Gjest Hulderjenta Skrevet 17. juni 2004 #361 Del Skrevet 17. juni 2004 Nedfrysing har jeg ikke tenkt på en gang! Selvfølgelig går vel det an!! Det var en utrolig god ide!!! Sæd kan fryses ned i mange år. De som skal igjennom cellegift mot testikkelkreft får jo fryst ned sæd så de kan få barn senere. Skal ta en telefonrunde i morgen (eller få Huldermannen til å gjøre det siden det gjelder han) og høre om han kan få gjort det! Hvis det er mulig, så blir jo alt løst på en gang! Nedfyste soldater (brrrr!) som kan tas frem ved ass.berfr., og han kan starte opp behandlingen nå i sommer uten at det gjør noenting fra eller til! Det skal jeg si til Huldermannen når han kommer hjem!! *nå så Huldra et lyspunkt og ble optimistisk igjen* :D :D Og 10000000 takk for fargekodene og linken, Lillen!!! :kysse: Mange stilige farger, så gøy! Nå ble verden plutselig enda mer fargerik. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. juni 2004 #362 Del Skrevet 17. juni 2004 Hurra for Månebarnet, som tror hun ikke vet noen ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 17. juni 2004 #363 Del Skrevet 17. juni 2004 Hurra for Moonchild ja! Huldermannen ringte nettopp, og jeg var i fyr og flamme og sa at vi kan jo få fryst ned sæd!! Svaret var: Ja, jeg vet det, og har tenkt på det! Hvorfor ikke si noe til meg...? Mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 17. juni 2004 #364 Del Skrevet 17. juni 2004 Du, jeg har vært dårlig på å lese i boka di, men jeg skal! Må bare få ferie først. Går litt på sparebluss.. Men tenkte jeg skulle gi deg denne linken. Knæsjt å lete etter farger! Nå er det nesten helg - håper den blir bra for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 17. juni 2004 #365 Del Skrevet 17. juni 2004 Oi, her skjer det saker og ting i Hulderheimen. Nedfrysing høres ut som en plan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 17. juni 2004 #366 Del Skrevet 17. juni 2004 Oh my God, Jolie! Hvorfor har du ikke fortalt om den artige farge-saken før?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2004 #367 Del Skrevet 17. juni 2004 Hei! Jeg har ikke fått med meg testosteron-problemet før nå jeg. Så jeg er muligens litt sent ute med å skrive. Ville bare si til deg at jeg ikke tror det er obligatorisk med lapraskopi ved utredning. Tror det holder med UL av eggstokker (da ser man jo om det er cyster etc) og blodprøver. Det er dyrt med lapraskopi (for sykehuset altså), så jeg tror ikke de gjør det med alle før de setter igang IVF. Det er helst ved mistanker om endometriose og tette eggledere tror jeg. (Har hatt en lapraskopi, og fikk inntrykk av at det ikke var noe "alle" gjorde.) Kan du ikke - med referanse til at mannen må begynne på hormoner - prøve å fremskynde IVF-prosessen? Ville jo tro at de hadde noen "hurtigruter" man kunne slenge seg på? Uansett - baby får du! Det er bare litt pes rundt hele prosessen. But patience my dear, det vil være verdt det til slutt. Det er jeg helt overbevist om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 18. juni 2004 #368 Del Skrevet 18. juni 2004 Innom med god :klem2: God helg!