Gå til innhold

Kostholdet mitt det siste døgnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er det uvant med nattevakt og det å spise om natten. Etter to netter på rad hvor jeg har gått nattevakt på sykehus kjenner jeg det godt på kroppen, både når det kommer til sultfølelse og matlyst. Men jeg vet jo at når jeg er på jobb om natten må jeg jo spise, men var mye usikker på hva jeg skulle spise.

Så jeg lurte på hva dere syns om kostholdet mitt de siste 24 timene:

Før jeg dro på nattevakt kl. 21 00: en skål meg all bran, havregryn og biola + blåbær og kanel

På jobb kl. 01 00: 1 wasa sport+ med skinke og cottage chees, 1 wasa sport+ med kyllingpostei

På jobb kl. 04 30: Skyr blåbær og ett eple

Hjem kl. 08 00: En gulrot før jeg la meg

Sov i 4 timer, sto opp og spiste frokost 13 00: en skål med all bran, havregryn og næringsdrikke oppi + kanel

Middag 17 00: To fullkorns tortilla med karbonadedeig og grønnsaker

Kvelds 21 00: en skål med all bran, havregryn, biola naturell + blåbære og kanel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Puls på mandag (?) var mat på nattevakt et tema som ble tatt opp. De kom med mange gode tips. Du kan se episoden på www.nrk.no :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endel nattevakter, og jeg spiser ca det samme som deg når jeg jobber natt. Tar meg en kaffekopp når jeg kommer på jobb etter rapporten, og en kopp om morgenen når jeg setter på kaffe til tidligvakta. Unngår søtsaker og tung mat på natt. Spiser frokost når jeg kommer hjem i 8 tiden på morgenen, som oftest et par knekkebrød. Sover til ca kl 12-13, da tar jeg meg en lett lunsj, og neste måltid blir da middag sammens med mann og barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja men hva har det med innlegget mitt å gjøre egentlig? ;o

Du lurer på hva vi synes om kostholdet ditt, og en AB tipser om en grei info-kilde angående mat på nattevakt. Du virket usikker, derfor fikk du tips. Så det var vel ganske relevant? :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hva har det med innlegget mitt å gjøre egentlig? ;o

Leste du i det hele tatt innlegget? Det står jo alt der.

Stikkord: Puls. NRK. Mat. Nattevakt. Tips.

Skal du ha det oversatt? Jeg kan tysk, engelsk og fransk. Nynorsk skranter litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vre vanskelig å få i seg ordentlig mat i løpet av dagen pga jobb, skole og andre gjøremål. Kan tenke meg at det er enda vanskeligere som nattevakt. Enda en grunn til at jeg ikke kunne tenke meg det yrket. Går ut over søvn og helse på flere måter. Jeg skal aldri ha natteskift. Er alr for glad i meg selv til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...