AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 OK, i serien rare spørsmål... jeg var litt usikker på om den burde postes her eller på økonomi. Men here it goes: Når brusglasset deres er tomt hos feks McDonalds, tygger/suger dere på isbitene til de er borte? Evt venter til de er smeltet og dere kan drikke dem? Jeg gjør alt dette, til min venninnes store forferdelse. I hennes verden er det visst toppen av gjerrighet å få med seg alle isbitene istedenfor å tømme dem i søpla. Hun gremmes også fælt over meg når jeg skal helle brusen i glasset. Omtrent halve glasset blir jo bare skum, og da venter jeg til det synker så jeg kan fylle glasset helt opp, selv om det tar 2-3 påfyllinger. Jeg betaler jo for fullt glass? Og den tredje tingen jeg gjør som min venninne trolig ville tipset om i gjerrigknarktråden, er at jeg tar med brusflasken min når jeg har vært på kino. Hun rødmer dypt over at jeg ikke kaster den som alle andre, men hvorfor skulle jeg det når jeg får pant? Så hvordan er det med deg, er du en Isbitspiser eller isbitkaster? En bruspåfyller eller en skumdrikker med halvfylt glass? En flaskekaster eller en flaskepanter? 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hadde også blitt flau om vi måtte sitte igjen og vente fordi du skulle spise eller drikke isbitene kun av prinsipp. Men en annen ting er om jeg sitter der og er mer tørst, da kan jeg godt suge på en isbit eller drikke smeltet isbitvann. 3
Gjest Cessie Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Isbitspiser eller isbitkaster? Litt begge deler... Jeg liker isbiter. Bruspåfyller eller skumdrikker? Definitivt bruspåfyller. Flaskekaster eller flaskepanter? Det kommer an på. På kinoen her går pantepengene til Redd Barna, så jeg setter flaska mi i kassen ved utgangen. Andre steder tar jeg flaska med meg hvis jeg har ei veske å ha den i.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Jeg spiser alle isbitene (men tvinger ikke folk til å sitte og vente på meg, tar med meg koppen hvis vi skal et sted). Har jo betalt for dem. Tar også med meg brusen fra kinoen, det ser jeg på som en selvfølge?! Fyller også koppen helt opp, gidder ikke betale masse penger for isbiter og skum. Jeg er altså en Isbitspiser Bruspåfyller Flaskepanter
CalidumCor Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Kan finne på å spise isbitene ja, men det er fordi jeg har lyst på dem ikke fordi jeg har betalt for dem... Fyller glasset helt opp ja, betaler for fullt glass! Setter igjen flaska hvis den er tom, hvis ikke tar jeg den med 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hadde også blitt flau om vi måtte sitte igjen og vente fordi du skulle spise eller drikke isbitene kun av prinsipp. Men en annen ting er om jeg sitter der og er mer tørst, da kan jeg godt suge på en isbit eller drikke smeltet isbitvann. Jeg spiser dem ikke av prinsipp, men fordi jeg som regel er tørst og synes det er naturlig å drikke opp alt jeg har kjøpt. Og er det annerledes å vente på meg mens jeg spiser den siste isbiten, enn mens jeg spiser den siste pommes fritesen? Er det taktisk lurt av meg å spise sakte sånn at jeg ikke har igjen isbiter til slutt?
Gjest Anuket Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 OK, i serien rare spørsmål... jeg var litt usikker på om den burde postes her eller på økonomi. Men here it goes: Når brusglasset deres er tomt hos feks McDonalds, tygger/suger dere på isbitene til de er borte? Evt venter til de er smeltet og dere kan drikke dem? Jeg gjør alt dette, til min venninnes store forferdelse. I hennes verden er det visst toppen av gjerrighet å få med seg alle isbitene istedenfor å tømme dem i søpla. Hun gremmes også fælt over meg når jeg skal helle brusen i glasset. Omtrent halve glasset blir jo bare skum, og da venter jeg til det synker så jeg kan fylle glasset helt opp, selv om det tar 2-3 påfyllinger. Jeg betaler jo for fullt glass? Og den tredje tingen jeg gjør som min venninne trolig ville tipset om i gjerrigknarktråden, er at jeg tar med brusflasken min når jeg har vært på kino. Hun rødmer dypt over at jeg ikke kaster den som alle andre, men hvorfor skulle jeg det når jeg får pant? Så hvordan er det med deg, er du en Isbitspiser eller isbitkaster? En bruspåfyller eller en skumdrikker med halvfylt glass? En flaskekaster eller en flaskepanter? Seriøst? Reagerer hun så sterkt på det? Når det gjelder isbitene pleier jeg å suge på dem, men det er av gammel vane Jeg venter også til skummet har sunket fordi man har jo betalt for et fullt glass, så da skal jeg ha fullt glass..
Tullamore Dew Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Jeg drikker ikke brus, men hvis jeg nå skulle kommet i skade for å kjøpe et glass brus, da har jeg kjøpt et glass og ikke et halvt, ja! Spiser isbitene, men mer av kjedsomhet, eller drikker isbitvannet. Tar ALLTID med vannflaska fra kinoen, for meg er det feil å kaste panteflasker, de skal i panteautomaten. Eller stå under kjøkkenbordet mitt evig lenge..
Gjest najki Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Jeg eeeelsker isbitene! Kunne gjerne tenkt meg halvparten med brus sånn at jeg får nyte isbitene istede. De tygges gjerne når de har blitt sånn halvporøse for da er de best! Fyller også opp brusen, jeg er generellt ganske tørst av meg og vil ha full kopp... Brusflaska/vannflaska tar jeg med meg om det er noe igjen. Hvis ikke setter jeg den igjen i bruskassa ved utgangen. Jeg kaster ikke flaska når den kan gjenvinnes.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Seriøst? Reagerer hun så sterkt på det? Når det gjelder isbitene pleier jeg å suge på dem, men det er av gammel vane Jeg venter også til skummet har sunket fordi man har jo betalt for et fullt glass, så da skal jeg ha fullt glass.. Det er ikke akkurat sånn at hun kjefter og smeller, men hun blir veldig flau på mine vegne. Jeg føler også at folk bak i køen blir irritert når jeg venter på at skummet skal synke. En gang lot jeg personen bak få ta brus mens jeg ventet på skummet. Og så tok jeg feil brus så jeg fikk halvparten cola og halvparten sprite.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Jeg eeeelsker isbitene! Kunne gjerne tenkt meg halvparten med brus sånn at jeg får nyte isbitene istede. De tygges gjerne når de har blitt sånn halvporøse for da er de best! Jeg også, men er det ikke utrolig irriterende med de pappkrusene når isbitene sitter som limt i bunnen av glasset selv om man snur det? Så sitter jeg der og klemmer og rister på glasset for å få isbitene til å seile ned i munnen... hm, kanskje min venninne har rett i at jeg er litt rar?
Gjest Anuket Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Det er ikke akkurat sånn at hun kjefter og smeller, men hun blir veldig flau på mine vegne. Jeg føler også at folk bak i køen blir irritert når jeg venter på at skummet skal synke. En gang lot jeg personen bak få ta brus mens jeg ventet på skummet. Og så tok jeg feil brus så jeg fikk halvparten cola og halvparten sprite. Kjenner til den følelsen! Men synes ikke du har noe å være flau over, vi er flere som venter på skummet
Tullamore Dew Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 Apropo det skummet, kom nettopp på at ei god venninne av meg tar sugerøret og suger skummet kjapt opp før hun fyller på mer. Det både bråker mer og ser rarere ut enn å vente, vil jeg tro
Gjest NozMonster Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 spise isbitene? neeej, da dør jeg nok av kuldesjokk men jeg er deffinitivt en flaskepanter! jeg kildesorterer alt jeg kan! til og med plasten utenpå røykpakka! åpner jeg røykpakka ute, så venter jeg med å kaste plasten til jeg er hjemme
Tropic Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Spiser litt av isbitene, ikke for å få de med meg også, men fordi jeg liker å knaske på de. Fyller selvsagt opp glasset, ikke interessert i å betale for 5 dl, men få 3 dl. Tar ikke med meg brusflasken hjem fra kino. Tar selvsagt med meg om det er igjen noe! Så 2 av 3! Ps Endret 26. januar 2012 av Tropic
Tøsen Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Jeg spiser isbitene, men det er fordi jeg er en isbitknasker av natur. Elsker isbiter! Jeg panter ikke flaskene på kino fordi det er en egen innsamlingsboks for flasker, så antar at de blir kildesortert eller pantet av kinoen... Fyller selvsagt opp glasset selv om Pepsi Max skummer masse og lenge ;-)
Gjest NozMonster Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Jeg spiser alle isbitene (men tvinger ikke folk til å sitte og vente på meg, tar med meg koppen hvis vi skal et sted). Har jo betalt for dem. Tar også med meg brusen fra kinoen, det ser jeg på som en selvfølge?! Fyller også koppen helt opp, gidder ikke betale masse penger for isbiter og skum. Jeg er altså en Isbitspiser Bruspåfyller Flaskepanter nå vet jeg hva jeg skal gjøre en gang!!! jeg skal spørre servitøren om jeg kan få med meg isbitene hjem- i doggy-bag bare for gøy
Mayah Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Jeg spiser ikke isbitene fordi jeg har betalt for de, men fordi jeg elsker å knaske på isbiter. 1
Heart7086 Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Jeg kan godt suge på isbitene, men da fordi jeg er tørst/lyst på isbiter rett og slett.. Ikke fordi jeg er grinebiter:) Også fyller jeg selvsagt koppen helt opp med brus(ike sånn at jeg må gå i slowmotioin for å sette meg uten å søle,men..).. Man betaler da for en hel slik kopp??? Ellers tar jeg gjerne med meg brusflaska ut fra plasser jeg har fått det(om jeg betaler 30,- for en flaske brus-som på butikk koster ca 16,- så vil jeg da altså ha panten!). Å ta med seg flaska ut fra kino trodde jeg var vanlig, her er i såfall alternativet å hive den på gulvet, og det gjør jeg altså ikke! Vi hiver uansett aldri flasker, vi ser mer på det som "sparing". Når vi har panta flasker(som gjere blir på 150-200,- så setter vi det på sparegrisen
Gjest NozMonster Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 Apropo det skummet, kom nettopp på at ei god venninne av meg tar sugerøret og suger skummet kjapt opp før hun fyller på mer. Det både bråker mer og ser rarere ut enn å vente, vil jeg tro mitt tips: gå på fridays! der er det EVIG med påfyll det hender vi går på fridays bare for å drikke brus!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå