Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

:ler: Kjenner meg igjen i den mens-beskrivelsen...synes også det er høyst unødvendig å ha blødninger...hvorfor må det på død og liv følge med så mye guffent med å være kvinne!?! :roll:

Nå nærmer det seg november huldra...og da er dere et steg nærmere å bli kvitt tanta..iallefall for en stund!!! :sjarmor:

Enig med lillen..håper du legger ut bilder når det er ferdig...er litt nysjerrig! ELSKER oppussing!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff ja, det er blodig urettferdig at vi må blø og ha smerter ei uke hver måned :roll:

Håper det ikke blir så mange gangene til du får slippe unna en lang periode :wink:

Klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Huttetu! Nå er jeg fortvilet her... :grine: Har hatt tømrer her i morges, for å åpne litt vegg og vurdere hvor omfattende vannskaden i kjøkken/badeveggen var. Og den var større enn vi hadde regnet med...

Ser dere etterlyser bilder av kjøkkenet! :D Det kan dere se på her. Det heter Ädel hvit, er fra IKEA. Vi skal ha benkeplater i bøk.

Nei, får avslutte. Har plutselig litt å ordne i dag. Snakkes! :vinke:

Slettet litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nei...

Sånne vannskader er skumle!

Men tenke på hvor fint dere kommer til å få det, både på kjøkkenet og på badet!

Lykke til med all ordningen i dag.

:klem: , Cielo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med stor vannskade!!!!

Opplevde det samme i leiligheten vi hadde i Oslo, det var også borettslag og der tok borettslaget hele regningen for utbedringen... Tenkte ikke noe mer over det da, trodde nemlig at slike skader går på "fellesen" når man bor i borettslag :roll: Et annet vennepar av meg fikk sprekk i toalettet og da var det borettslaget som byttet.. Men det kan jo kanskje være forskjellig fra borettslag til borettslag :klø: Jeg vet ikke..

Lykke til :klem:

Håper du får en fin dag tross alt :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy f.. om ikke borettslaget betaler!! :evil:

Det må de jo! :o

Det er jo bare bra for dem at det har blitt oppdaget nå...ikke en dag for sent! :roll:

Elsker kjøkkendører med sånne "rammer"... :-)

Dette blir så herlig til slutt, Huldra! :Nikke:

Har dere "åpent" bad nå? :klø:

Altså felles rom for kjøkken og bad?

Det som koster penger for dere, er det allerede planlagte kjøkkenet :-) + evt et litt fornyet bad (hvis ikke borettslaget tar seg av det også da...). Dere bør ihvertfall slippe å betale for arbeidet med veggen...

Håper det ordner seg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeelt enig...denne regninga får borettslaget ta seg av..det er helt uhørt at dere skal måtte betale noe...det er jo ikke en skade som dere har forårsaket!!! ...nei..stå på kravene nå!! :Nikke:

Ellers så synes jeg kjøkkenet var kjempefint, og med den beskrivelsen du gir..jeg tror det blir lekkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan jeg hjelpe deg; Huldra! Min mann har nemlig vært formann i et borettsalg i 3 år! Han sier at det skal holde for dere å ta kontakt med styret. Styret sørger for å ta kontakt med forsikringselskap, takstmann mm. Alle kostnader i forbindelse med dette skal dekkes av borettslaget/forsikring. Dette fordi bygningsmasse omfattes av borettslagets husforsikring. Dere skal ikke ha noen utgifter i forbindelse med dette og det burde være standard prosedyre!!!

Ikke bekymre deg for ekstra utgifter. Dete går bra!!!

Klemmer fra Tyttebæret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for masse støtte og oppmuntring, jenter! :klem:

Men det gikk IKKE. Borettslaget sin forsikring dekker IKKE.

:evil:

Av den enkle grunn at vannskaden har "feil" årsak. Den skyldes ikke feil på rørsystemet inni veggen, men lekkasje fra røret fra vasken på badet og til avløpsrøret. Derfor dekker ikke byggforsikringen til borettslaget skaden. Takstmann (fra borettslaget) har sett på skaden, og veggen er nå revet. Tømreren jobber hjemme hos oss i dette øyeblikk med å sette opp ny vegg.

Så ingen dekning fra byggforsikring...

MEN: Eies veggen av oss??? Eller eies veggen av borettslaget?? Hvis det er borettslaget sin vegg, så må jo DE betale, uavhengig av forsikring??? Vi skal jo ikke betale for en skade som ikke vi har forårsaket, på noe som ikke vi eier en gang? Skal kontakte jussformidlingen jeg!

Alt baller jo på seg: Badet er strippet, kjøkkenet er strippet. Badet må pusses opp på nytt, etter nye forskrifter. Må ha vannskap, etter de nye forskriftene.

JEG BLIR GAL!!! Jeg er så sliten. Jeg som liksom har ferie!! Jeg har alt ansvaret med alt dette, det er jeg som eier leiligheten. Min kjære og jeg har gjort utrolig mye arbeid i leiligheten, og alt står stuet sammen i stuen og gangen: Alle hvitevarer, baderomsmøbler.. Terassen er full av boss og gammelt kjøkken, og badekar (far vel, takk for alt...). Vi har ikke vann.. Så vi bor på hybel for tiden, har heldigvis fått et sted å bo en liten stund. I tillegg har vi disse dagene kjørt to flyttelass for en som vi er nødt å hjelpe å flytte, og det var IKKE det vi trengte akkurat nå....

VI SKULLE JO BARE PUSSE OPP KJØKKENET!!!!!!! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trøste: Håper alt ordner seg for dere.

Føles ikke retferdig at dere skal måtte betale for noe som har skjedd lenge før dere flyttet inn i leiligheten.

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei HULDRA :rosasmil:

Endelig litt tid til å lese dagbøker igjen!

:babyjente: MARTINE sover søtt i senga si (etter å ha tyranisert sin mor hele natten).

ARG så irriterende med vannskade da - høres rart ut at borettslaget ikke dekker slikt!Det husker jeg de gjorde hos mine foreldre da de hadde vannskade! Håper det ordner seg for dere!

Ha en fin fredag - deilig at det er helg!

STOR :klem: fra Charmina

:babyjente: MARTINE KOM 17.10 :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm...dette må jeg spørre tyttebærmannen om, men han er ikke hjemme akkurat nå. Det høres litt rart ut...

Når kjøpte du leiligheten da? Er det mer enn 5 år siden? Hvis ikke kan dere kanskje få penger av forrige eier?

En stor :klem: til deg, Huldra! Det tror jeg du trenger nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderjenta

Takk for klemmer! :klem: tilbake til alle sammen! En dag jeg har bedre tid skal jeg stikke innom og oppdatere meg i dagbøkene deres! Får ikke med meg noenting her, for jeg har bare såvidt vært innom. Savner dere! :(

Nå er det søndag og ferien min er over, i morgen er det jobb igjen. Har vært godt med en pause fra jobben, det er sikkert og visst! :Nikke: Selv om det ikke ble så mye ferie i den forstand. Masse jobb og stress og søvnløse netetr i stedenfor...

Nå er vi hjemme, har jobbet her i mange timer. Malt tak og skrapt bort baderomstapetlimrester. Stress! *puh* Ting begynner å flaske seg litt etter litt. På torsdag er forhåpentligvis badet i funksjon igjen, da kan vi flytte hjem igjen. Gjett om vi gleder oss til det! Stress å bo hos andre... Men alt går! :D Og vi er jo veldig glade for at vi får bo der!

I morgen er det november, og da var mitt mål at jeg skulle slutte å røyke. Det klarer jeg desverre ikke nå.... :oops: Desember..? Hva er galt med desember? Ingenting! :Hehe:

Og nå er det nedtelling til KK-timen!!! :hoppe: Gleder meg, og Huldermannen og. Men vi er også litt spente, litt sånn hjelp-spente. Men det blir nok 2005 før det skjer noe aktivt. Men alikevel - første samtaletimen! Spennende!!!!

Bortsett fra alle oppussingsproblemene, så har jeg det veldig bra for tiden, både med meg selv og ikke minst med :hjerte: Det føles godt!!

Ønsker dere alle en god uke!!! Skal komme innom igjen så fort jeg kan! Men fritiden blir nok prioritert til arbeid i leiligheten tenker jeg! Men, får si som i vitsen: Plutselig tilbake!! :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psst...nå er det november! Den måneden vi har ventet på! :P

Skjønner veldig godt at du ikke slutter å røyke akkurat nå...du er jo midt oppi masse tull. Det er ikke lett... God ide å prøve igjen i desember, for da blir du sikkert kvitt giftstoffer i kroppen før babyen planter seg i magen! :-)

Savner deg, vennen! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med lillen akkurat der ja...du klarer å slutte når du klarer det..ikke noe å stresse med i mine øyne! Hvordan skulle vi overlevd prøverliv om vi skulle forsake de "godene" vi unner oss i hverdagen?!

Håper dere snart kommer dere i orden igjen...kjipt å måtte bo i koffert...men resultatet blir nok verdt slitet skal du se!!!

Ønsker deg ei riktig fin uke, og gleder meg til du er tilbake iblant oss igjen med dine gode hilsener!!! :klem:

Og nå er jammen november her også!!! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Veldig fint å lese at du har det godt igjen :D

:o Det er faktisk november allerede :hoppe: Og vips så får dere en dato for behandling også!!!!

Røyken kan du ta når omgivelsene også samarbeider :Nikke:

Håper du har en fantastisk fin dag!!!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare innom og rope hurra for november...

Også leser jeg i sjokk om vannlekasje og æsj :(

Håper virkelig ikke dere blir sittende igjen med hele utgiften. Jeg trodde det var litt av det trygge med å bo i borettslag :roll:

Vel, uansett: 22 dager igjen! :hoppe:

(det var den 25. november, ikke sant?)

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...