Gjest Madden Skrevet 27. november 2004 #881 Del Skrevet 27. november 2004 Jeg er ikke det spor forbauset...det der er helse-Norge i et nøtteskall det..jeg fikk også beskjed om det i første omgang at vi er jo så unge (jeg er snart 27 og mannen snart 34.. ) og at det ordner seg nok...til tross for at jeg hadde påvist PCO og mannen ikke hadde BEGYNT utredning...Vi har nå vært inne systemet 1 år..og skulle etter planen søkes til Trondheim over nyttår..så hadde vi fulgt planen til KK på sykehuset hadde ventetiden vært på tre år totalt (inkludert de to årene vi hadde strevd på egen hånd!!) Man blir helt matt av slik behandling. Det du må gjøre nå vennen er å samle litt krefter--- når den første skuffelsen har gitt seg så skal du ta frem litt sinne, og bruke det konstruktivt til å få presset saken deres lenger opp og frem! Jeg har stor tro på at hvis du maser litt nå så kan det skje ting! Det gjelder både å treffe rett lege, og ha litt stå-på-vilje selv tror jeg..du kjenner jo systemet rimelig godt du også... Har tro på at dere kan kjempe dere videre raskt jeg Hulderjenta!! IKKE gi deg!! Stooooor fra Madden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 28. november 2004 #882 Del Skrevet 28. november 2004 Takk for hilsener og trøst og tips og råd fra Pondusa, Charmina, Zianta, Edea, Lillen, Cielo og Madden! Jeg kjenner ordningen med fritt sykehusvalg, vi har tenkt på det, men ser for oss et stress uten like hvis vi skal reise bort for å få hjelp. Vi bor jo i Bergen, og det å reise helt til f.eks. Trondheim for å få behandling frister ikke i utgangspunktet, det virker som en ekstra påkejnning. Jeg ser for meg problemer med det praktiske også - hvordan får man fri til noe sånnt, begge to, uten å fortelle hvorfor..? Man kan vel gjerne få sykmelding fra sykehuset, ikke vet jeg... Bare vet at jeg blir litt matt av å tenke på det. Og selv om vi vil ha barn I GÅR, så er det litt sånn - oi, kan vi virkelig klare det selv tross alt?? Da vil vi jo helst det, slippe medisiner og inngrep og enormt press. Nå har vi på en måte ganske mange sjanser til, og så vet vi at hvis ikke det klaffer i løpet av de ni månedene vi nå må vente, så er det hjelp å få da! Det er litt betryggende.. Og å håper jeg Mannen får en time hos urolog snart. han snakket med "lukedamene" på fastlegekontoret sitt og spurte om ikke legen kunne sende henvisning direkte, i og med at han er "inne i systemet" og allerede er henvist KK pga barnløsheten, og derfra fikk beskjed om å få time hos urolog. Håper det går fort, så han kan få litt stimulerende medisiner. :D Det tar jo ti uker å lage sædceller, så effekten av en Pergo-kur for mannen kommer jo først ti uker senere. Kanskje det klaffer rundt neste KK-tmen vår? *drømme* Jeg var utrolig skuffet på fredag, men har i alle fall roet meg litt igjen, og ønsker på en måte nå å ha de ekstra vente-månedene til på meg. Selv om jeg samtidig er veldig utålmodig.. Huldermannen er veldig utålmodig... Han sier jeg må si i fra med en gang jeg kjenner noe som ligner egløsning... I går var jeg på helsekosten, og kjøpte Sink til mannen (han har pleid å bruke, men var tom nå), og Wild Yam til meg selv. Etter å ha lest litt her og der, fant jeg noe som Murmel hadde skrevet her. Så jeg skal bruke det etter EL - kanskje det kan øke sjansene for befruktning og eggfesting..? Er jo verd et forsøk.. Men jeg er for øvrig enig med Murmel i det hun skriver om folkene på helsekosten - jeg fikk heller ikke vite det som Murmel snublet over på nettet - i følge min hels(ik)ekost skulle preperatet taes som det stod bakpå pakken. :evil: Heldigvis har jeg ikke begynt på dem enda! Ble skikkelig :o da jeg leste Murmels innlegg! Nå er det bare å vente på EL.. Dag 12 i dag - EL pleier å være rett rundt hjørnet da! Det er noen soldater på lur nå, så jeg håper de slår til hvis noe skulle skje i dag eller i morgen! Hvorfor skal det være så vanskelig å lage barn??!!??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. november 2004 #883 Del Skrevet 28. november 2004 :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 29. november 2004 #884 Del Skrevet 29. november 2004 Godt å høre at du har kommet deg over den verste skuffelsen og begynner å se litt fremover igjen! Det er jo alltid sånn...en blir helt satt ut...forvirret, skuffa, sint etc...og så får en tenkt litt over det..og da ser en kanskje noen lyspunkter også! Jeg mener fortsatt at det er lang tid.. (vi har jo måttet holde på et år før vi i det hele tatt får oppfølgingstimen på KK)...men som du selv er inne på så vil en jo prøve alt en kan på egen hånd før en må til med så invasive metoder som prøverør! Håper at mannen din får god hjelp hos urologen og at dere raskt kan komme igang med en eventuell medisinering! Skal krysse alt jeg har for at det skal klaffe for dere nå! Det er utrolig urettferdig at det skal være så vanskelig for enkelte av oss å lage barn...men jeg er sikker på at vi begge skal få det til!! Stooor fra Maddie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 29. november 2004 #885 Del Skrevet 29. november 2004 Nå er helgen over og ny hverdag kommet. Ta vare på de mulighetene disse ubrukte dagene gir og tenkt nå nærmer julen seg med storm skritt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 29. november 2004 #886 Del Skrevet 29. november 2004 Forstår godt at du er skuffet over hvor lang tid det tar :trøste: Men er det virkelig håp om at sædkvaliteten til mannen din kan forbedres, eller har ikke legen dere pratet med forstått alvoret? :klø: Ingen ting er vel bedre enn om dere klarer det "på egen hånd". Men dere har jo liksom holdt på en stund nå... Håper mannen din får avklart sin situasjon snarest. Hvis det er lite håp om forbedring hos han, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dere bør prioriteres (men det hjelper vel ikke at alle på KG synes det) Håper du klarer å holde motet oppe, selv om det kan ta lengere tid enn ønsket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 29. november 2004 #887 Del Skrevet 29. november 2004 Mandag... Takk for ny-uke-visdomsord, Kallo Rilla! Brev i posten fra KK i dag (det gikk fort gitt! Men alt annet går seeeeeiiiint..) - regning fra fredag + innkalling til ny time 4/3-2005. Høres så lenge ut til! :o Men tiden går jo svinaktig fort! Ingen innkalling til UL-undersøkelse, men det kommer gjerne i et brev for seg selv..? De skulle sende det også, nemlig.. Kjenner tegn til EL i dag, men litt usikker på om det stemmer. Er alltid litt usikker.. Men er det det, så er nå planen klar for kvelden Men hverdagen spolerer, for jeg jobber seinvakt i dag... Men en kjapp en før går jo bra! Skal prøve Wild Yam i tiden mellom EL og IKM. Har lest en del om det rundt omkring, surfet litt mer i dag. Kanskje det kan hjelpe på en eller annen måte? Håper det! :D Murmel: Om Huldermannens sædkvalitet kan forbedres, vet man jo ike helt, det er det urologen nå skal vurdere. Gynekologen på KK mente at han hadde nok levende spermier for naturlig befruktning, sett ut i fra de to prøvene han har tatt. Man trenger bare en, sa dr. Gyn. FEIL! De må være mange, en klarer det ikke aleine! De "kakker" på egget i felleskap, men bare en slipper inn og befrukter - men det er et samarbeidsprosjekt og de må være mange i aktivitet! Så når de er få som er spreke i utgangspunktet, blir sjansene for befruktning vanskeligere.. Men du verden for noen forskjellige svar Huldermannen har fått! Du har svært små sjanser fo å befrukte naturlig og du har gode sjanser for å befrukte naturlig. Hva skal man tro på??? Jeg tror også at vi får det