lillen Skrevet 15. januar 2005 #1021 Del Skrevet 15. januar 2005 Ok, da er det altså bestemt at 23 er tallet! Og det er veldig logisk, siden tallet består av sifrene 2 og 3. Det er derfor det denne syklusen 2 blir til 3! Endelig føler jeg meg litt oppdatert her inne... Har hatt så dårlig samvittighet for ikke å ha besøkt deg på en stund. Men jeg har fulgt med såvidt det er! :klø: Sånn derre sol så jeg også idag...merkelig fenomen! Og de sa ingenting om det på nyhetene!! Er det ingen reportere eller journalister som har blitt tipset om det?? Masse GOD BEDRING, Huldra! Du er jaggu meg ei sterk jente som klarer å holde deg borte fra slemme medisiner når du har det så vondt. Beundrer deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 15. januar 2005 #1022 Del Skrevet 15. januar 2005 Håper du får hjelp av fysio og føler deg litt bedre snart! Ikke godt å gå rundt sånn nei! :trøste: Sol sa du :o (grønn av misunnelse) Jeg vet at det i teorien skal finnes ei sånn her i nord også nå, men hun har jammen gjemt seg godt Ønsker deg ei fin helg i bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 15. januar 2005 #1023 Del Skrevet 15. januar 2005 Takk for besøk, Murmel, Lillen og Mrs.Potter Takk for god bedring-hilsen, Lillen. Er mye bedre nå, hodepinen er borte (blitt gradivis svakere disse dagene jeg har holdt meg hjemme, borte i dag heldigvis), nakken er litt mindre stram. Ikke så vondt der heller lenger. Har slappet av disse dagene, sovet ut og ikke minst tøyd ut og prøvd å gjøre mitt for å bli bedre. Og bedre er jeg blitt, men du verden så vondt jeg hadde i skuldre/nakke da jeg frøs ute i dag! Straaamt, vooondt! :-x Kan sikkert klare å gå på jobb på mandag, men siden jeg skal til fysio holder jeg meg hjemme likevel, for behandlingen er smertefremkallende. Pleier i hvertfall å være det.. Og så kan jeg høre med fysiodamen hva hun synes.. 2+3 er lykketall ja! Hvis ikke blir det et annet lykketall på et senere tidspunkt. Vi får bare vente og se.. Sol, ja! Det varte ikke lenge her... Den var her i går, og så ble den bare borte. Tilbake var regnet og den vanvittige vinden.. :evil: Testet for EL i morges - ingen LH-stigning. Men jakten har begynt! :D Var i en bokhandel i dag og fant en bok som het noe sånn som Vi ønsker oss barn - det var en bok om prøving. Den gjorde meg så sint!!! Bok om alt man kunne gjøre for å øke sjansene for å bli gravid. Den "lettvinte" oppskriften, liksom - masse kjerringråd og og mye fakta. Pisspreik om uke fra uke i syklusen, hva føler du nå, hvilke hormoner er i kroppen nå, å vente på befruktningen, hva kan du vente nå, når skal man ha sex, og hvor ofte. Bullshit!! :evil: Hadde det bare vært så enkelt å få barn som den boken gav inntrykk av!! Uken før befruktning, hva kan du vente nå liksom????!!?? J*vla drittbok!!! Den var inndelt i hoveddeler som igjen var inndelt i kapitler, og den hadde riktignok en hoveddel om assistert befruktning - og det var positivt! Stod detaljert og interessant om hele prosessen. Så den steg fra siste hakk på skalaen til nest siste da jeg så det. Men arg - den boken skulle jeg aldri åpnet. Ble bare sint og sår og lei meg.. Når skal Det Store egentlig skje???? Vil det noensinne skje...? Man har jo overhodet ingen garantier... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 15. januar 2005 #1024 Del Skrevet 15. januar 2005 Stakkars deg vennen! Skjønner godt at den boka gjorde deg sinna jeg :evil: Helt unødvendig bok spør du meg! Når man virkelig strever så tror man liksom ikke på kjærringråd heller da Jeg begynner å bli litt værsyk nå - det regner jo til alle tider jo! Og den solen på fredag var jammen ikke rare greiene Men vi får trøste oss med at det etter dette bare kan bli bedre - eller hva? Ønsker deg en kjempefin helg vennen Klem fra Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Millius Skrevet 15. januar 2005 #1025 Del Skrevet 15. januar 2005 Den boken der hadde vi på skolen,faktisk. Og til og med jeg (som ikke vet så mye om sånt fra før ) reagerte på hvor enkelt alt skulle være. Sånn,der hadde man gitt seg til kjenne som snikleser også Krysser fingrene for at du snart har en liten spire i magen Og du virker som en tøff dame,det skal du ha Ønsker deg en fortsatt fin helg. Klem fra "lille" Millius. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamseline Skrevet 15. januar 2005 #1026 Del Skrevet 15. januar 2005 Skjønner godt hva du mener ang den boken. Jeg har også en sånn, og alt virker jo bare så enkelt og rosenrødt... :-? Men det er faktisk ikke sånn for alle :evil: Boka mi ligger i en eske på loftet nå, har ikke giddet å pakke den ut etter at vi flyttet, blir bare deprimert og sint av å se i den alikevel... Har en god mavefølelse på at det er vår tur denne PP Fortsatt god helg Bamseline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. januar 2005 #1027 Del Skrevet 16. januar 2005 Søndag - vanligvis min favorittsdag. Men ikke i dag... Et helt VANVITTIG regnvær!! :evil: Rett og slett uvær! Har vært ute og ridd i det vanvittige været, og hesten var om mulig surere enn luften.... Og jeg ble, til tross for fullt regntøy, gjennomvåt og selvfølgelig kald. Til og med trusen min var våt (av regn altså! ) Da er det gale!!! Men etter sånne strabaser er det alltid godt å være inne og slappe av etetrpå! :D Så du begynner å bli værsyk, Charmina? :o Da er du standhaftig! Jeg er helt ødelagt av dette været, er så lei av regn og vind og regntøy og støvler nå at jeg holder på å spy. Drømmer om vår og solskinn og fuglekvitter!! Gjett om jeg skal nyte hver eneste finværsdag i år!! Nei, det er ikke enkelt og rosenrødt for alle, Bamseline, og det var det som provoserte meg sånn med den boken. Den skal jeg ikke kjøpe i hvertfall! Kunne sikkert skrevet en sånn bok etterhvert, uansett! Vi er mange her med lang prøvererfaring! Skulle ønske vi ikke trengte å vite så mye om det... Tenk, jeg har en snikleser! Takk for koselig hilsen, Millius! Og du er hjertelig velkommen til å legge igjen flere spor! Oi! Mat! Må logge av!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 16. januar 2005 #1028 Del Skrevet 16. januar 2005 Mmmm - mett! :D Huldermannen ser noe på TV, så jeg tok turen inn igjen her. :D EL-test i morges: Ingen LH-økning. Dag 10. Var visst ikke så mye mer å fortelle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 17. januar 2005 #1029 Del Skrevet 17. januar 2005 Tja, jeg vet ikke hva som er værst, regn eller snø Her har vært full snøstorm i 1 døgn (har akkurat gitt seg til fordel for regn ). Vær-hormonene mine har ikke akkurat vært blide (ikke brøytes det, og ikke kan jeg måkke snø selv, og i det hele tatt...) Værsyk, ja! :evil: Håper vi alle får se litt mer sol snart. Det hjelper for både kropp og sjel! :rosasmil: Klem fra murmel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. januar 2005 #1030 Del Skrevet 17. januar 2005 Har akkurat vært inne i dagboken til Charmina og ledd, så nå tørker jeg tårene! De som ikke har vært der i dag, ta dere en tur inn og les og kos dere! "Dagens tekst" hos Charmina er garantert latterfremkallende! Sitter her noe mørbanket etter fysio, skal rett og slett ta og legge meg nedpå litt. Ingen LH-økning i dag heller, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wit Skrevet 17. januar 2005 #1031 Del Skrevet 17. januar 2005 Håper EL snart kommer og at dette blir lykkeperioden din :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 17. januar 2005 #1032 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg sitter på gjerdet og venter på at du skal bli gravid jeg... PP 23 hørtes ut som en bra måned... Jeg har jo 2 barn - så jeg tåler å vente litt... Jepp - et treff hadde vært koselig. Kommer tilbake til det når jeg har litt bedre tid. Akkurat nå høres det som at dvd-en er ferdig inne og guttene beveger på seg. * løper* Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 17. januar 2005 #1033 Del Skrevet 17. januar 2005 Du er bare så god Hulderjenta!! Fikk meg en god latter av hilsenen din i dagboka mi!! Satser på at du virkelig er en sann numerolog...og at både din og min tallrekke er vinnerrekken denne gangen! Hvis den ikke er det..ja så kommer jeg ned til regnbyen og får legene til å gjøre jobben!! (og så hadde det vært moro å møte Bergens-gjengen!!) Ha en flott uke Huldra!!! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 17. januar 2005 #1034 Del Skrevet 17. januar 2005 Nå er det vel like før Hulderjenta Lykke til!!! Håper det klaffer - stå på !!! fra tine... ....som sender noen godværsbølger din veg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 17. januar 2005 #1035 Del Skrevet 17. januar 2005 Hei vennen Så flott at jeg klarte å få frem latteren hos deg i dag da snuppa! Det syntes jeg var dagens glade. men det er jo noen artige tanker på de ungene da! ...........og sånn som været er ute trenger vi jammen noe å le av!!!! Stakkars deg som er mørbanket etter fysio - det er jo ikke noe kjekt da! vet hvordan det føles! Intet nytt herfra - var og sjekka ut menyen vi skal ha i barnedåpen - og ellers er den lille prinsessa mi blitt 3 mnd i dag! Hjelpe meg som tiden flyr! Ha en fin mandag fortsatt - bli på sofaen du! fra Charmina Martine 17.10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. januar 2005 #1036 Del Skrevet 18. januar 2005 Takk for hilsener Murmel, Wit, Mayamor, Madden, Tine og Charmina! Og takk for at dere heier! EL-testen nå i morges var nesten positiv.. Jada, jeg vet det bare er en EL-test og at jeg ikke trenger å analysere den ihjel I morges var altså "min" strek nesten like sterk som kontrollstreken, man kan si den var 90-95 % like sterk. Betyr det at testen er positiv, eller vil den ikke være positiv før i morgen? Skal jeg satse på at den er positiv nok, og at EL ganske snart er på gang? Passer jo med tidspunkt i syklus og alt, jeg er jo ikke helt grønn når det gjelder EL (bare litt grønn når det gjelder EL-tester).. Bruker testene til å finne EL så nøyaktig som mulig, så vi kan time det skikkelig. Er vel bare én ting å gjøre i kveld - fange Mannen og lokke ham med på litt Og så kan jeg ta en ny EL-test i morgen tidlig, og hvis den er kjempepositiv, så er EL på gang etter det - og da kan det hele gjentas! Det står nemlig i bruksanvisningen at dersom strekene er like sterke eller "min strek" er sterkest, da er de LH-stigning på gang. Og i dag var "min strek" fredmeles synlig svakere enn kontrollstreken, men likevel nesten like sterk og i alle fall mye sterkere enn i går. Jeg tror jeg blir sprø.. Dette prøverlivet er ikke sunt i lengden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 18. januar 2005 #1037 Del Skrevet 18. januar 2005 Heisann!!! Da jeg brukte el tester var det noen ganger jeg fikk nesten positive tester den ene dagen og negativ test dagen etter! Og etter litt leting her på nettet leste jeg at det da godt kunne være at el hadde kommet i mellomtiden, så du får løpe hjem å trollbinde mannen litt Heier på deg og ønsker meg veldig at du følger etter nå stooor kjempe klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 19. januar 2005 #1038 Del Skrevet 19. januar 2005 Tusen takk for velkomsthilsen i den nye dagboken min. Blir litt lettere å følge med nå som jeg er her blandt prøvere og gravide... Rart det der hvordan en liksom mest kikker blandt dem som er i samme situasjon... Det går på humøret løst og være prøver. Når måned etter måned passerer og "alle andre" blir gravide. Da blir en litt sår... Jeg skjønner deg godt.:trøste: Begyndte å skrive et innlegg til deg, men klippet det ut og kopierte det inn i min istedet... Handlet jo mer om meg enn deg... :oops: Klem fra Mayamor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cielo Skrevet 20. januar 2005 #1039 Del Skrevet 20. januar 2005 Det skjer ofte det samme med meg som med Bizzy, nesten positiv EL-test en dag, og så negativ dagen etter. Temperaturmålinger viser imidlertid at jeg har hatt EL, selv om testen ikke har slått helt ut. Mine tester er også avhengige av konsentrert urin. Hvis jeg har drukket masse vann, som jeg stort sett gjør, får jeg ofte ikke positiv test. Nå har jeg begyne å teste to ganger, om morgenen og så om kvelden, og nå får jeg alltid positivt utslag. Jeg har lest at noen har så korte topper av dette EL-hormonet at de må teste oftere enn hver 24 time, blant annet meg. Ble din test positiv i går da? *nygjerrig i dag* Håper du har en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 20. januar 2005 #1040 Del Skrevet 20. januar 2005 Heisann, prøvervenner! Takk for hilsener og råd&tips, Bizzy, Cielo og Maya! Tok ikke EL-test i går likevel, tenkte som så at testen på tirsdag viste utvilsomt LH-økning, og at forrige syklus skjedde det samme. Da tok jeg ny test senere på dagen som var kjempepositiv. Hormonene går sin gang og EL skjer når det skjer, og en test som taes på morgenen får kanskje ikke sjans å reagere på det den skal, på en måte. Så jeg er nok enig med dere, Bizzy og Cielo, at en nesten helt positiv EL-test (som dagene før var negativ) er så godt som positiv, og ville i alle fall blitt det om noen timer. EL var uansett på gang pga LHøkning fra den ene dagen til den neste. Så vi gjorde det som gjøres må I går kjente jeg skikkelige livmorsmerter, så EL skjedde nok denne gangen også ja! Vi har fått sendt inn flere hærer med soldater, og har dermed gjort vårt for at det skal bli klaff denne gangen, så gjenstår det å se om en knappe fjorten dagers tid. Men så var jeg ine hos deg i sted, Cielo, og fikk litt hetta av å lese om ugjennomtrengelig livmorhalssekret! Kjente meg nemlig veldig igjen i det du skrev. Det må jeg huske å spørre legen om neste gang! Dag 14, PP 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå