Gå til innhold

Spiser dere isbitene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

mitt tips: gå på fridays! der er det EVIG med påfyll :jepp:

det hender vi går på fridays bare for å drikke brus! :fnise:

Takk, da vet jeg hvor jeg skal ta med mine brusslurpende venninner neste gang :fnise: Bor langt unna nærmeste Fridays, men den i Oslo har jeg vært på et par ganger. Liker maten der!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg panter ikke flaskene på kino fordi det er en egen innsamlingsboks for flasker, så antar at de blir kildesortert eller pantet av kinoen...

Men hvorfor skal kinoen få pengene og ikke du? Blir noe annet hvis det står "til Røde kors" eller noe, men når det ikke står noe sånt går jeg ut fra at de enten tar pengene selv eller kaster flaskene til ingen nytte. Folk sløser noe fryktelig, se på kinogulvet etter en forestilling. Kilovis med popcorn og godteri flyter rundt. Det virker jo nesten som om folk tømmer det på gulvet med vilje. For det er da ikke sååå stor sjanse for å miste hele popcornbegeret - hver eneste gang? Og hvis det en gang skjedde meg, ville jeg da i det minste prøvd å rydde opp etter meg. Hadde jeg vært alene så ingen så meg, hadde jeg sikkert sopt det opp og spist det, men det er en annen sak ;)

Gjest NozMonster
Skrevet

Takk, da vet jeg hvor jeg skal ta med mine brusslurpende venninner neste gang :fnise: Bor langt unna nærmeste Fridays, men den i Oslo har jeg vært på et par ganger. Liker maten der!

den i oslo? :fnise:

det er ganske mange blitt :P

det er foresten akkuratt den samme dealen på egon!

gjelder foresten både brus og både kaffe :jepp:

Skrevet

den i oslo? :fnise:

det er ganske mange blitt :P

det er foresten akkuratt den samme dealen på egon!

gjelder foresten både brus og både kaffe :jepp:

Ah, haha, vel jeg regner med at jeg der avslørte at jeg ikke bor i hovedstaden :jepp:

Skrevet

Tar ALLTID med vannflaska fra kinoen, for meg er det feil å kaste panteflasker, de skal i panteautomaten.

Flaska blir da pantet selv om du setter den igjen på kinoen. Tror du virkelig de kaster flaskene?

Skrevet

Flaska blir da pantet selv om du setter den igjen på kinoen. Tror du virkelig de kaster flaskene?

På kinoen jeg bruker å gå på så hiver folk flasken rett i søpla sammen med popcornbøtta, ja. Det er ikke så mange andre alternativer enn å la det slenge på gulvet, og det er jeg heller ikke forkjemper av. Så jeg tar den bare med. Setter de opp kasse, kan jeg sette flaska i den.

• 2 uker senere...
Skrevet

Men hvorfor skal kinoen få pengene og ikke du?

Latskap fra min side. Jeg går på kino 1-2 ganger i året, og panten for en flaske bare er 1 krone så da er det lettere å legge den igjen enn å ta den med seg hjem :)

Skrevet

Betalt for isbitene? Isbiter er laget av kaldt vann, du kan få så mange isbiter du bare vil hjemme, ''gratis''! Man betaler jo for å ha innlagt vann men det skal du jo ha uansett går jeg ut fra...

Samme med flaskepant, 1 krone? Seriøst? Enig med venninna di, det blir for dumt.

• Liker 1
Skrevet

Samme med flaskepant, 1 krone? Seriøst? Enig med venninna di, det blir for dumt.

Så hvis du får igjen en krone på butikken, kaster du den i søpla, eller sier "keep the change"? Hvor mange kroner skal du få igjen før du beholder dem?

Skrevet

Så hvis du får igjen en krone på butikken, kaster du den i søpla, eller sier "keep the change"? Hvor mange kroner skal du få igjen før du beholder dem?

Hvis jeg får en krone og kan legge den rett i lommeboka så beholder jeg den, fordi det er så enkelt, men hvis det er f.eks. en sånn liten sparebøsse til veldedighet på disken så legger jeg kronestykkene der. Et lite regnestykke: Hvis jeg går på kino to ganger i mnd. hele året og panter alle brusflaskene mine får jeg 24 kroner 'gratis'. Hva skal jeg gjøre med de 24 kronene? Kjøpe en sjokolade? Det er ikke verdt å gå rundt med veska full av tomflasker for min del. Jeg har ganske lite penger å rutte med men 24 kroner i året gjør ingen verdens forskjell, ikke engang i min trange økonomi.

Skrevet

Isbiter er laget av kaldt vann

Mja, rent teknisk er isbiter laget av frosset vann.

• Liker 1
Skrevet

ISBITSPISER!!!

Skrevet

Mja, rent teknisk er isbiter laget av frosset vann.

Og det er ikke kaldt? :fnise:

Neida, jeg mente bare at det eneste som er i isbiter før man fryser de er kaldtvann fra kranen, og det er tilnærmet gratis...

Skrevet

Og det er ikke kaldt? :fnise:

Neida, jeg mente bare at det eneste som er i isbiter før man fryser de er kaldtvann fra kranen, og det er tilnærmet gratis...

De selger jo vann som kommer fra springen på flasker i butikken nå. Faktisk selger de poser med isbiter på Rema...

Skrevet (endret)

Spiser ikke isbiter ute, men alltid hjemme :jepp: Og ja, kjøper man et glass skal det da selvfølgelig være fullt! :jepp:

Endret av Rumle
Skrevet

De selger jo vann som kommer fra springen på flasker i butikken nå. Faktisk selger de poser med isbiter på Rema...

De selger ferdigstekt kjøttdeig med tacokrydder også, og pisket egg på kartong, men det betyr ikke at jeg må kjøpe det ;) Isbiter på pose er jo litt praktisk på vei til fest faktisk.

Skrevet

Betalt for isbitene? Isbiter er laget av kaldt vann, du kan få så mange isbiter du bare vil hjemme, ''gratis''! Man betaler jo for å ha innlagt vann men det skal du jo ha uansett går jeg ut fra...

Det at jeg skrev "jeg har jo betalt for dem" var mest for å tulle. Er fullstendig klar ovet at man kan lage isbiter hjemme, har for øyeblikket to fulle ferdiglagde poser i fryseren :-P Jeg spiser dem fordi jeg liker dem, ikke fordi jeg har betalt for dem.

Skrevet

Det at jeg skrev "jeg har jo betalt for dem" var mest for å tulle. Er fullstendig klar ovet at man kan lage isbiter hjemme, har for øyeblikket to fulle ferdiglagde poser i fryseren :-P Jeg spiser dem fordi jeg liker dem, ikke fordi jeg har betalt for dem.

Hehe ;) Ja jeg liker dem også.

Skrevet

Hvis jeg får en krone og kan legge den rett i lommeboka så beholder jeg den, fordi det er så enkelt, men hvis det er f.eks. en sånn liten sparebøsse til veldedighet på disken så legger jeg kronestykkene der. Et lite regnestykke: Hvis jeg går på kino to ganger i mnd. hele året og panter alle brusflaskene mine får jeg 24 kroner 'gratis'. Hva skal jeg gjøre med de 24 kronene? Kjøpe en sjokolade? Det er ikke verdt å gå rundt med veska full av tomflasker for min del. Jeg har ganske lite penger å rutte med men 24 kroner i året gjør ingen verdens forskjell, ikke engang i min trange økonomi.

Deg om det, min veske blir ikke full av tomflasker om jeg tar med meg en brusflaske hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...