Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er ei bygdetuppe som skal til Bergen da jeg er cirka 12 uker på vei. Her hvor jeg bor er det ingen muligheter til privat ultralyd.

Har veldig lyst å ta en når jeg er i Bergen, for å sjekke at alt er bra før vi forteller nyheten til alle. Er førstegangsgravid og føler meg ikke gravid...

Har dere noen tips til hvor jeg bør bestille time? Ligge prisene på omtrent det samme eller?

Jeg har null peiling, så ALLE tips blir mottatt med stor takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Aleris i Marken, og betalte ca. 1300 kroner. Synes det var veldig greit, og fikk se nøye på skjermen mens gynekologen forklarte godt.

Skrevet

Jeg var på Aleris i Marken, og betalte ca. 1300 kroner. Synes det var veldig greit, og fikk se nøye på skjermen mens gynekologen forklarte godt.

Ringte dem forresten og bestilte time på forhånd. Kom til et par dager etterpå, så det er ikke lang ventetid.

Skrevet

Anne vollen på volvat ved lagunen:) veldig positiv opplevelse. Flink og godt humør. Søk på navnet, mange som liker henne:)

Skrevet

Anne vollen på volvat ved lagunen:) veldig positiv opplevelse. Flink og godt humør. Søk på navnet, mange som liker henne:)

Husker du cirka prisen?

Takker for svar alle! Tar gjerne flere tips, supert! :)

Skrevet

1265 hvis jeg husker riktig:)

Skrevet

Sentrumslegene.

Kostet 1050 kr, og har man gyldig studentbevis koster det 850 kr :)

Skrevet

Sentrumslegene.

Kostet 1050 kr, og har man gyldig studentbevis koster det 850 kr :)

Var også hos Mortensen ved sentrumslegene. Veldig fornøyd med ham, hyggelig og tok seg god tid til å vise og forklare.

Betalte nok det samme som Småkjekset, selv om jeg har lagret det som 1100 kr i hukommelsen ;-)

Bestilte på nett, veldig enkelt og greit. :)

Skrevet

Jeg har vært hos både Mortensen hos Sentrumslegene (1050 kr) og på Majorstuaklinikken som ligger i nygårdsgaten (1200 kroner). De er fine på hver sin måte. Opplevelsene ble nok preget av at de foregikk på så to ulike stadier også. Majorstuaklinikken i uke 7 var for å finne hjertelyd. I uke 12 hos Sentrumslegene var det for å sjekke hvordan ting så ut. Mortensen gikk metodisk til verks, men skremte vettet av meg. Jeg har et risikosvangerskap pga medisinene jeg går på, men alt som har med dette å gjøre (dosering, oppfølging etc) har jeg hatt god og tett dialog med fastlegen om. Så kommer Mortensen og katastrofemaksimerer og sier ting som "Ja hvilken dose går du på da? 25 mg?" og jeg bare "nei, 300..". Og så er tankene i gang...

Fikk inntrykk av at han er veldig faglig dyktig til å finne ting(mener han er spesialist i fosterdiagnostikk) men kanskje ikke helt pedagogisk anlagt eller hva man nå skal kalle det. Meget hyggelig, men for meg som allerede bekymrer meg nok som det er pga medisinene, gjorde han det nok litt verre.

Nå skal jeg på ny UL igjen, denne gangen valgte jeg Majorstuaklinikken igjen ;)

Skrevet

Jeg har vært hos både Mortensen hos Sentrumslegene (1050 kr) og på Majorstuaklinikken som ligger i nygårdsgaten (1200 kroner). De er fine på hver sin måte. Opplevelsene ble nok preget av at de foregikk på så to ulike stadier også. Majorstuaklinikken i uke 7 var for å finne hjertelyd. I uke 12 hos Sentrumslegene var det for å sjekke hvordan ting så ut. Mortensen gikk metodisk til verks, men skremte vettet av meg. Jeg har et risikosvangerskap pga medisinene jeg går på, men alt som har med dette å gjøre (dosering, oppfølging etc) har jeg hatt god og tett dialog med fastlegen om. Så kommer Mortensen og katastrofemaksimerer og sier ting som "Ja hvilken dose går du på da? 25 mg?" og jeg bare "nei, 300..". Og så er tankene i gang...

Fikk inntrykk av at han er veldig faglig dyktig til å finne ting(mener han er spesialist i fosterdiagnostikk) men kanskje ikke helt pedagogisk anlagt eller hva man nå skal kalle det. Meget hyggelig, men for meg som allerede bekymrer meg nok som det er pga medisinene, gjorde han det nok litt verre.

Nå skal jeg på ny UL igjen, denne gangen valgte jeg Majorstuaklinikken igjen ;)

Hvordan ulike leger oppfattes er nok veldig individuelt. Jeg liker best at legen er ærlig, direkte og ikke forenkler ting (untatt om jeg spør). Slik oppfatter jeg at Mortensen er, og likte ham derfor veldig godt.

Vi fikk også beskjed om at om vi hadde spørsmål i etterkant av UL'en så svarte han på dem på e-post. Så om jeg hadde sittet igjen med et "hvorfor så han egentlig det"-spørsmål etter timen, hadde jeg sendt en mail og spurt.

Skrevet

Vi var på Majorstuaklinikken for en 12 ukers sjekk. Var veldig fornøyd. Det var for tidlig å si noe sikkert om kjønn, så det ville de ikke gjøre. Det blir sikrere fra rundt uke 14.

Men det fikk vi uansett vite i uke 18, så vi hadde ikke noe behov for å vite kjønn tidligere. Ville bare se at alt stod bra til.

Skrevet

Jeg har vært hos Mortensen/Sentrumslegene i to svangerskap, og er veldig fornøyd.

Hyggelig lege med god kunnskap og kort ventetid. Tok seg god tid, og svarte på alle spørsmål.

Skrevet

Hei, Vi har vært på 12 uker ultralyd på Ultralydklinikken Bergen.Hun som jobber der har jobbet på Majorstuaklinikken mange år. Veldig positiv opplevelse. Hun var hyggelig og tok seg god tid til å vise og forklare. Bestilte på nett og betalt 1200 kr. :kgbaby:

Skrevet

Nå har ikke jeg vært gravid, men bruker Mortensen som vanlig gynekolog. og jeg syns han er helt fantastisk! Forteller deg hele tiden hva han gjør, er veldig nøye på at du skal ha det behagelig og du får god tid til å stille spørsmål.

Skrevet

Tusen takk for alle svar og tips!! :)

Jeg har nå bestilt hos dr.Mortensen hos Sentrumslegene. Veeeldig spent :rodmer:

Skrevet

Helt enig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...