Gjest Nenya82 Skrevet 27. januar 2012 #21 Skrevet 27. januar 2012 Helt enig! I en diskusjon på barn og familieforumet i går mente jeg at det var viktig at barn fikk korreksjon fra ukjente voksne. Der var det flere som argumenterte mot meg, argumentene var at de ikke var interessert i å oppdra andres barn og dette fikk vi ”klare sjæl”, eller at foreldre ikke likte at andre korrigerte barna. Det kom nok ikke klart nok frem i den diskusjonen at det var på den måten du mente det.Mulig det er jeg som må ha det inn med teskje eller eventuelt så er det fordi jeg ikke har barn og dermed ikke tenker spesielt over sånne ting. Og det er mange foreldre som ikke liker at andre korrigerer barna deres.Mange blir sure på grunn av det så alle setter ikke pris på det for noen ganger gjenspeiler barnas holdninger foreldrene sine også. Uansett i en sånn situasjon som dette ville jeg nok sagt noe,og da ser ikke jeg på det som å oppdra andres barn,men å si ifra om at sånt ikke er greit.Det syns jeg gjelder uansett om det er barn eller voksne det gjelder.
Gjest Lille-pus Skrevet 27. januar 2012 #22 Skrevet 27. januar 2012 (endret) Det gjelder nok desverre ikke bare barn i ungdomsskolealder dette. Kort fortalt: Jeg var på vei hjem etter å ha blitt kjeveoperert dagen før. Deler av ansiktet var hovent, og spesielt på den ene siden. Jeg så vel mest ut som en St. Bernhard hund med kusma akkurat da. Ubehagelig var det også, så jeg hadde fått en pen dose morfin før de kastet meg ut fra sykehuset. På flyplassen var det smekkfullt, det var siste fredag før en stor høytid. I det jeg tusler mot toalettet er det 3 unge damer (ca. 18 - 19) på en benk som sier høyt og tydelig "Fy fan ! Hadde jeg sett sånn ut så hadde jeg ikke vist meg utendørs altså !" Da smalt det gitt ! - og de fikk en grei innføring i hvorfor utseende var slik akkurat der og da ( såpass detaljert at løsning av nesebenet ved bruk av meisel ble nevnt, samt at de burde be til høyere makter om at de slapp å gjennomgå noe liknende. - det ble knøtt stille.... og siden var det vel ingen som hørte et ord fra dem resten av kvelden. Hevelsen gikk ned etter noen uker, Og tannlegen min fikk kattesmale øyne og gned hendene sine i ren henrykkelse og pur skadefryd da han fikk historien referert. Edit: TykLeif Endret 27. januar 2012 av Lille-pus 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå