AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #81 Skrevet 30. januar 2012 AP har hvertfall ikke så mange kritikere som du vil ha det til..... de er det største partiet i landet, dessverre! Svaret er ganske enkelt at pga. ham ble interessen min for politikk og historie virkelig trigget. Kan ikke se at det skal være negativt i det hele tatt! Jeg har lært mye jeg ikke visste/hadde satt meg inn i fra før. i dont get it. Du vil fremdeles at breivik skal bli politiker ?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #82 Skrevet 30. januar 2012 Kilder? ØØH???? Du er virkelig småskrudd i hodet når du har klart å sette deg inn i hele denne ungdomsromanen til breivik enn hva som står i media. 1
Tibbie Skrevet 30. januar 2012 #83 Skrevet 30. januar 2012 Er det mulig du føler en slik tilhørighet i hans meninger fordi du finner ham tiltrekkende utseendemessig? Heheehe...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #84 Skrevet 30. januar 2012 i dont get it. Du vil fremdeles at breivik skal bli politiker ? Hvis du har lest tråden fra begynnelsen så har du sikkert fått med deg dette: Han burde heller fortsatt innen politikken, da han tydeligvis kan snakke godt for seg, har mye kunnskap og virker som en god retorikker. Han kunne nok fått mange tilhengere da vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham. TS 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #85 Skrevet 30. januar 2012 Blir det diskusjoner om dere er enig? Eller blir det dyrking av det dere alle oppfatter som riktig? Regner med du skjønte at jeg diskuterer også med dem som ikke har samme politisk oppfatning som meg!
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #86 Skrevet 30. januar 2012 Hvis du har lest tråden fra begynnelsen så har du sikkert fått med deg dette: Han burde heller fortsatt innen politikken, da han tydeligvis kan snakke godt for seg, har mye kunnskap og virker som en god retorikker. Han kunne nok fått mange tilhengere da vi er flere i dette landet med samme oppfatning som ham. TS så han burde fortsatt i politikken fordi han er god til å snakke for seg? alle veit jo at han ikke har god nok kunnskap til å bli politiker. så å si at han burde være politiker blir jo bare dumt. I tillegg til alle de korka tingene han mener. Som fks at han hater de med høy utdannelse. Og at kvinner skal være på kjøkkenet. jadda...... syns du også hitler burde ha vunnet krigen? han var jo flink til å snakke for seg. og han ønket en ny og bedre verden. 2
Tibbie Skrevet 30. januar 2012 #87 Skrevet 30. januar 2012 Jeg forstår deg, og er enig. Man lærer av alt som skjer, og spesielt glad er jeg for at han er norsk, hvit og kristen. ABB er nok en svært klok mann, som har gitt meg inntrykket av at han har hjernevasket seg selv til å tro han gjorde det rette for nasjonen vår. Tror han kunne ha påvirket andre til å mene det samme som han. Breivik er nok smart nok til å "ta en Hitler". Jeg syns ABB er en veldig interessant og spennende person, så jeg skulle gjerne ha møtt han, og snakket politikk. Vi er nok på hver vår side i politikken, så det ville nok blitt mye diskusjon, men det er slik man lærer å forstå andre. Tenk å få "intervjue" han... SPENNENDE! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #88 Skrevet 30. januar 2012 så han burde fortsatt i politikken fordi han er god til å snakke for seg? alle veit jo at han ikke har god nok kunnskap til å bli politiker. så å si at han burde være politiker blir jo bare dumt. I tillegg til alle de korka tingene han mener. Som fks at han hater de med høy utdannelse. Og at kvinner skal være på kjøkkenet. jadda...... syns du også hitler burde ha vunnet krigen? han var jo flink til å snakke for seg. og han ønket en ny og bedre verden. Les gjennom hele tråden, så slipper jeg å gjenta meg selv. Det du skriver har kommet opp x-antall ganger nå, og jeg har svart på det flere ganger allerede. TS
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #89 Skrevet 30. januar 2012 Jeg forstår deg, og er enig. Man lærer av alt som skjer, og spesielt glad er jeg for at han er norsk, hvit og kristen. ABB er nok en svært klok mann, som har gitt meg inntrykket av at han har hjernevasket seg selv til å tro han gjorde det rette for nasjonen vår. Tror han kunne ha påvirket andre til å mene det samme som han. Breivik er nok smart nok til å "ta en Hitler". Jeg syns ABB er en veldig interessant og spennende person, så jeg skulle gjerne ha møtt han, og snakket politikk. Vi er nok på hver vår side i politikken, så det ville nok blitt mye diskusjon, men det er slik man lærer å forstå andre. Tenk å få "intervjue" han... SPENNENDE! Takk for støtten og at du ser det fra litt fra mitt ståsted:) Jeg håper det ikke blir så altfor lenge til vi får se et intervju med ham, det gleder jeg meg utrolig til! Å fått sjans til å møte ham og diskutere med ham hadde vært utrolig lærerikt. Tenk all den kunnskap og fakta han sitter på. Jeg er fasinert av personen hans på mer enn en måte!
Gjest KSM Skrevet 30. januar 2012 #90 Skrevet 30. januar 2012 Heheehe... Hva betyr kommentaren? Følte du deg truffet? Liker du utseendet hans?
Gjest KSM Skrevet 30. januar 2012 #91 Skrevet 30. januar 2012 Takk for støtten og at du ser det fra litt fra mitt ståsted:) Jeg håper det ikke blir så altfor lenge til vi får se et intervju med ham, det gleder jeg meg utrolig til! Å fått sjans til å møte ham og diskutere med ham hadde vært utrolig lærerikt. Tenk all den kunnskap og fakta han sitter på. Jeg er fasinert av personen hans på mer enn en måte! Hvilke flere måter? Har du funnet ut hva du skal skrive i brevet? Skal du diskutere? Hvordan skal du fremlegge det? Hvordan har du tenkt til å begynne brevet? Skal du fortelle om deg selv? Er du født i 79 du også? Er du singel? Er du objektivt attraktiv? Skal du legge med bilde av deg selv?
Quijote Skrevet 30. januar 2012 #92 Skrevet 30. januar 2012 Jada, har både lest og diskutert for og mot innvandring, islamisering og politikk generelt. Det som har kommet ut av det er at jeg bare blir mer og mer overbevist om mitt syn på sakene. Du må gjerne kalle det hjernevask, jeg ser det ikke slik. Jeg føler jeg har et realistisk syn på virkeligheten. Men jeg skjønner at andre kan se på det som helt borti natten, det vil alltid være uenighet uansett. Selvfølgelig holder jeg meg mest til meningsfeller, er så godt å kunne diskutere med dem som har samme ståsted som meg selv. Føler vi er i ett veldig stort mindretall og vil så gjerne at flere skal få opp øynene og se det fra vår side. Det var jo det ABB var ute etter også.....å gi et kraftig signal til folket for å få fokuset på dagens situasjon. Bare så tragisk at han så på terror som eneste utvei. Problemet er jo at blogger og diskusjonsforum ikke kan regnes som faktakunnskap. Og det er jo nettopp her Breivik har hentet det meste han har klippet inn i manifestet sitt. En påstand blir ikke fakta av å gjentas femten hundre ganger. Jeg tror, som Vampen, at du har godt av å lære deg litt kildekritikk. Selv om ei bok har blitt utgitt, betyr det ikke at innholdet er Veien, Sannheten og Livet. Bruk nettsider eller bøker som viser til ekte statistikk. Og i forhold til Eurabia-teorien du stadig drar frem finnes det hundrevis av ordentlige kilder som motbeviser denne. Du kan jo for eksempel lære deg og bruke statistisk sentralbyrå? 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #93 Skrevet 30. januar 2012 Hvilke flere måter? Har du funnet ut hva du skal skrive i brevet? Skal du diskutere? Hvordan skal du fremlegge det? Hvordan har du tenkt til å begynne brevet? Skal du fortelle om deg selv? Er du født i 79 du også? Er du singel? Er du objektivt attraktiv? Skal du legge med bilde av deg selv? Jobber med saken, om hvordan ordlyden skal være, hva det skal inneholde etc. Så får vi se hva det blir til tilslutt. Ser hvertfall ikke bort fra at det blir sendt før eller senere:) Er 79-modell jeg også. Alltid vanskelig å bedømme seg selv utseendemessig, kommer an på dagsformen, men jeg har alltid fått dem jeg har villet ha, så sånn sett har jeg vært heldig:) Har faktisk tenkt på det med bilde, hehe, får se;) Du da? Er det kun utseende hans du finner tiltrekende, eller er det mer der rundt ham som person du fasineres av? Kommer du til å kontakte ham? TS
Apis Skrevet 30. januar 2012 #94 Skrevet 30. januar 2012 Jobber med saken, om hvordan ordlyden skal være, hva det skal inneholde etc. Så får vi se hva det blir til tilslutt. Ser hvertfall ikke bort fra at det blir sendt før eller senere:) Er 79-modell jeg også. Alltid vanskelig å bedømme seg selv utseendemessig, kommer an på dagsformen, men jeg har alltid fått dem jeg har villet ha, så sånn sett har jeg vært heldig:) Har faktisk tenkt på det med bilde, hehe, får se;) Du da? Er det kun utseende hans du finner tiltrekende, eller er det mer der rundt ham som person du fasineres av? Kommer du til å kontakte ham? TS Gale gale damene 5
Gjest Katten. Skrevet 30. januar 2012 #95 Skrevet 30. januar 2012 Så konklusjonen er at alle kvinner som har samme meninger som ABB, også er betatt av ham? Interessant. 2
Shalimar Skrevet 30. januar 2012 #96 Skrevet 30. januar 2012 Du er klar over at det meste i manifestet til ABB er kopiert direkte fra en annen person sitt manifest? Her kan du lese litt om det TS http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4182433.ece Ted Kaczynski sitt manifest er på 50 sider da, ikke 1500. 1
Gjest KSM Skrevet 30. januar 2012 #97 Skrevet 30. januar 2012 Jobber med saken, om hvordan ordlyden skal være, hva det skal inneholde etc. Så får vi se hva det blir til tilslutt. Ser hvertfall ikke bort fra at det blir sendt før eller senere:) Er 79-modell jeg også. Alltid vanskelig å bedømme seg selv utseendemessig, kommer an på dagsformen, men jeg har alltid fått dem jeg har villet ha, så sånn sett har jeg vært heldig:) Har faktisk tenkt på det med bilde, hehe, får se;) Du da? Er det kun utseende hans du finner tiltrekende, eller er det mer der rundt ham som person du fasineres av? Kommer du til å kontakte ham? TS Så spennende! Det er tøft om du gjør det, hvor langt har du kommet og hva har du foreløpig? Vi kan jo ha en konkurranse mellom oss og fortsatther om hvem som får svar først Jeg fikk mye ekle kommentarer på utseende i barndommen, men etter som man begynner med sminke og bli mer bevisst endrer man seg jo en del, og etter det har jeg jo fått blikk og forespørsler, men jeg sliter veldig med å finne noen som jeg finner interessante, og jeg merker jo også at folk er veldig opptatt av utseende, noe jeg alltid har funnet overflatisk og falsk, dersom det ikke er noe mer som drar en mot en person. Jeg tror det er derfor jeg aldri har hatt den typiske kjendistiltrekningen som alle andre unge jenter har, fordi jeg i barndommen/tidlig ungdom var opptatt av alt annet enn jenteting som klær, sminke, gutter, men ved 15-16 års alder endret det seg. Og etter denne "makeoveren" er det menn mange år eldre enn meg som har tatt kontakt osv, men det er så overflatisk, noe man merker lett etter barndommen jeg hadde, og bare sånne typiske kjedelige folk som man ikke kan ha en politisk diskusjon med, som kun er opptatt av fotball, fest, fyll osv. Jeg tror jeg tiltrekkes veldig av at vi er like når det gjelder at ingen av oss finner seg så godt til rette sosialt, vi er nok mer engasjerte, formulerte, kunnskapsrike, beleste osv enn andre i ung alder. I tillegg finner jeg ham veldig spennende, da vi er ganske enige rent politisk, jeg liker hans økonomiske sans og teft for forretninger, selvom de ikke lyktes er det utrolig tiltrekkende at han har prøvd så mye. Jeg liker at han tør å være politisk ukorrekt, innrømmer at han er kapitalist og en "rasjonell egoist". Jeg liker også hans evne til å utnytte sitt utseende til å manipulere folk, dette er noe jeg selv bedriver, men i skolesammenheng. Han er velformulert, reflektert, kunnskapsrik, kunnskapstørst, flink til å trekke slutninger/konklusjoner, skriver godt engelsk. Jeg liker veldig godt måten han skriver på, både norsk og engelsk, det er en fin blanding av faglige uttrykk og daglidags tale. I enkelte av innleggene han skriver viser han også humor og han virker på mange måter sympatisk og omsorgsfull, spesielt ovenfor moren. Så er han jo opptatt av trening, liker klassisk musikk, men også elektronika, har veldig varierende interesser, noen feminine og noen maskuline, som jakt og Eurovision. Som om ikke alt dette er nok så er han høy (gj. sn. høyden for menn er jo 177, så de fleste menn er lavere enn meg), blond, kraftig kjeve, en perlerad til tenner, fyldige lepper, grønne øyne, kraftig og med så symmetriske ansiktstrekk jeg aldri har sett sidestykke til. Ganske firkantet og markerte kjeveben. Han er rett og slett den peneste mannen jeg har sett i hele mitt liv Da er det medregnet alle slags kjendiser som Orlando Bloom, Brad Pitt, Wentworth Miller, alle OC og andre amerikanske dramaseriers kjendiser som folk snakker så varmt om. Dog er jeg noen år yngre enn ham, tror du han legger vekt på det dersom jeg skriver? Kunne du tenke deg å møte ham dersom det skulle bli aktuelt? La oss si at han hadde svart, og at han etter noen runder med brevveksling ønsket et møte med deg, hadde du ønsket det? Og kunne du tenkt deg et forhold? Hvor høy er du, hvilken hårfarge har du og hvor langt hår har du? 1
Shalimar Skrevet 30. januar 2012 #98 Skrevet 30. januar 2012 Min lærdom fra ABB var måten han tok uskylden til Norge gjennom en brutal overfallsvoldtekt. Men du har et poeng: han sitter på mye kunnskap om historie og politikk. Det er dog ett spørsmål: er det han skriver faktisk sant? Det er jo en god del mennesker, med spesialisering innenfor diverse av feltene som ABB skriver om, som har forklart oss at hans ord ikke har rot i virkeligheten... Apropos Norge og voldtekt, hørte ABB sa at han gjorde det han gjorde bla. for å ta hevn på det alle norske jenter som har vært utsatt for overfallsvoldtekter har gått gjennom. At AP-politikerne skulle få føle på kroppen det disse norske jentene har følt på sin kropp. Støtter selvfølgelig ikke drap på noen, men likevel, det er jo noe å tenke over, at hvorfor skal politikere gå "ustraffet" fra alt? De har jo ikke gjort noen verdens ting angående de mange overfallsvoldtektene, annet enn å reise på kurs til Danmark for å lære om hvordan det å ha flere gatelys kan skremme vekk voldtektsmennene. 3
Gjest Vampen Skrevet 30. januar 2012 #99 Skrevet 30. januar 2012 Apropos Norge og voldtekt, hørte ABB sa at han gjorde det han gjorde bla. for å ta hevn på det alle norske jenter som har vært utsatt for overfallsvoldtekter har gått gjennom. At AP-politikerne skulle få føle på kroppen det disse norske jentene har følt på sin kropp. Støtter selvfølgelig ikke drap på noen, men likevel, det er jo noe å tenke over, at hvorfor skal politikere gå "ustraffet" fra alt? De har jo ikke gjort noen verdens ting angående de mange overfallsvoldtektene, annet enn å reise på kurs til Danmark for å lære om hvordan det å ha flere gatelys kan skremme vekk voldtektsmennene. Er du fullstendig rablende gal? Hvorfor politikere skal gå "ustraffet" fra alt? Tja, alle mennesker bør gå ustraffet fra handlinger de selv ikke har utført. Det er et fiffig konsept, som henger sammen med rettssikkerhet. Politikere får sin straff i form av oppslutning og dårlige valgresultat, om de fører en politikk som ikke er populær. Og nå er det sånn at vi bor i et relativt sivilisert samfunn. Forebyggende tiltak, som gatebelysning, er en del av de tiltakene som politikere kan, skal og bør se nørmere på. Hva vil du at de skal gjøre? Løpe rundt i gatene med balltre? Innføre lynsjemobber? Få tilbake gapestokken? Henging? Hva er tilfredsstillende mener du? Overfallsvoldtekt er forferdelig. Men det at noen bruker det, til å trekke linjer som ikke bør trekkes, eller rasjonalisere det faktum at en sinnsyk mann myrdet uskyldige.. ikke så mye bedre. Du støtter ikke drap? Nei, det håper jeg inderlig ikke. Men for å være ærlig, ABBs "noble hensikter" om å opptre som en hevnende engel og korsfarer for norske kvinners ære? Bullshit! Han stoppet ingen overfallsvoldtektsmenn. Han gikk ikke etter noen av de som faktisk har makt til å bestemme noe. Derimot drepte han en del uskyldige norske kvinner, menn og barn. Om noen føler for å beskytte min ære, så ser jeg helst at det er en som ikke synes det er greit å gå til angrep på uskyldige og tilfeldig utvalgte mennesker. Det skremmer meg ærlig og oppriktig at noen av dere er så sveiseblinde at dere ikke ser det latterlige i dette. 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #100 Skrevet 30. januar 2012 Hvilke flere måter? Har du funnet ut hva du skal skrive i brevet? Skal du diskutere? Hvordan skal du fremlegge det? Hvordan har du tenkt til å begynne brevet? Skal du fortelle om deg selv? Er du født i 79 du også? Er du singel? Er du objektivt attraktiv? Skal du legge med bilde av deg selv? dere vil jo tydeligvis ha oppmerksomhet, siden dere skriver til hverandre HER og ikke på PM. hvis dere virkelig vil snakke med likesinnede, så skjønner jeg ikke hvorfor dere poster sånt her når dere VET at dere får dritt slengt etter dere. ute etter å provosere, much? 1
Anbefalte innlegg