Gå til innhold

Hva har du i omeletten din?

Fremhevede innlegg

Skrevet

terninger av en kokt potet er veldig godt i.

Pølse, cherrytomater, ost, løk, kyllingstrimler

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Bondeomelett: Rester av pølse og kokt potet, vanlig løk eller purreløk, skiver av gulrot, rød paprika,frisk dill, salt og pepper.

Italiensk omelett: Aubergine i skiver, løk, squash, rødløk, frisk timian, skinke, salt og pepper.

Gresk omelett: Artisjokk, fetaost, rød paprika, frisk persille, salt og pepper.

Gjest NozMonster
Skrevet
:opplyser: det er helt fantastisk å blande inn cotage cheese inni egg- og vann-blandingen! det gir ikke særlig smak, men det blir noe helt annet med konsistensen!
Gjest Apophis
Skrevet

Tomat, agurk, ost, skinke, løk, purre, mais, paprika, bacon, kokt selleri, asparges, eple, pære, appelsin, kokte nudler, kokt ris, pasta, potet, gulrot, sukkererter, bønner, kikerter, ferske bær (strør over når maten er ferdigstekt og lagt på tallerken).

Hiver over det eg har liggende, det kan se og virke litt rart, men alt må prøves minst 1 gang og som oftest smaker det godt :)

• Liker 1
Skrevet

Har laget 2 som ble veldig gode i det siste, som jeg har spist til lunsj/middag. Den ene inneholdt kjøttdeig og løk (som jeg stekte først, før jeg hadde eggeblanding og ost over). Den andre lagde jeg her om dagen, fordi jeg hadde en del rester, og da ble det kyllingpølse, litt bacon, brokkoli, løk og ost på toppen :)

Skrevet

Bacon, pølser, cherrytomat, ost, krydder, SOPP :hjerte: , spinat etc... Mye som er godt i omelett :)

Skrevet

Egg, melk, vann, salt, pepper, ost, og så hva jeg måtte finne i kjøleskapet av grønnsaker (poteter, løk, purre, paprika, ...) og kjøtt (pepperoni, salami, kylling, bacon, ..).

Skrevet

Snakka nettopp med en som pleide å lage omelett med tacorester, altså kjøttdeigen. Det hørtes litt godt ut, det må jeg prøve en gang.

Ellers er jeg ganske kjedelig, jeg pleier bare å ha bacon, ost og/eller purreløk,

Gjest NozMonster
Skrevet

Snakka nettopp med en som pleide å lage omelett med tacorester, altså kjøttdeigen. Det hørtes litt godt ut, det må jeg prøve en gang.

Ellers er jeg ganske kjedelig, jeg pleier bare å ha bacon, ost og/eller purreløk,

jeg synes ofte at det er veldig godt med en kjempeenkel omelett..og da mener jeg virelig enkel! bare egg og vann, og så litt overdrevent mye ost på toppen :jepp:

og det beste med omelett= jordbærsyltetøy på!!

Gjest scorpius
Skrevet (endret)

- brokkoli

- sopp

- hvitløk

- cherrytomater

- litt cottage cheese

Veldig godt!

Endret av scorpius
Skrevet

jeg synes ofte at det er veldig godt med en kjempeenkel omelett..og da mener jeg virelig enkel! bare egg og vann, og så litt overdrevent mye ost på toppen :jepp:

og det beste med omelett= jordbærsyltetøy på!!

Jeg må bare spørre, jordbærsyltetøy? Virkelig? Hvordan blir det, og hvordan kom du på å ha det i omletten? :)

Jeg sliter litt med at den setter seg fast i panna, og er vanskelig å snu, og jeg har sikkert for mye fyll i den om gangen.

Noen som vet om det går an å steke omlett uten å snu på den, at den bare steker seg slik den ligger i panna?

Skrevet

Jeg sliter litt med at den setter seg fast i panna, og er vanskelig å snu, og jeg har sikkert for mye fyll i den om gangen.

Noen som vet om det går an å steke omlett uten å snu på den, at den bare steker seg slik den ligger i panna?

Jeg snur den aldri. Steker den under lokk på svak varme.

Skrevet

Jeg snur den aldri. Steker den under lokk på svak varme.

Går det uten lokk, tror du? Har ikke lokk... :sjenert:

Skrevet

Går det uten lokk, tror du? Har ikke lokk... :sjenert:

Om du har et grytelokk som er stort nok legger du bare det over.

Skrevet

Om du har et grytelokk som er stort nok legger du bare det over.

Det har jeg nok :jepp:

Skrevet

Det har jeg nok :jepp:

Voila, problemet løst. :)

Skrevet

Sånn peperoniost eller skinkeost på tube er godt.

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg må bare spørre, jordbærsyltetøy? Virkelig? Hvordan blir det, og hvordan kom du på å ha det i omletten? :)

hehee, jeg har ikke jordbærsyltetøy I omeletten, men PÅ omeletten ;)

hvordan jeg kom på? tja, si det :klo:

jeg har en del rare blandinger, så jeg tror enkli det bare har blitt sånn.

men prøv! det er kjempegodt :jepp:

kun jordbærsyltetøy er godt- ingen andre typer!

jeg snur heller ikke omeletten, og jeg har heller ikke lokk, men det jeg gjør er å sette hele panna inn i konfyren faktisk- uten at konfyren er varm da. men osten på toppen smelter raskt for det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...