 30. januar 2012 Skulle ønske dere kunne bruke et annet fora enn KG for å diskutere dette. Blir rett og slett skremt av at folk skal gjøre massemorderen til en martyr... Dette er ett debattforum! 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #80 Skrevet 30. januar 2012 Så det at ca. hele den vitenskapelige verden har avvist påstandene hans som tull, sier intet? Kilder? 2
Anbefalte innlegg