Gå til innhold

Overreagerer jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i et enderekkehus og er nå rimelig lei av at all snøen på fellesarealet blir måkt inntil vår husvegg. Nå har ikke jeg særlig peiling på dette med fuktskader, men jeg innbiller meg at dette ikke kan være særlig bra for husveggen. Ikke nok med det, så leker mange av barne i borettslaget på denne haugen. De dunker i veggen når de bygger snøhule, og på toppen av haugen har de fullt innsyn i spisestuen vår. Har ofte gardinene igjen på grunn av dette, ellers så har flere av dem tittet inn når vi sitter og spiser middag. Satte opp et skilt, og tenkte at dette ville hjelpe, men da kom hjem i dag var skilte forsvunnet. Er det bare vi som overreagerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både ja og nei. Jeg tror nok at det ville irritert meg grusomt hvis jeg var i din situasjon, men på den annen side så føler jeg at det er meningen at barn skal lage snøhule i snøhaugene. Hvordan ser det ut der du bor? Er det måkebilen som gjør at all snøen ender opp inntil husveggen din? I så fall er det vel ikke noe du får gjort noe særlig med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Jeg tror nok at det ville irritert meg grusomt hvis jeg var i din situasjon, men på den annen side så føler jeg at det er meningen at barn skal lage snøhule i snøhaugene. Hvordan ser det ut der du bor? Er det måkebilen som gjør at all snøen ender opp inntil husveggen din? I så fall er det vel ikke noe du får gjort noe særlig med.

Ja, det er måkebilen som måker snøen inntil husveggen. Føler meg litt slem som reagerer så sterkt på dette, husker jo selv at det var stas med snøhule da jeg var mindre. Er bare litt lei av all dunkingen, bråket og små barn som stadig titter inn gjennom vinduet. Er ikke store borettslaget, er vel 12 rekkehus til sammen, men vårt ligger veldig usjenert til, rett ved garasjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha ringt de som har ansvaret for brøytingen og spurt om de kan være så vennlige å finne en annen plass å legge sneen. Det kan ikke skade å spørre iallefall.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde tidligere ble snøen skuffet inntil veggen ved kjøkkenvinduet mitt. Jeg hadde virkelig ikke noe problem med lekende barn der.

De er ikke ute tidlig, ei heller fryktelig sent - og jeg tenker at ungene må få glede seg over snøen mens den er da.

Mitt svar er altså at du overreagerer litt. Jorden går ikke rundt uten barna og de må jo få leke.

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrikende glade unger utafor stuavinduet hver dag, hele vinteren? Nei takk!

Om ikke måkebilen er behjelpelig ville jeg bedt ungene/foreldrene leke en annen plass. Dersom det ikke er i hagen din blir det vel også på selve veien de leker? Da kan det fort gå galt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send klage til styret om støy og bråk. Barna får finne et bedre egnet sted å leke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke fuktskader av dette. I utgangspunktet er det minusgrader, og da er snøen frossen. Dessuten sparer du sannsynligvis fyringsutgifter når det er kaldt, siden dette er med på å isolere. (I de kaldere delene av landet er det helt vanlig å spå snøen inntil huset, for å isolere.)

At unger leker på dagtid er greit, men dersom det blir seint utover kvelden ville jeg sendt dem hjem/et annet sted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den snøhaugen på din tomt? Dersom ja så kan du jage bort ungene. Dersom nei så må du bare godta det.

Jeg bor også i rekkehus og er en av de få med tomt ut mot veien så her freses det utrolig mye snø over på min side. Ser at jeg har fått steinsprutskade på et stuevindu da fresen har kastet snø og grus over til meg. Nå bor jeg i borettslag så dette får borettslaget bekoste.

Er det selveier eller borettslag du bor i?

Tenker at er det borettslag så må det stå for ev. skader pga fuktighet. Send da et brev til styret og påpek at det er uheldig at all snøen havner inntil husveggen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Selve snøen hadde ikke plaget meg, men jeg forstår godt at du blir lei av unger rett utenfor vinduet hele vinteren, spesielt når de klatrer opp og titter inn.

Men å ringe til de som brøyter synes jeg var et godt råd. Da blir du kanskje kvitt både ungene og snøen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at du overreagerer litt.. dersom man ikke tåler unger som leker ute, så bør man kanskje ikke bo i ett rekkehus?

Siden dette er ett enderekkehus, er det kanskje ikke andre steder å legge snøen - uten at det er til hindring for ferdsel..Da må man bare leve med det, eller flytte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må finne noe annet å bruke området til slik at de ikke kan måke snøen bort dit. Sett en benk der, noen sykler, store krukker osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må finne noe annet å bruke området til slik at de ikke kan måke snøen bort dit. Sett en benk der, noen sykler, store krukker osv.

Evt parkere bilen der...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Skjönner deg godt.

En ting er at ungene leker i sneen, men når det er helt inntil husveggen så man hörer dunking hele tiden og barn som titter inn, så hadde jeg blitt ganske sur.

Om ikke bröytebilen kan legge sneen et annet sted (f.eks i en haug midt på plassen - avhengig av hvordan det ser ut hos deg), så ville jeg tatt det opp med foreldrene at barna deres får enten leke et annet sted eller holde seg unna vinduet i det minste.

Angående snö inntil veggen så er jo det bare bra.

Her går jeg rundt huset (også i hagen) og skuffer sneen inntil veggene for bedre isolasjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner deg godt,dette hørtes slitsomt ut over tid. Hadde prøvd å tatt kontant med de som har ansvaret for brøytingen. Men for all del ikke snakk til barna eller foreldrene.. det blir det kun dårlig stemning av. Så lenge det er snø der vil barna leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huset blir faktisk varmere når man har godt med snø rundt det,om det er en trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det på din tomt gjelder dine regler ;) Du kan jo prøve å prate med brøytemannskapet om en annen plass å dumpe snøen? Jeg ville irritert meg mest over at min tomt ble heeeelt sist snøfri. Mens andre koser seg med vårløkene i sine hager har jeg enda en halvmeter snø i mitt blomsterbed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke bröytebilen kan legge sneen et annet sted (f.eks i en haug midt på plassen - avhengig av hvordan det ser ut hos deg),

Hauger man snø midt på tar den dobbelt så stor plass, siden haugen vil flyte ut i alle retninger. I byer må man tenke plassøkonomisk, og da er det best å hauge den inntil noe. Regner med de trenger litt plass til parkering, i et rekkehusområde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...