til, Madden, både dere og vi! Jeg kjenner at jeg har fått litt optimisme igjen, gleder meg liksom til å prøve videre nå! Mannen har ikke fått optimismen tilbake, han har den samme holdningen som han har hatt hele veien - det vil ta sin tid å bli gravid, og sannsynligvis må vi ha hjelp for å bli det. Dag 13 - kjenner EL-smerte i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 30. november 2004 #888 Del Skrevet 30. november 2004 Godt å høre at du har fått nytt mot Huldra!! Vi må nesten prøve å se positivt på situasjonen også..det som ikke knekker oss gjør oss bare sterkere..og iløpet av neste år er jeg sikker på at vi begge er i en heeeelt annen situasjon!! Stooor til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 30. november 2004 #889 Del Skrevet 30. november 2004 ADVARSEL: Intime detaljer i teksten som følger!!!!!! Men helt OK i en prøververden... Dag 14 i dag, kjent akkurat de samme "EL-smertene" som i går, men med økt utflod... Ikke seigt EL-slim som jeg hadde forrige syklus, men "vanlig" utflod, men i økt mengde... Blir litt tullete av å ikke helt vite når EL er, annet enn når jeg regner tilbake når mensen kommer. Vurderer på å prøve eggløsningstest i neste syklus. Jeg som ikke skulle stresse med sånnt.... Men jeg stresser jo enten jeg bare tenker eller jeg handler i tillegg, så... i dag. I dag lå jeg med beina i været etterpå... Har jeg faktisk omtrent ikke gjort hele den lange tiden vi har prøvd. Trodde aldri jeg skulle bli så "tullete"! Huldermannen bare smilte av meg, og så begynte vi å fundere på hvilken retning de stakkars soldatene egentlig må svømme. Fant ut at jeg burde vel egentlig ligge på magen med rompen høyt, og gjerne litt på skrå til begge sider samtidig for at de skal hjelpes til riktig sted - men gav opp å prøve det! Er egentlig fryktelig, fryktelig trøtt nå, skal rett i loppekassen og sove. Men må henge opp noen klær før jeg kryper til køys. Så jeg sier god natt! I morgen er det 1. desember!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 30. november 2004 #890 Del Skrevet 30. november 2004 Slike detaljer tåler vi ja! Og angående "etter-sex-stillinger", så er nok det viktigste å ikke stå opp, og ikke gå på do (selv om det innebærer en liten risk for UVI). Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hvordan jeg pleide å ligge, men jeg gjør et tappert forsøk... Først og fremst; jeg lå på ryggen. Det som er vanskelig å forklare, er hva jeg gjorde med rumpa mi Skal vi se...kan jeg kalle det at jeg "brettet rumpeballene mot hverandre", fordi utgangen da ble mest mulig sperret...!? Fatter du pointet her? Skjønner ikke helt hvorfor du skal prøve det samme som meg, for jeg ble jo heller "aldri" gravid... Heia Huldra!! Nå ER det desember!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 1. desember 2004 #891 Del Skrevet 1. desember 2004 Detaljer som dette tåler vi vet du Bare søtt å høre om alle de "rare tingene" vi jenter gjør etter et legg Stå på det nærmer seg det nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 1. desember 2004 #892 Del Skrevet 1. desember 2004 Skal ikke begynne å begi meg ut på å billedliggjøre de scenarioene jeg så for meg etter å ha lest advarselen din!! Dette er da ikke mer enn vi tåler!! Og nå ER det 1. DESEMBER!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. desember 2004 #893 Del Skrevet 1. desember 2004 Det var ikke de saftigste detaljene nei! Men likevel.. Har kjøpt eggløsningstester i dag! Skal bruke dem neste syklus. Regner med det ikke blir noe klaff denne gangen heller, så da kan jeg finne EL så vi kan treffe litt bedre neste gang! :D Første desember i dag! I morgen har jeg fri og skal til byn på juleshopping! Er godt over halvegs i julepresangene allerede. *fornøyd* Nå står det film på programmet her! Snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 1. desember 2004 #894 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg har laget juleavatar!! :D Såååå fornøyd med meg selv, fikk det til helt på egen hånd! :bukke: Måtte bare skryte litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 1. desember 2004 #895 Del Skrevet 1. desember 2004 Hei Hulderjenta. Bare et lite tips for å "kanskje" bedre sæd kvaliteten til mannen. Be ham spise gresskar kjerner!De er faktisk ganske gode. Og om han ikke liker de "bare" så kan de ristes i en tørr pånne å ha salt på de. Eller de kan bakes inn i brød. Her gnafser vi i oss flere poser(jeg spiser jeg og,sikkert bra for oss jenter også også ) Gresskar kjerner skal være med på å øke væske volumet,og jo mere væske jo lengre "svømmer" de! Kanskje du allerede viste om dette,men men..... Klem Lilletrollet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 1. desember 2004 #896 Del Skrevet 1. desember 2004 Hurra for Jule-Huldra! Det høres ut som humøret er bedre og pågangsmotet på topp! Det er jeg veldig glad for! Kos deg med juleshopping! :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shy Skrevet 2. desember 2004 #897 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei Hulderjenta!! Tusen takk for koselig hilsen!! Jeg ønsker lykke til i denne PP, og håper Desember blir en lykkemnd. for dere!! kos shy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*tine* Skrevet 2. desember 2004 #898 Del Skrevet 2. desember 2004 Hei Hulderjenta Så flott juleavatar du har laget!! Den kan du godt være stolt av ja Detaljer tåler vi Synes det er godt å lese at det er flere enn meg som er opptatt av disse tingene jeg Er vi prøvere, så er vi prøvere Håper det klaffer for dere i denne perioden, hvis ikke er det ny pp og nye muligheter Jeg skal også teste el i desember, så da håper vi på full klaff, og mange desember-spirer i forumet Ha en fortryllende dag fra tine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 2. desember 2004 #899 Del Skrevet 2. desember 2004 Takk for tips, Lilletrollet!! Det er jammen verd et forsøk! Skal huske det enste gang jeg er i nærheten av en helsekostbutikk. Regner med de selger det der? Takk for hilsen, Murmel! Humøret er bedre, men pågangsmotet er nok ikke helt på topp.. Men jeg aner et håp som jeg ikke har kjent på lenge, og det er litt deilig! Takk tilbake, Shy - og grattis igjen med spiren! Håper jeg kan følge i dine fotspor snart... Takk for besøk av deg også, *Tine*! Det blir eggjakt i desember både på deg og på meg da! :D Har aldri prøvd EL-tester før, så jeg er fryktelig nysgjerrig på om jeg finner ut av det! Hadde selvfølgelig vært fantastisk med klaff nå, jeg skulle mer enn gjerne hatt de testene liggende ubrukt! Håper du ikke får bruk for dine heller! Skulle på julegaveshopping i dag, jeg. Resultat: Dåpsgave og nytt antrekk til dåpen.... :oops: Dåpsgave skulle jeg jo også ha, men ikke klær! Skulle egentlig gå i bunad, det er den jeg pleier å bruke i slike sammenhenger. Men det er så tungt og slitsomt å gå i! Så jeg valgte å kjøpe noe nytt. Kjøpte til og med veske til - som matcher toppen jeg skal ha på meg! :D Burde være litt flau nå.... Men er det ikke! Det er ikke ofte jeg unner meg sånne ting! Julegaver ble det altså ikke idag... Men jeg så på masse og bestemte meg for noen gaver, så jeg vet i alle fall hva jeg skal kjøpe til et par stykker til. :D Dag 16 - ca 11 dager til IKM. Eller: ca 11 dager til mensen.. Sannsynligvis. Venter på at vaskemaskinen skal bli ferdig, så skal denne jenten krype under dynen. Deilig å legge seg tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 3. desember 2004 #900 Del Skrevet 3. desember 2004 Bare innom for å ønske Huldra en riktig god helg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå