BellaSwan Skrevet 2. februar 2012 #221 Skrevet 2. februar 2012 Madchen: med en god integrering, så vil man også klare å påvirke verdiene. Og du er fantastisk generaliserende. Misliker store deler av den muslimske befolkningen selv - akkurat som jeg misliker store deler av verdens befolkning - men de aller fleste muslimer jeg kjenner, er særdeles gode mennesker. Er du virkelig så naiv? Hva skal til for at du og dine likesinnende får opp øynene? Følger du med i nyhetsbildet i det hele tatt? Det er jo bare muslim-nytt over hele linjen. De har ingenting positivt å bidra med, det er bare død og fordervelse, krigføring, trusler, vold. Spiller ingen rolle om det finnes mange av dem som flere vil kalle for moderate muslimer, hvilken side tror du de står på den dagen det er oss eller dem? For den dagen vil komme, før eller senere. Tipper før, med den søvnige naive befolkningen her til lands, som går rundt med propper i ørene og skylapper foran øynene. Vi har hvilt på laurbærene våre altfor lenge, og stemmer på Jensemann av gammel vane, for han er så snill og grei og tar seg så godt ut i dressen sin! Folk gidder ikke å sette seg inn i partiprogrammet engang, men stemmer landet lukt inn i fordervelsen uten tanke på konsekvensene for fremtiden til den oppvoksende generasjonen av nordmenn. Kall meg gjerne generaliserende, i dette tilfellet er jeg det, og jeg frykter for fremtiden. 3
Gjest Katten. Skrevet 2. februar 2012 #222 Skrevet 2. februar 2012 Vent litt, fordi jeg ikke gidder å sette min frykt til hva media skal la den være, så er jeg naiv? Meh.
Ellevill Skrevet 2. februar 2012 #223 Skrevet 2. februar 2012 Helvete KSM, du er faen skjære meg gal. Jeg blir sjokkert over umodenheten du viser uten skam, din desperate forelskelse i en massemorder og din ignorante, avstumpete virkelighetsoppfatning. At du er en sosial avviker er ikke vanskelig å slå fast. Og det er så utrolig kvalmt å lese om hvor kåt du er på den feige, ynkelige avvikeren av en massemorder. Hans handlinger gjør ham til et misfoster, eneklt og greit. (Og når det er sagt - nei, jeg finner ham ikke tiltrekkende og jeg er ikke enig i din opphøyelse av ham i forhold til "mannen i gata".) 3
otilie Skrevet 2. februar 2012 #224 Skrevet 2. februar 2012 seriøst, hvis man skal gjøre seg opp en sånn mening kun basert på hva media sier så er det ganske skrudd altså... jeg er ikke så glad i muslimer selv, men det fins da jommen meg andre løsninger enn å få breivik som toppolitiker...
BellaSwan Skrevet 2. februar 2012 #225 Skrevet 2. februar 2012 Vent litt, fordi jeg ikke gidder å sette min frykt til hva media skal la den være, så er jeg naiv? Meh. Vi vet begge at det som kommer frem i media bare er toppen av isfjellet! Får dra frem igjen denne: Ignorance is bliss! 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 2. februar 2012 #226 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Er du virkelig så naiv? Hva skal til for at du og dine likesinnende får opp øynene? Følger du med i nyhetsbildet i det hele tatt? Det er jo bare muslim-nytt over hele linjen. De har ingenting positivt å bidra med, det er bare død og fordervelse, krigføring, trusler, vold. Spiller ingen rolle om det finnes mange av dem som flere vil kalle for moderate muslimer, hvilken side tror du de står på den dagen det er oss eller dem? For den dagen vil komme, før eller senere. Tipper før, med den søvnige naive befolkningen her til lands, som går rundt med propper i ørene og skylapper foran øynene. Vi har hvilt på laurbærene våre altfor lenge, og stemmer på Jensemann av gammel vane, for han er så snill og grei og tar seg så godt ut i dressen sin! Folk gidder ikke å sette seg inn i partiprogrammet engang, men stemmer landet lukt inn i fordervelsen uten tanke på konsekvensene for fremtiden til den oppvoksende generasjonen av nordmenn. Kall meg gjerne generaliserende, i dette tilfellet er jeg det, og jeg frykter for fremtiden. Tror heller det er du som er naiv som tror man kan basere sin oppfatning av et helt folkeslag bare basert på nyheter. Media er ute etter sensasjoner. Det du får se der ere jo bare det verste av det verste. Tror du får ta deg en tur ut i den virkelige verdenen for å se hvordan ting egentlig er. Snakk med folk, observer folk. Ikke bare se på vg og cnn og tro at du vet hvordan verden egentlig er. Endret 2. februar 2012 av Maria_Marihøne 1
BellaSwan Skrevet 2. februar 2012 #227 Skrevet 2. februar 2012 Tror heller det er du som er naiv som tror man kan basere sin oppfatning av et helt folkeslag bare basert på nyheter. Media er ute etter sensasjoner. Det du får se der ere jo bare det verste av det verste. Tror du får ta deg en tur ut i den virkelige verdenen for å se hvordan ting egentlig er. Snakk med folk, observer folk. Ikke bare se på vg og cnn og tro at du vet hvordan verden egentlig er. Been there, done that! 2
Gjest Badabing Skrevet 2. februar 2012 #228 Skrevet 2. februar 2012 Hvem er naive? Jeg har reist rundt i Pakistan, og ble fantastisk godt tatt i mot helt fra jeg kom inn i landet. Gjestfrihet, høflighet og ydmykhet står sterkt. Herlighet, de er jo pissredde for ekstremister der! De mister folk hver eneste dag, og risikerer livet sitt for at ikke ekstremismen skal bre om seg. http://ipad.dagbladet.no/2012/01/23/nyheter/taliban/utenriks/pakistan/terror/19904750/ Disse er også muslimer. Det er du som bør åpne øynene dine Madchen, ikke vi. Lær dere for søren kildekritikk. Blomst til både Katten og Vampen, jeg mister for lett tålmodigheten. Denne tråden er jo helt syk. 1
Gjest Katten. Skrevet 2. februar 2012 #229 Skrevet 2. februar 2012 Vi vet begge at det som kommer frem i media bare er toppen av isfjellet! Får dra frem igjen denne: Ignorance is bliss! Din tiltro til medias evne til å gi en realistisk beskrivelse av den virkelige verden, sier meg at du er meget naiv. 1
BellaSwan Skrevet 2. februar 2012 #230 Skrevet 2. februar 2012 Din tiltro til medias evne til å gi en realistisk beskrivelse av den virkelige verden, sier meg at du er meget naiv. Hehe, dere er nå litt søte også oppi hele naiviteten deres....jeg ler, men vet ikke om jeg heller skal gråte... Nå er det nå en gang slik at det er kulturmarxistene som styrer media, så at det som kommer frem der er hele og fulle sannheten? Langt ifra, den er mye verre. Her er forresten en kilde til hvor PK-styrt media er. http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalistisk+arbeid+i+det+flerkulturelle+Norge.b7C_wlnIY4.ips 2
Gjest Katten. Skrevet 2. februar 2012 #231 Skrevet 2. februar 2012 Din forståelse av media er tydeligvis bedre enn media selv. Jeg er imponert. Og hva er galt med at man prøver å motvirke å gi et galt inntrykk av folkegrupper, basert på et enkeltindivids handlinger? Med samme tankegang, er jo du - som meningsfelle med ABB - like ille som fyren selv, og troende til å gjenta hans handlinger. 1
Gjest Bond Skrevet 2. februar 2012 #232 Skrevet 2. februar 2012 Tråden ryddet for avsporinger Bond, mod
BellaSwan Skrevet 3. februar 2012 #233 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Kjempebra jobbet, folkens! Nå begynner enkelte av innleggene å nå et slikt lavmål av innhold at de blir moderert bort. Var voldsomt til pes jeg skulle få for å ha startet denne tråden. Aldri blitt så moralisert før og angrepet gjentatte ganger av selvutnevnt meningspoliti. Nå har jeg faktisk de meningene jeg har og ingenting kan forandre på dem, akkurat som med dere andre som er helt uenig med meg. Dere står fast på deres prinsipper. Vi får bare være enig om å være uenig. En annen ting var at jeg hadde lyst å diskutere det denne tråden egentlig handler om med andre meningsfeller, og som tråden har vist så er vi flere....(Ikke bli så sjokkert da!!!! Det sier seg selv at vi er flere med samme oppfatning. Get over it!). Men det er søren meg ikke lett når tråden til stadighet blir kuppet av det nevnte meningspolitiet! Man har mer enn nok med å skulle forsvare sine synspunkter hele tiden. Jada, jeg tåler og liker å ta debatten, men når det for det meste blir personangrep og flåsete kommentarer, da gir man litt opp. For ikke å snakke om at enkelte brukere blir sjikanert for å være såpass åpen og ærlig om egne følelser og tanker. Herrejemini, hva er det dere andre mener da, at alle skal være støpt i samme form, alle skal holde seg innforbi PK-rammene for hva som er akseptert i samfunnet? Er det ikke flott at vi er forskjellige da? En HIGH FIVE til alle dem som tør å stå frem med sine politisk ukorrekte meninger, med fare for å bli satt i den sosialt uakseptable båsen! ....og når det topper seg med kommentarer som at jeg er "troende til å gjenta Anders`handlinger", ja da blir ord nesten fattige. Endret 3. februar 2012 av Madchen 3
Gjest Katten. Skrevet 3. februar 2012 #234 Skrevet 3. februar 2012 Du ser virkelig ikke ironien i dine egne ord? Du vil at pressen skal fjerne sine huskelapper for å ikke skape generaliseringer og fordommer mot folkegrupper, og når jeg gjør nettopp det mot deg, da fyrer du deg opp? Meget fascinerende. 3
Gjest Vampen Skrevet 3. februar 2012 #235 Skrevet 3. februar 2012 (endret) Kjempebra jobbet, folkens! Nå begynner enkelte av innleggene å nå et slikt lavmål av innhold at de blir moderert bort. Var voldsomt til pes jeg skulle få for å ha startet denne tråden. Aldri blitt så moralisert før og angrepet gjentatte ganger av selvutnevnt meningspoliti. Nå har jeg faktisk de meningene jeg har og ingenting kan forandre på dem, akkurat som med dere andre som er helt uenig med meg. Dere står fast på deres prinsipper. Vi får bare være enig om å være uenig. En annen ting var at jeg hadde lyst å diskutere det denne tråden egentlig handler om med andre meningsfeller, og som tråden har vist så er vi flere....(Ikke bli så sjokkert da!!!! Det sier seg selv at vi er flere med samme oppfatning. Get over it!). Men det er søren meg ikke lett når tråden til stadighet blir kuppet av det nevnte meningspolitiet! Man har mer enn nok med å skulle forsvare sine synspunkter hele tiden. Jada, jeg tåler og liker å ta debatten, men når det for det meste blir personangrep og flåsete kommentarer, da gir man litt opp. For ikke å snakke om at enkelte brukere blir sjikanert for å være såpass åpen og ærlig om egne følelser og tanker. Herrejemini, hva er det dere andre mener da, at alle skal være støpt i samme form, alle skal holde seg innforbi PK-rammene for hva som er akseptert i samfunnet? Er det ikke flott at vi er forskjellige da? En HIGH FIVE til alle dem som tør å stå frem med sine politisk ukorrekte meninger, med fare for å bli satt i den sosialt uakseptable båsen! ....og når det topper seg med kommentarer som at jeg er "troende til å gjenta Anders`handlinger", ja da blir ord nesten fattige. Haha, så du er TS? Det er interessant at du har operert i denne tråden både som AB og navngitt bruker. Vi i meningspolitiet er ihvertfall tøffe nok å stå for hva vi mener. Jeg trenger ikke å skrive et innlegg, for så å være enig med meg selv som AB. Dere ABB-fans har en pussig oppfatning av hva som er PK. Jeg tror nemlig at årsaken til at mange reagerer på galskapen deres ikke er et utslag av politisk korrekthet, men heller at det å være nesegrus betatt av en massemorder strider i mot folks fatteevne og empati. Dere sikler på mannen som har stått bak det verste angepet på Norge i nyere tid. Det er det ikke en skummel mullah fra indre gokkistand som har gjort, men deres egen private drømmeprins. Selvfølgelig fører det til reaksjoner. Å hyle opp om PK og meningspoliti når dere møter motstand på det dere klemmer ut av dere, er en latterlig martyrholdning. Buhu, stakkars deg, hæ? De slemme menneskene synes ikke det er helt greit å rasjonalisere handlingene til en massemorder, og drømme om en drapsmann! Beklager at jeg ikke har planer om å bidra til galskapen deres ved å holde dere i hånda og si at det er greit. For det er ikke greit. Rasjonaliseringer og romantiseringer av en person som ABB kan, bør og skal møtes med både motstand og en god dose virkelighet. At det gjør det er i mine øyne et sunnhetstegn. Om det er definisjonen på PK, så kan jeg leve med å være PK. Og før du drukner helt i forestillingen om at dere er stakkarslige martyrer, det er forskjell på personangrep, og å ta for seg idiotien dere serverer. Dere gjør det nemlig lett for de fleste av oss. Det er ikke så vanskelig å kommentere det dumme dere skriver, fremfor å gå på dere som personer, når idiotien i meningene deres er såpass "in your face". Og ja, dere er så unik og tøffe, kjerringene mot strømmen. I motsetning til alle oss andre, som er støpt i samme form, og som ikke tør noe annet enn å synes at fundementalisme og drap er litt ugreit. Beklager å måtte skuffe deg, men dere møter faktisk motstand fra folk som representerer et ganske bredt spekter politisk sett. At det er flere av dere gjør ikke verken holdningene deres eller det faktum at dere romantiserer en drapsmann, mer greit. Men det er interessant at det at VI er flere som reagerer, betyr at vi er PK. Men at det er flere av dere betyr at.. hva da egentlig? At det er 3-4 av dere i denne tråden som mener det samme, gjør dere ikke mindre sprø. Kollektive vrangforestillinger er ikke noe nytt. Og huff av meg, var Katten slem mot deg? Jeg er i grunn enig i at det var ufint av ham og bruke din egen råtne logikk mot deg. For det er jo selvfølgelig helt greit å generalisere rundt 1 milliard mennesker på bakgrunn av religiøs tilhørighet, og anta at de alle sammen er potensielle terrorister og voldtektsmenn som ønsker å drepe oss. De deler jo tross alt religiøs bakgrunn med skumle folk. Det er jo noe heeeeeeelt annet å anta at en slik logikk kan videreføres, slik at man bruker prinsippet om å sette folk i bås på grunnlag sammenfallende meninger når det dreier seg om dere. La oss oppsummere: noen muslimer er slemme -> alle muslimer er slemme, fordi de deler en religiøs ilknytning med folk med ugreie holdninger. Grei påstand. ABB er slem og istand til å utføre massemord -> alle som er enig med ABB er slemme og i stand til å utføre massemord. Ikke grei påstand. I skammekroken med deg Katten! Det er slemt å utsette folk for realitet og logiske slutninger! Beklager at smaken av din egen medisin var bitter Madchen. Du får ingen sympati av meg. Meningspolitiet as - over og ut. Endret 3. februar 2012 av Vampen 3
Gjest SemperFi Skrevet 3. februar 2012 #236 Skrevet 3. februar 2012 Noen brukere mistet mye respekt av meg når jeg leste gjennom denne tråden, og andre fikk mer respekt. At det er mulig, huff. *Rister på hodet*
Gjest Vampen Skrevet 3. februar 2012 #237 Skrevet 3. februar 2012 Og jeg virkelig elsker det når fangirlsen begynner å slenge rundt seg med store ord som kulturmarxister! Det minner meg på noe KSM, hvor blir det av osten min? 2
Gjest Katten. Skrevet 3. februar 2012 #238 Skrevet 3. februar 2012 For ikke å snakke om meninghetspolitiet, PK og naivitet - men jeg fikk i det minste en high five. Som skapsosialist undercover blant kapitalistene, får jeg litt identitetskrise når jeg appåtil er kulturmarxist. Kan jeg få være en sosialt retardert konservativ anarkist istedet? 2
Gjest Vampen Skrevet 3. februar 2012 #239 Skrevet 3. februar 2012 For ikke å snakke om meninghetspolitiet, PK og naivitet - men jeg fikk i det minste en high five. Som skapsosialist undercover blant kapitalistene, får jeg litt identitetskrise når jeg appåtil er kulturmarxist. Kan jeg få være en sosialt retardert konservativ anarkist istedet? Nei, det kan du selvfølgelig ikke. Verden består bare av to kategorier. Det er de som får ost, og de som betaler ost. Det er snillinger og slemminger. Det er de som er PK og de som har rett. Det er de som er naive, og de som er smarte nok til å se gjennom den medieskapte, magiske tåken. Det er de som vil ligge med ABB, og de som er meningspoliti. Så, sorry mac, du har ikke myndighet til å opprette en tredje kategori. Ost. Gives me! Nå. 1
Gjest KSM Skrevet 3. februar 2012 #240 Skrevet 3. februar 2012 Dette var et interessant innlegg. Ikke interessant på en måte du kommer til å like, men fortsatt interessant. Jeg skrev tidligere i denne tråden at det ser ut til at du sliter med å skille mellom fantasi og virkelighet. Dette innlegget bekrefter det. Du rasjonaliserer, romantiserer og argumenter på en måte som tilsier at du forsvarer en person du kjenner svært godt. Men det gjør du altså ikke. Det er for meg et skremmende tegn på at du i det minste er svært umoden, muligens noe mer. For det er ikke et sunnhetstegn at du lever deg så til de grader inn i en villt fremmed person. Og det blir ikke sunnere av at nevnte person er en drapsmann.. Hvordan har jeg rasjonalisert og romantisert i det innlegget? Jeg har skrevet at han sannsynligvis slet psykisk. Og som vanlig kommer du med din sykeliggjøring, i mangel av bedre argumenter. Hva er det ved det innlegget som gjør meg syk? At jeg sliter med å skille mellom fantasi og virkelighet? Holy mother of rasjonaliseringer.. Vi diskuterer fortsatt utseende? For jeg bryr meg ikke så mye om kostholdet hans. For meg er en sunn og frisk hud attraktivt. Det betyr ikke perfekt, det handler ikke om at man blir stygg av et barberkutt. Men jeg synes det er attraktivt når huden har en fin glød, og man ser fresh ut. Det gjør ikke ABB. Huden hans ser gusten ut. Du kan forklare kostholdsteorier til du blir grønn, jeg synes fortsatt det er lite attraktivt. Men nå er det altså en grunn for det. Nå sier jeg ikke at bildet er uheldig, men du synes tydeligvis det. Er det ingen bilder av deg der huden ikke er perfekt? Det blir for dumt å skulle si at det ikke spiller noen rolle hvorfor, selvfølgelig er det relevant. Særegent og tiltrekkende? Please! Det ser ut som om han har kjønnshår på haka. Og jeg liker normalt flippsjegg, men dette ser ikke bra ut. Kjønnshår er lekkert Hva er forskjellen på dette flippskjegget og annet? Hva skal jeg påpeke? Med mindre jeg har mannen selv, et vater og målebånd foran meg, så kan jeg ikke påpeke noe med 100% sikkerhet. Det forandrer ikke på det faktum at jeg synes det ser usymmetrisk ut. Se på øynene på det bildet, det er en usymmetri der. Om du ser perfekt symmetri og firkanthet, så er det kanskje du som har på deg romantiseringsbrillene igjen. Få mennesker er perfekt symmetriske i ansiktet. Det gjør dem ikke automatisk stygge. Men det blir et poeng her, fordi du får det til å virke som om han er 100% symmetrisk og perfekt. Det er han ikke. Det er nesten så du høres desperat ut. Du virker nesten misunnelig. Du skulle gjerne hatt en mann som ham selv! Har jeg sagt noe om hudfarge? Nei? Men hvit i huden betyr ikke automatisk gusten og ufresh. Du nevnte øyenbrynene, som er direkte i samsvar med hudtype/pigmenter. Oooooh, hele 183 cm? Hele 6 cm over snittet? DET forandrer jo saken totalt! Ikke egentlig.. Det er ikke en imponerende høyde. Det betyr bare at jeg knapt nok kan ta på meg ordentlig hæler uten å bli minst like høy. Det skal mer til for å imponere meg med høyde. Jeg liker også bedre lange slanke muskler, enn pumpa klumpemuskler. Jeg tar heller en slank mann med brede skuldre og deilige underarmer, enn en som er diger eller en muskelplugg. Hvem har sagt noe om imponerende høyde? Så du er ca. 165. For deg hadde det sett latterlig ut med en mann som skal ha en høyde du blir ”imponert” av, som jeg da regner med er fra 190 +. Ang. musklene så er han ikke en bodybuilder. Han ser trent ut, ikke overtrent eller bolet. Helt perfekt mannskropp. En tynn pingle er absolutt det mest turnoff. Det er mer turnoff enn supersizers (fatwise). Du har ikke fått med deg at det finnes noe mellom "slafs" og upersonlig merkeslave som følger strømmen? Jeg liker individualitet. Mennesker som er trygge nok på seg selv til å vise hvem de er. Når jeg ser folk som ser ut som om de kommer rett ut fra preppy-fabrikken, så får jeg inntrykk av at de mangler den selvsikkerheten og individualiteten. Det gjør dem mindre attraktive. Stilmessig handler det heller ikke om å ha "penger til fine klær", men om at stilen er kjedelig. Det går som sagt 50 på dusinet. Jeg er faktisk ikke opptatt av en spesiell stil. Derimot så liker jeg en mann som klarer å finne sin egen stil, vet hva som kler ham og går etter hva han liker, ikke hva siste nummer av preppy-katalogen beskriver som flott. Et hint av individualitet og originalitet er også fint, fordi det gir meg inntrykk av at det er en mann som tør å være seg selv. Det er attraktivt. Merkeklær og intetsigende stil gir ikke meg en følelse av trygghet. Jeg synes derimot det er turn off med en mann som legger hjerte og sjelen sin i å finne en STIL som passer personligheten hans. Det er bare tragisk. Kjøp det beste og dyreste, det blir som regel bra! ABB + dyre klær = ufeilbarlig. To pluss blir pluss. Alt kler den smukke. Og jeg liker ikke menn som er opptatt av utseendet sitt? Hvor får du det fra? Det er et hopp fra "å bry seg om hvordan man ser ut" til å ta plastiske operasjoner og bruke sminke. Nå var ikke operasjonene spesielt mange eller store, og å bruke eyeliner er vel ikke spesielt fremtredende. Og du kan selvfølgelig tvile så mye du vil. Jeg vet det er sant. Det er fint lite med det jeg har sett, lest eller hørt av ABB, som gjør at han slår meg som interessant, spesielt intelligent eller tenkende. Så lista ligger ikke akkurat skyhøyt når han er malen. Dette er et forsøk på å nedgradere ham, for at mennene som kunne tenke seg deg ikke skal tape totalt ansikt i forhold til ham. Jeg trenger ikke gehør. Jeg sammenligner ham med mennesker jeg ser rundt meg hver eneste dag, og jeg har ingen problemer med å se mange som er langt mer attraktive enn ham. Det er mulig du er sveiseblind, jeg er ikke det. Jeg er ikke den som lever i villfarelse her. Jeg synes f. eks ikke George Clooney er all that. Men jeg ser allikevel at han er en pen mann, med fine trekk og et utseende over gjennomsnittet. Han er bare ikke "min greie". Det er altså forskjell på objektiv og subjektiv pen. I mine øyne er ikke ABB en av de som objektiv sett er over snittet.Det handler ikke bare om min subjektive smak, men også om mer objektive observasjoner. Hvordan forklarer du da at mange la merke til ham? Slik som de på Rena, kvinnen Madchen nevner, kvinnen som han avviste da han spise middag på Rena, hviterussiske Natascha? 1
Anbefalte innlegg