AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #1 Skrevet 25. januar 2012 Jeg elsker omelett! Jeg liker å lage mine med strimler av kokt skinke, eller kalkunpålegg, eller annet sunt kjøttpålegg. Så liker jeg å ha i rødløk, paprika, purreringer, tomater, maiskorn, skikkelig digg! Men nå trenger jeg litt ekstra tips, føler jeg går tom for ideer. Hva står på din ingrediensliste?
pinar Skrevet 25. januar 2012 #2 Skrevet 25. januar 2012 Er mye enig i din liste, minus mais og tomat. Jeg syns det er veldig godt med vanlig ost på (om du tåler melk), aromat krydder passer og godt til egg. Soppe skiver, søt paprika (de lange), bacon strimler og vanlig løk er også godt i
Gjest Elfrida Skrevet 25. januar 2012 #3 Skrevet 25. januar 2012 En favoritt i det siste har vært halve cherrytomater, spinat og ricotta.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #4 Skrevet 25. januar 2012 Jeg tåler dessverre ikke melk, så ost og melk har jeg aldri oppi. Cherrytomater har jeg prøvd, det er kjempegodt! Får så god smak, veldig enig i søtpaprikaen også, kom virkelig til rette Hvordan gjør du det med baconet, steker det litt først, eller?
Green Lady Skrevet 25. januar 2012 #5 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Spekeskinke eller bacon er et must! Eller så bruker jeg ofte purre, løk og ost. Masse ost. Og salt og finmalt pepper, samt grøssløk. Helst fersk EDIT: Bladmiks som man får kjøpt på butikken, men masse salatblader som spinat og ruccola (og alle de andre jeg ikke kan navnet på) er også veldig godt i omeletten, faktisk Endret 25. januar 2012 av Green Lady
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #6 Skrevet 25. januar 2012 Hvor får dere fersk gressløk fra?? Er det noe en kan kjøpe og ha voksende i vinduet?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #7 Skrevet 25. januar 2012 Spekeskinke eller bacon er et must! Eller så bruker jeg ofte purre, løk og ost. Masse ost. Og salt og finmalt pepper, samt grøssløk. Helst fersk EDIT: Bladmiks som man får kjøpt på butikken, men masse salatblader som spinat og ruccola (og alle de andre jeg ikke kan navnet på) er også veldig godt i omeletten, faktisk Å? Jeg elsker salater, har ikke tenkt på å kombinere det i omeletten før, så det er bare å hive det oppi, blir det bra smak?
Green Lady Skrevet 25. januar 2012 #8 Skrevet 25. januar 2012 Ja, jeg tar det på sist, så ikke all smaker "damper" bort. Sånn når det er maks noen minutter igjen før du legger den ene halvparten over den andre. Dog, jeg lar den ligge sånn litt, men det er fordi osten skal smelte
Green Lady Skrevet 25. januar 2012 #9 Skrevet 25. januar 2012 Hvor får dere fersk gressløk fra?? Er det noe en kan kjøpe og ha voksende i vinduet? Om du ikke har hage, kan du kjøpe fersk gressløk på butikken. Vet både en kjempestor ICA har det, og en liten kronglete Kiwi. Da får du dem i potte og jord, så husk å vanne den
pinar Skrevet 25. januar 2012 #10 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg tåler dessverre ikke melk, så ost og melk har jeg aldri oppi. Cherrytomater har jeg prøvd, det er kjempegodt! Får så god smak, veldig enig i søtpaprikaen også, kom virkelig til rette Hvordan gjør du det med baconet, steker det litt først, eller? Jeg steker baconet først, slik at det blir sprøtt. Så tilsetter jeg det bare i omeletten akkurat som med skinke Fersk persille er også kjempe godt på, for å drysse på toppen når omeletten er ferdig! Endret 25. januar 2012 av eplebit
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #11 Skrevet 25. januar 2012 Ja, jeg tar det på sist, så ikke all smaker "damper" bort. Sånn når det er maks noen minutter igjen før du legger den ene halvparten over den andre. Dog, jeg lar den ligge sånn litt, men det er fordi osten skal smelte Om du ikke har hage, kan du kjøpe fersk gressløk på butikken. Vet både en kjempestor ICA har det, og en liten kronglete Kiwi. Da får du dem i potte og jord, så husk å vanne den Spennende, gleder meg til å løpe på butikken og kjøpe salat i morgen, dette må jeg prøve :D Gressløk og, forhåpentligvis! Takk for tips. Men hvor mange egg bruker dere? Jeg bruker bare økologiske egg, de er litt små. Så har jeg mye ingredienser i omletten, så den blir litt stor, litt vanskelig å vippe i to av og til, jeg bruker som regel 2-3 egg, men kanskje jeg skulle brukt 4`?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #12 Skrevet 25. januar 2012 Hvor får dere fersk gressløk fra?? Er det noe en kan kjøpe og ha voksende i vinduet? Jeg kjøper bunter hos grønnsakshandleren, klipper dem opp og putter i pose i fryseren!
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #13 Skrevet 25. januar 2012 Jeg steker baconet først, slik at det blir sprøtt. Så tilsetter jeg det bare i omeletten akkurat som med skinke Fersk persille er også kjempe godt på, for å drysse på toppen når omeletten er ferdig! nam Sitter her og skriver oppskriftsliste, så alt kommer med
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #14 Skrevet 25. januar 2012 Jeg kjøper bunter hos grønnsakshandleren, klipper dem opp og putter i pose i fryseren! God idè! Jeg kom forresten på at jeg har dill i fryseren, fersk som jeg frøs ned da det var sesong, det har jeg prøvd i omelett, og det gir en virkelig god smak!
Green Lady Skrevet 25. januar 2012 #15 Skrevet 25. januar 2012 Spennende, gleder meg til å løpe på butikken og kjøpe salat i morgen, dette må jeg prøve :D Gressløk og, forhåpentligvis! Takk for tips. Men hvor mange egg bruker dere? Jeg bruker bare økologiske egg, de er litt små. Så har jeg mye ingredienser i omletten, så den blir litt stor, litt vanskelig å vippe i to av og til, jeg bruker som regel 2-3 egg, men kanskje jeg skulle brukt 4`? Til meg selv, bruker jeg to egg. Vanlige. Og to rundstykker/bagetter. Namnam!
Andrea89 Skrevet 25. januar 2012 #16 Skrevet 25. januar 2012 I omeletten min har jeg vanligvis bacon, rødløk, champignon, paprika og ost på toppen. Kjempegodt! Spesielt med hvitløksbaguetter til.
Anglofil Skrevet 25. januar 2012 #17 Skrevet 25. januar 2012 Ost og skinke. Noen ganger bacon. Mvh Yvonne
Sweetpea25 Skrevet 25. januar 2012 #18 Skrevet 25. januar 2012 (endret) Jeg bruker egg, litt melk/fløte, revet ost, skinke, paprika og litt gressløk Endret 25. januar 2012 av Sweetpea25
Gjest uAnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #19 Skrevet 25. januar 2012 har fått helt dille på pepperoni i det siste, det er rimelig superdigg i omelett
Rumle Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 (endret) Stekt bacon eller et par skiver chorizopølse, cherrytomater og feta er veldig godt. For en litt fyldigere variant er det godt å fylle på med litt potetskiver og gjerne en sånn liten pakke med fetaost, oliven og hvitløk Endret 26. januar 2012 av Rumle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå