Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Først skjønte jeg ingenting av hva du skrev Lillen: Men så skjønte jeg at det var Hr. Oppvaskmaskin du snakket om! :klaske: Og han kommer til å bli en god (om så kjøpt..) venn :Hehe: Vi slipper i alle fall å krangle om oppvasken mer. Så kan vi heller gå over til å krangle om hvem som skal ta ut av oppvaskmaskinen :ler2:

Hun som sambo snakket med i tlf sa at det tok ca 6 mnd fra første time på KK til man var i gang. Så det tar litt tid... Men jeg tenker at det godt kan få lov å gå litt tid, i håp om at det skal klaffe uten hjelp. :sjenert:

Kjenner svake mensmurringer innimellom, ellers er alt rolig i kroppen min for tiden. En ukes tid til IKM!

Dag 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper du har en fiiiin søndag! Bare 4 dager til IKM? *spennende*

Og bare 12 dager til oppvaskmaskin! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsen fra Murmel og Veronal!

Har vært en fin helg så langt. :D Snart er helgen over - bare synd det ble drittvær denne helgen. Savner sommeren... Men den kommer nok igjen!

Nå er det bare 4 dager til IKM ja! :o Skummelt-spennende - men sannsynligvis kommer tanten på sitt vanlige besøk så det blir vel verken skummelt eller spennende... :roll:

Status nå:

Litt stikking i brystvortene. (vanlig - men vanligvis ømme/oppblåste pupper i tillegg, men dette er forskjellig fra syklus til syklus)

Veldig lite og veldig svake mensmurringer helt fram til nå (uvanlig! - men de tar seg nok opp rett før)

Ikke så verst humør, men PMS-Huldra er nok absolutt tilstede.. :evil: (vanlig)

Mye utflod (vanlig)

Ekstremt kosete (uvanlig! Pleier ikke være mer enn vanlig kosete på denne tiden :Hehe: )

Dag 23 - forventer IKM 10/6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin og oversiktlig status-rapport du har laga deg!

Lura! :wink:

Jeg synes det er helt realistisk å tenke at det skal klaffe uten videre hjelp. Det er slik jeg også tenker hele tiden.

Det er en betryggende tanke at man kan få hjelp...

Er det fra du har sagt "JA, jeg vil ha forsøk!" at det tar ca 6 måneder? Eller er det fra den timen du sier det?

Eller er det fra du startet utredningen??

Ha en fin søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende :-) Det er helt sikkert lurt å sette igang prosessen! (Så kan dere heller bli gledelig overrasket når det klaffer uten hjelp).

Hr. Oppvaskmaskin er helt klart det lureste kjøpet for etthvert parforhold. (Vi halverte nesten antallet diskusjoner etter at vi kjøpte oppvaskmaskin :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg endelig si:

Snart IKM! :hoppe:

Jeg ble som sagt sist gravid da vi sto på venteliste til IVF.

Du driver jo å følger litt i mine fortspor med sykluser og sånn :ler2: , så jeg har full tiltro til at det skal ordne seg med naturmetoden for deg også :tommelsmil:

Snart Huldra mi, skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de siste dagene fram mot IKM går fort og at de to blå kan lyse mot deg om noen få dager!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for klemmer og hilsener og oppmuntring fra The Supergirls! En :klem: tilbake til Meta, Lillen, Moonchild og Murmeldyret :blomst:

Ikke noe nytt her. Går og venter på IKM, tre dager igjen.

Angående assistert befruktning, så vet jeg faktisk ikke helt hvor lang tid det er å vente... Og siden dere spør så fælt, så begynner jeg også å lure. Hun på KK som Huldermannen snakket med på tlf hadde sagt at om ca 6 mnd var vi i gang med forsøk. Jeg trodde det betydde 6 mnd etter første time (som vi får til høsten en gang), men det kan jo bety at vi faktisk er i gang om ca 6 mnd...? :sjenert: At det som tar tid er å vente på første utredningstime, men når man først har vært på den så går det fort...? Kan jo være! :D

Føles egentlig skikkelig uvirkelig å tenke på at vi går mot å måtte få hjelp for å få barn. Selv om vi jo har visst veldig lenge at det var store sjanser for at det ville bli sånn. Tanken på assistert befruktning virker så "alvorlig" på en måte - skikkelig velplanlagt svangerskap, liksom. Som om det ikke er alvorlig og planlagt fra før - det er det jo i aller høyeste grad, men håpet var jo at naturen skulle få råde og at vi skulle få bli gledelig overasket den dagen det skjedde... Litt vanskelig å forholde seg til å ikke få den overaskelsen. Bli snytt for den... Og i stedet blir alt nøye planlagt og utført. Føles så hjelpeløst på en måte. Få hjelp til å bli gravid - det enkleste i verden liksom...

Og utenom hverandre har :hjerte: og jeg ingen å snakke med det om. Vi har valgt å holde prøvingen hemmelig (med et par unntak), og i alle fall det at vi må få hjelp. Har en venninne som vet at vi sliter, hun kan jeg øse til en gang i blant. Hun har også en søster som har gått igjennom tre forsøk (alle uten resultat...) og vet litt hva det går i. Min kjære har sagt til en kompis at vi nok må få hjelp, så han har en han også (utenom meg). Men når det nærmer seg forsøk, så vil nok andre få vite om det, vi får se litt etter hvert hva som faller seg naturlig for oss. Lurer på når vi skal fortelle det til foreldrene våre, når vi er i gang med forsøk elelr når vi er gravide..?

Godt å ha dere i alle fall! Supergirls'ene! :klem: Her kan jeg diskutere alt som har med prøvingen å gjøre, og det er godt. Her er det alltid støtte og trøst å få! :blomst:

Men jeg har enda ikke gitt opp håpet om at Underet kan skje av seg selv! :danse: Selv om jeg ikke har håp om noe under denne gang... Har lyst å teste, sånn litt for tidlig, men det er nok ikke vits i... Får vente de tre dagene som er igjen av denne syklusen!

Natta folkens - Huldra skal hoppe i loppekassen - tidlig opp og på jobb i morgen. :Gjesp:

En :klem: til slutt til Tyttebæret også, som har skrevet her mens jeg skrev dette innlegget - takk for optimismen, det trengs! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sperm-situasjonen slik at det ikke kan gjøres forbedringer? Kan han ikke ta noen vitaminer/mineraler for å hjelpe til litt? Du har sikkert fortalt hva som feiler cellene før, men jeg har glemt... :roll:

Så lenge dere prøver, er det masse håp!

Og det er mange mange som blir gravide på vei til assistertbefruktning. Her om dagen slappet du skikkelig av, fordi du visste dere kom til å få hjelp en dag, og du fortsatt hadde tro på naturmåten.

Hvor ble det av den jenta? :wink:

Litt svingete i humøret for tiden?

Kanskje du er gravid?

Jeg har det akkurat på samme måte, og tenker at assistert befruktning er "alvorlig". Derfor har jeg blokkert ut tanken for en stund... :sjokk:

Da jeg fortalte søsteren min igår, at jeg har begynt på tabletter som stimulerer eggstokkene, ble hun overrasket. "Dere prøver virkelig altså?" :ler: Hun trodde vi var av de som tenkte "det som skjer det skjer". Jeg sa bare at vi desverre har kommet altfor langt til å gå tilbake til slik behagelig tankegang :roll:

Det er fint å ha noen som vet...utenom Supergirls! :Nikke:

Krysser fingrene mine for at du slipper flere sykluser med uvitenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Takk for fint innlegg med gode ord, Lillen - du er god! :klem: Den jenta du etterlyser har vært borte en stund... Og blir det nok en stund til. I dag morges dristet jeg meg til å ta en test. Har hatt en liggende i skapet siden august (!), da jeg tok en fordi mensen var så sen. Og selv om jeg føler på meg at det blir mens denne gangen også, så hadde jeg likevel et håp - for det er så mye som har vært annerledes den siste uken i forhold til andre sykluser. Veldig lite mensmurringer for eksempel, og økende smerte i brystvortene (og kun der). Så jeg telte på knappene da jeg stod opp i morges (etter å ha gjort det samme i hele går...) - vente og se til mensen kommer og ha en fin dag, eller teste og mest sannsynlig ødelegge dagen med negativ test? Valgte det siste. :roll: Måtte bare vite! Men den var så negativ den kunne bli. :grine: Var en CB-test, og de skal jo gi et kryss. Men det var bare en vannrett strek, men med litt tynn strek prallellt, over liksom. Men den var jo negativ da - ingen kryss... :grine: Så det er bare å vente på mensen... Så Pessimist-Huldra er altså tilbake igjen... *sukk* Ingen håp nei, Murmeldyret...

Men på jobb tenkte jeg faktisk ikke på testen, for det ble så mye styr i dag. Hadde ikke tid å tenke rett og slett. Men kom på det da jeg var i stallen med to gode venninner i dag, og jeg fortalte at vi tenker på å få oss hund. Da kom det fra hun ene: -Så det er ikke noe baby på gang altså? -Tja, svarte jeg, -ikke akkurat nå, men vi ønsker jo oss det. Et ærlig svar det! :Nikke: Pleier å svare enda mer ullent når folk spør så direkte :ler2: Inni meg svarte jeg videre -men vi venter på prøverørsbehandling!

Men etter det kom jeg altså på testen igjen... Så nå måtte jeg innom KG og skrive det av meg. Og så skal jeg oppdatere meg litt - har ikke vært innom på et par dager *krise* :o :ler2: Aller først var jeg innom Murmel sin dagbok, for jeg var så spent!! Men Murmel har visst ikke emr håp enn meg..?

Skal ta meg en rundt nå og se hvordan det står til med SuperGirls'ene! :klem:

Dag 26 - venter mens i morgen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:trøste: Vet du hva? Jeg vet hvordan du har det. Ikke fordi jeg har ventet så lenge på positiv test, men fordi jeg har ventet så utrolig lenge på å få det jeg drømmer om mest. Det er helt grusomt. Det er ingen andre enn de i samme situasjon som deg som skjønner hvor grusomt det er. Det er en slags stressklump som ligger i brystet. Det ligger rundt og i deg hele tiden, og det går ikke bort.

Men det vil løse seg. Om det nå blir på den ene eller den andre måten så vil livet bli bra etterhvert.

Og du - jeg har aldri fått positiv test før mensen skulle vært der. Har testet negativ som gravid 2 ganger jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med den teite defekte testen.

Jeg knurrer tanta vekk... :evil:

Kom sommer! Kom spire! :blomst_opp:

Venter spent på oppdatering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tusen takk for meget hyggelig hilsen i min splitter nye dagbok.

Din er endel lenger enn min, så jeg har ikke lest igjennom hele. Ennå.

Jeg skal følge med på deg også; lykke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så spent... :sjenert::sur:

Du skrev på ikm-lista 10.-14. juni, men har du justert den til idag i forhold til el nå eller?

Jeg håper hardt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for hilsener jenter! :D

IKM er i dag (hvis EL var på dag 12 som jeg antar) - men ingen mens enda! :o Ingen mensmurring å snakke om en gang - UNORMALT!!! Har kjøpt to tester i dag, men skal ikke teste før lørdag morgen tror jeg, hvis ikke mensen kommer til dess... :sjenert:

Hvis mensen kommer denne gangen, så blir jeg virkelig virkelig lei meg. Har hatt en helt unormal tid nå etter eggløsning, mht mensmurringen som vanligvis begynner tidlig og øker på frem mot mens. Har begynt tidlig nå også, men har liksom dabbet av i styrke. Jeg kjenner det jo litt, men må liksom kjenne etter for å kjenne det. Så hvis det bare er stille før stormen, så kommer det til å bli en helvetes storm... :roll::(

Selv om jeg håper, så tror jeg nok at jeg blir skuffet denne gangen også. Skulle ønske jeg visste... Kan hende jeg bare innbiller meg at "noe er annerledes"...

Jaja. Jeg tror ingenting før jeg får se det - men nå er jeg virkelig spent! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...