Gå til innhold

Vi prøver!

Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Det andre er jo at dere bør få rask behandling hos KK, for IVF fordi deres barnløshet henger sammen med hans nedsatte sædkvalitet. Fordi han er under behandling der, inkl evt. frysing av sæd, bør dere bli tilbudt IVF UMIDDELBART, uten videre utredning. Ring og mas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En liten oppklaring: Det er ikke der han behandles fra ifht. hormonverdier, det er hos "vanlig spesialist", ikke ved sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler at jeg driver og sprer negativitet her.

Det er ikke meningen... :sjenert:

Jeg hadde heller ikke vurdert IVF om jeg ikke trodde det var en stor sjanse for å lykkes. Før vi sto på venteliste sist, så var jeg naiv nok til å tro at sjansen var så godt som 100%. Så fikk jeg skriv fra sykehuset som sa 35%. Antar det var beregnet ut fra bare ett forsøk. Nå vet jeg som sagt om flere som har vært gjennom dette. Det triste er at de jeg kjenner best har hatt mest problemer også :roll: Men som sagt så vet jeg både om tvillinger på 1. førsøk og andre lykkelige utfall :rosasmil:

Klart du (vi) skal lykkes! :klem2:

Jeg fortår jo mannen din, men når får han vite noe mer da? Jeg er også utålmodig :ler:

Ha en fin søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, ja nå er jeg snart på farten til KK så denne gangen skal det gå så får kansje også du et lyspunkt.

Du må bare ringer og snakke med de heller ringe 10 ganger for mye enn ikke purre.

Det tar ofte lang tid, men med oss fikk vi fortgang i sakene når vi ringte litt.

Håper dere lykkes snart :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Takk for hilsenen i dagboken min.

Jeg sier som Pia.

Ring selv, dersom dere skal vente på at de ringer dere så kan det ta flere uker før dere får noen tilbakemelding. Ting tar lang tid i det offentlige.

Lykke ti videre i prosessen.

:dagensrose:

Klem fra

Zianta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvor er du da Huldra! :roll:

Har ikke sett deg i hele dag jo!

Du kan ikke bare skylde på jobben :riste:

:ler::Hehe::ler:

Jepp, du er dypt savnet her! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Slutt å mobbe meg, Murmel! :tunge1:

Men nå er jeg nå her. Er du? :ler2:

Venninne R fikk babyen sin i går - de popper ut over alt, disse små... Bare ikke hos meg... :( Til og med de blå kryssene florerer i forumet her for tiden - nygravide hver dag her føles det som. Men ikke her nei...

Vær tålmodig, sier Huldermannen, det blir vår tur også.

Gode Huldermannen min :kysse: :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stooooor klem sendes i ekspressfart din veg ----> :klem:

Vet så godt hvordan du har det, og det hjelper ikke alltid å tenke, det blir snart vår tur :roll: Er i allefall ikke alltid jeg klarer å tro på meg selv :klø:

:klem:

Håper mannen din klarer å få opp igjen humøret ditt, og det snart er oss sliterne som lager den blå bølgen :D

:dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er så herlig at dere fortsetter som før så lenge... Og du har en kjempegod mann; det er jeg sikker på! :kline:

Og så synes jeg det er fint å se deg her litt hver dag... :wink:

Håper dere koser dere og har det bra! :-)

Jeg er spent på hva legen mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mobber vel ikke jeg :sjokk:

Jeg vil jo se deg her hver dag! :wink:

Flott at du jakter videre!

:klem: fra Murmel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får spre litt lysegrønt håp her jeg også da. Føler meg nesten litt "skyldig" når jeg leser dagboken din...jeg ble jo gravid uten overbevisst prøving.(Vi prøvde på en måte men ikke på ordentlig...hmmm...skreiv det litt på en teit måte kanskje??). Uansett så er det noe jeg er fantastisk fornøyd med og unner deg masse masse masse masse masse.

Det er èn ting jeg ikke skjønner da (mulig det står et sted og jeg overså det...men jeg kan kanskje skylde på ammetåke??). Om mannen får dårligere/null sædkvalitet, hvorfor skal han da behandles med hormoner? (Er det for å behandlenoe annet enn sædkvaliteten som er vikigere??? Jeg er helt grønn, bokstavelig talt. på dette så om du vil fortelle så er jeg nysgjerrig)

Og jeg sier som andre, det er bare å mase. Det er massevis av sirup i det offentlige....og man mase for at de ikke skal glemme dere.

Stor-tidlig-morgen-klem

Ionaa

Ps. Dette er min fargefavorittside, ikke like morsom kanskje, men funker bra om man klipper ut og limer inn fargekosene

Fargekoder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for lysegrønt håp, Ionaa! :bukke: Og skyldig - hvorfor i alle dager skal du føle deg skyldig? Alle har ulike muligheter for å bli gravid, og det kan man ikke gjøre noe med!

Hvorfor han evt. skal hormonbehandles kan jeg forklare litt om ja. Han behandles ikke pga barnløsheten, men pga det de lave testosteronverdiene gjør med kroppen. Dvs det de ikke gjør... Pga skade på testiklene produserer han (og har alltid gjort) for lite testosteron.

Generelt hos menn så er det jo testosteronet som er det mannlige kjønnshormonet, det hormonet lager mannlige kjønnstrekk. En mann med lite testosteron har mindre markerte typiske mannlige trekk (skjegg/behåring, stemmeleie +++), og spesielt kan det bli forandringer etter hvert som han blir eldre. Da kan han utvikle kvinnelige trekk i fht. kvinnelig fordeling av kroppsfett og brystutvikling (gynocomasti, på fint). Dette er ikke så bra for en mannskropp... Testosteronet påvirker også humør, overskudd, sexlyst m.m.

Endret litt her jeg, for jeg vil ikke ha stående detaljer om hvordan de lave verdiene påvirker min kjære....

Bortsettfra det som er kjent: Nemlig at han har svært få sædceller - for det er jo testosteronet som gjør at de produseres. Derfor har vi enda ikke blitt gravide, selv etter så lang prøving... :(

Men som sagt: Testosteronbehandlingen hjelper ikke sædkvaliteten, tvert i mot - det vil gjøre ham steril. Null spermier. Behandlingen er heller ikke rettet mot sækvaliteten, men generelt mot resten av kroppen & sjelen. :D Har snart gått en uke siden prøvene, men han er så spent på resultatet at han "tør" ikke ringe og spørre :tunge1: Han har mest lyst å ente på en evt. resept i posten :ler2:

Puh! Det var mye! Var det forståelig? Håper ikke min kjære blir sur (han titter innom KG, men vet ikke om han leser dagboken min...) for det jeg skrev nå. Mulig jeg endrer/sletter litt på et senere tidspunkt...

Men det er klart vi prøver videre! Vi har jo ikke sex bare for å få unger, og det er nå ikke snakk om å kutte det ut fordi vi ikke har lykkes så langt! :o Sex er til for å nytes! :Hehe::kline: Og heldigvis så har jeg ikke stresset i forhold til sex i det siste, jeg er ikke "desperat spermtyv" lenger, jeg bare koser meg - for vi får jo ikke til å bli gravid allikevel... :roll: Sånn sett er det jo positivt :ler2:

Litt personlig der på slutten, men dere tåler vel det?

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Bare for å spørre: hadde ikke du en hjemme side?

Kom plutselig på at jeg hadde hørt om den en gang....

Ellers får du ha en fin kveld!

Klem :klem: Lilletrollet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Lilletrollet! Takk for besøk i dagboken! :D Jo jeg hadde hjemmeside en stund. Har den enda, men har ikke link til den lenger. Skulle fikse litt på den, og så ble det bare aldri gjort. Den ligger litt brakk... :roll:

Han er veldig spent ja, Veronal - og jeg håper han får behandlingen. Det vil gjøre ham godt! Og hvis han får, skal vi ringe KK og høre om nedfrysing av sperm før han begynner, eller enda bedre: fremskynding av assistert befruktning. :hoppe:

Takk for hilsen fra Murmeldyret og Lillen også! :klem:

Nå er det snart leggetid for trøtte meg. :Gjesp:

Dag 11 i dag. Ikke kjent noe til EL enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende hva som skjer her for tida :wink:

Håper virkelig dere får fremskyndt prosessen.

(mase litt snart, please, for vår skyld :ler: )

Misunner deg litt som slipper å være spermtyv, og som kan kose deg med mannen uten slike forstyrrende tanker. Denne syklusen er jeg en ekte spermtyv pga all jobbingen :roll: Ikke helt sånn jeg ønsker å ha det akkurat.

Nattaklem fra Murmel :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spermtyv er og blir et tøft yrke :roll:

Men det er verdt det...

Jeg sier tommel opp for spermtyver!

Og hurra for menn som slipper spermtyver..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Tror ikke det gjør menn noe at kvinner en spermtyver - de liker det nok! :Hehe:

Som et apropos til spermtyv-følelsen: Huldermannen og jeg leide Smala Sussie i går, den var artig. Svart komedie - liker sånnt. I tillegg svensk (kult!). :D

Uansett: I den filmen var det en scene helt på slutten, der to endelig fant hverandre, helt uskyldig i en bil, der han kjørte og hun var passasjer. Hun la hånden sin på hans og de så på hverandre. Først så vi hans ansikt, så hennes. Og så ble det klippet inn et bilde av en skrikende baby, og så så vi hennes ansikt igjen. Da lo Huldermannen gjenkjennende :ler2: Jeg skjønte med en gang hva han lo av og måtte si at det er ikke bare derfor vi jenter vil ha en mann. :ler2:

Er bare sur i dag jeg... Sur og sliten, det er et helvete på jobb for tiden. Sover dårlig gjør jeg også, er aldri utsovet på morgenen... :Gjesp: Er helt kjørt når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg gir så mye av meg selv på jobb, både fysisk og ikke minst psykisk. Jeg holder det gående som en liten Duracellkanin så lenge jeg må, men så med en gang jeg er ferdig går luften ut av meg som en ballong du slipper luft ut av. Minus lyden da! :ler2:

Har ikke ork til å gå turer for tiden, og stivner til i skuldre og rygg, og verker både her og der... Har ikke lyst å gjøre noe, har ikke en gang overskudd å ringe venninner - for jeg har bare lyst å være i fred og ta meg inn igjen. Men får ikke sjans før til helgen. :-?

Skulle vært glad og kåt og lykkelig - er jo EL-tid og jeg pleier å være på topp på denne tiden. I stedet er alt bare dritt og elendig, og jeg har skjelt ut Huldermannen etter noter i dag for en filleting. :( Har bare lyst å sove sove sove, eventuelt gråte gråte gråte...

Kan det hende jeg trenger ferie...? Synd det er så lenge til (august...). :(

Litt klaging i dag... :oops: Måtte bare få det ut!

Men jeg blir litt muntret opp av glade hilsener her på KG, og det er veldig gøy å lese i gjengen sine dagbøker, og skrive noen glade ord her og der. :D Takk for hilsener Pondusa, Murmel og Lillen! :klem2:

I kveld skal jeg legge meg tidlig så jeg får sove... Kanskje morgendagen kan bli litt bedre enn dagen i dag.

Dag 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at her er det på plass med en trøste- :klem: eller to.

:klem: :klem:

Håper dagen i morgen blir bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...