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 18. juni 2004 #369 Del Skrevet 18. juni 2004 Tusen takk, Jolie - for både hilsen og super fargedings! Det har åpnet seg en ny verden her med masse nye farger. Har tatt helt av med fargebruken! Idag skriver jeg utelukkende med grønnfarger her inne, for håpet er lysegrønt!! Og i dag er jeg Optimist-Huldra Diskuterte nedfrysing med Huldermannen i går kveld, og vi er enige om å prøve å gjøre det sånn. Han var skeptisk i forhold til om kvaliteten blir ytterligere forringet etter nedfrysing, og om det koster oss masse penger elelr hva. Alt dette kan vi jo få svar på hvis vi bare ringer og spør. Han har fått i oppdrag å ringe KK i dag for å høre om og hvordan og når det skal gjøres. Så det er planen ja, Veronal! :D *har slettet litt av det opprinnelige innlegget* Av en eller annen grunn, så er jeg så lettet nå. :D Selv om det jeg ønsker aller mest er å bli gravid på naturmetoden, så har det falt en bør fra mine skuldre likevel. Assistert befruktning har lenge vært et skummelt troll for meg, noe jeg har villet unngå, slippe.. Har stresset sånn på at vi skal klare dette selv. Men med den behandlingen han skal ha så har vi ikke andre muligheter. Plutselig blir assistert befruktning Den Store Redningen - en velkommen ting som skal gjøre at vi endelig får barn. Har fått en ro i meg som forteller meg at jo, vi blir gravide snart! :hjerter2: Hvis alt går etter planen så er jeg gravid til vinteren en gang! Det er jo helt utrolig å tenke på! Og jeg gleder meg sånn til den dagen jeg får positiv test! *drømmesmiley* Gleder meg til å få høre hva de sier der oppe!!! Og uansett så har vi noen EL'er til før han starter på hormonene sine, og mirakler kan jo skje...! I morges var rørleggeren her, og nå er hr. Oppvaskmaskin klar til bruk!! Gjett hvem som er glad! God helg alle sammen - jeg skal jobbe hele helgen, så det er begrenset hvor god min blir... :-x Dag 7, pp 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 18. juni 2004 #370 Del Skrevet 18. juni 2004 Så godt å se deg i sånt humør Selvsagt skal dere få barn Syns KK burde være greie og la dere komme til litt før ja.. Har jo en GOD grunn! Ønsker deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 18. juni 2004 #371 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei vennen! Jepp, håpet er lysegrønt!!! (men jeg vet ikke helt om jeg forsto hvordan man bruker alle disse lekre fargene) Nedfrysing av sæd hørtes glimrende ut. Jeg håper virkelig det lar seg gjøre. Stoler på at du oppdaterer oss så snart mannen din har ringt KK. Du lurte på venninnen min og mannen med dårlig sæd. Venninnen min klarte det på 4. forsøk. En tidligere arbeidskollega har hatt ørten forsøk uten hell. Men jeg har også hørt om to par som fikk tvillinger på 1. forsøk. Du har vel også lest/hørt at assistert befruktning langt fra kan garantere at en blir gravid. Men det er absolutt et stort håp! God helg Hulderjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 18. juni 2004 #372 Del Skrevet 18. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 18. juni 2004 #373 Del Skrevet 18. juni 2004 Oh my God, Jolie! Hvorfor har du ikke fortalt om den artige farge-saken før?? For å sitere en gammel reklame (jeg elsker reklamer): Du har ikke spurt, vet du Fortsatt god helg til deg, Hulderjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. juni 2004 #374 Del Skrevet 18. juni 2004 Innom med go`helg til deg! Vet noen jeg som ble gravide på 1.forsøk etter å ha måttet fryse ned sæd. Uheldigvis greide de ikke å få noe klaff på 4 (eller 5) søskenforsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyttebæret Skrevet 18. juni 2004 #375 Del Skrevet 18. juni 2004 Æsj! Nå skrev jeg et langt innlegg - også slettet jeg det! Ja, Ja, jeg får prøve igjen! Jeg skjønner at jeg har gått glipp av en viktiog tråd her når det gjelder problemene omkring sædkvalitet/testosteron/barn. Da jeg leste innlegget ditt var min første tanke at dere jo må fryse ned sæd. Heldigvis er det flere enn meg som har tenkt den tanken. Det må jo la seg gjøre! Det andre er jo at dere bør få rask behandling hos KK, for IVF fordi deres barnløshet henger sammen med hans nedsatte sædkvalitet. Fordi han er under behandling der, inkl evt. frysing av sæd, bør dere bli tilbudt IVF UMIDDELBART, uten videre utredning. Ring og mas!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kan også berolige deg med at laprascopi er ikke noe du må gjøre før IVF. Dette sa gyn til meg 26 mai. Man gjør ikke det lenger, sa hun, kun hvis man mistenker endometriose. og masse lykke til! Dette kommer til å gå bra - men sørg i allefall for å mase på alle involverte paerter i helsevesenet!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. juni 2004 #376 Del Skrevet 18. juni 2004 I morges var rørleggeren her, og nå er hr. Oppvaskmaskin klar til bruk!! Gjett hvem som er glad! God helg alle sammen - jeg skal jobbe hele helgen, så det er begrenset hvor god min blir... :-x Du har hr. Oppvaskmaskin og du har (snart) frosne svømmere - helgen blir kanskje ikke så aller verst selv om du skal jobbe. God jobbehelg til deg! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 18. juni 2004 #377 Del Skrevet 18. juni 2004 Takk for "bruksanvisningen" forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 18. juni 2004 #378 Del Skrevet 18. juni 2004 Så bra at jeg kunne skape litt glede i hverdagen din, da. Og bra at jeg skrev det jeg tenkte. Det er jo forsåvidt noe jeg pleier å gjøre, og det er jo innimellom kjekt at resultatet blir positivt... Det er så typisk menn å ikke fortelle ting de allerede vet. Det hadde sikkert ikke slått ham at du ikke var klar over muligheten. Innimellom tror menn av vi damer vet "alt". Sender deg en lysegrønn med håp om en lysegrønn helg og dessuten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murmeldyret Skrevet 19. juni 2004 #379 Del Skrevet 19. juni 2004 Hva skjer her da? Ringte ikke mannen din KK på fredag? Vil så gjerne at det skal ordne seg for deg snart! Håper du koser deg maksimalt i helga siden du ikke har vært her enda i dag! :rosasmil: PS Hvordan bruker man disse nye fargekodene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 19. juni 2004 #380 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei og hopp! Så mange hilsener! Takk for at dere tenker på meg! :D En stor klem og :dagensrose: til alle som har vært innom siden sist: Meta, Murmel, Lillen, Jolie, Pondusa, Tyttebæret, Veronal og Moonchild! Endelig litt KG-tid for meg! Har jeg vært savnet, Murmel? Kanskje et lite hint om at jeg har vært her litt vel mye i det siste... :oops: Gikk sykmeldt i flere måneder, og da hadde jeg så mye tid, og var innom ørten ganger til dagen. Og etter jeg begynte på jobb igjen har jeg likevel blitt hengende her - PCen står her den, oppkoblet stort sett hele tiden, og jeg kan stikke innom i ledige stunder mens jeg gjør litt rydding og småplukk.. Har vært litt opptatt i dag, med jobb og med andre litt gøyere ting. :D Så derfor ble jeg litt sen i dag. (Det var min unnskyldning til "frøken"! ) Nei, mannen ringte ikke til KK på fredag, for han vil vente til han får tilbakemelding fra legen sin, tilfelle legen ikke vil starte opp behandling. Greit å ha fakta på bordet før man ringer og maser syns han. Og det er for så vidt fornftig det, jeg er bare litt utålmodig... Og ja, som du skrev i et innlegg tidligere, Murmel - jeg vet godt at assistert befruktning ikke er noen garanti for å få barn. Jeg vet at det ikke finnes noen som helst garanti for å få barn... Men man har jo et sterkt håp da... Og de fleste som får assistert befruktning blir jo faktisk gravide og får barn. Så jeg håper selvsagt at det skjer med oss også... Dag 8 og eggjakten kan intesiveres! Har jo ikke gitt opp helt enda! Fortsatt god helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå