AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #21 Skrevet 25. januar 2012 jeg og har samme problem , så godt å lese at jeg ikke er alene. Jeg har barbert siden barneskolen, men er virkelig ikke fornøyd med den ordningen. Har tenkt lenge på dette med laser, men er så usikker på om det funker eller ikke. Har lest om folk som er super fornøyd etter behandling, og de som ikke merker noen forskjell...da er det jo litt kjedelig å bruke mye penger på det. "Jeg har gjort det samme som deg ts siden 8. klasse. Problemet med voksing er at hårene må få vokse litt ut og det er uaktuelt for min del. Hvilken farge har du på hårene? Er du hårete på resten av kroppen? Har du stabil mens?" Dette siste var det en bruker som skrev, husker ikke helt hvem....Hvorfor spør du om mens og hårveksten på resten av kroppen?? For å høre om hun har symptomer på PCO. Da får man gratis laser i ansiktet ved Stavanger universitetssykehus. Håtet må være mørkt for at laser skal fungere.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #23 Skrevet 25. januar 2012 Dette siste var det en bruker som skrev, husker ikke helt hvem....Hvorfor spør du om mens og hårveksten på resten av kroppen?? Fordi det er symptomer på PCOS.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2012 #24 Skrevet 25. januar 2012 Jeg er lys i huden og har mørke hår. Hva er best når jeg vil fjerne barten permanent? Altså elektrolyse eller laser?? Noen som vet hvilke av disse to alternativene som er mest permanente.. Gjerne anbefal steder i Oslo som gjøre dette også..
Søken Skrevet 25. januar 2012 #25 Skrevet 25. januar 2012 så om man har uregelmessig mens og har unormalt mye kroppshår så kan man ha PCOS?!?!?
LovelyMonroe Skrevet 25. januar 2012 #26 Skrevet 25. januar 2012 Ser ut som du har fått mange gode svar Barbering må du jo IKKE gjøre... Vanlig voks fra veet til ansikt(eller til legge og klipp de opp til mindre biter), du blir litt rød den første timen, så gjør det før du legger deg om natta og smør gjerne på fuktighetskrem uten parfyme/alkohol på. Etterhvert når du har gjort det mange ganger er det mange som merker at det blir mindre og mindre hår der, fordi hårsekkene blir ødelagt etc.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #27 Skrevet 25. januar 2012 så om man har uregelmessig mens og har unormalt mye kroppshår så kan man ha PCOS?!?!? Ja.
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #28 Skrevet 25. januar 2012 TS her! Takker for mange gode svar. "Godt" å lese at jeg ikke er alene om problemet (ikke at jeg unner noen andre det), men når man er flere blir det automatisk litt lettere! Har tenkt mye på dette med voksing. Problemet er bare at jeg må la den vokse ut først, og jeg tror ikke det er aktuelt. Nå vokser den grusomt fort, så jeg får se. Kan kanskje gjøre det når typen er bortreist eller lignende! Hehe! Foreløbig må jeg nok bare holde meg til høvelen! Har ikke råd til laser eller elektrolyse, selv om jeg virkelig skulle ønske det
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2012 #29 Skrevet 25. januar 2012 Voks går jo greit - men du kan jo evt. prøve en http://www.youtube.com/watch?v=IN-u7HO_-R4- huden blir mye mindre irritert. Kan kjøpes bla. hos Enklere Liv (fant den ikke på nett - men de hadde den i butikken) De har sånn på Cubus også.
LovelyMonroe Skrevet 26. januar 2012 #30 Skrevet 26. januar 2012 (endret) TS her! Takker for mange gode svar. "Godt" å lese at jeg ikke er alene om problemet (ikke at jeg unner noen andre det), men når man er flere blir det automatisk litt lettere! Har tenkt mye på dette med voksing. Problemet er bare at jeg må la den vokse ut først, og jeg tror ikke det er aktuelt. Nå vokser den grusomt fort, så jeg får se. Kan kanskje gjøre det når typen er bortreist eller lignende! Hehe! Foreløbig må jeg nok bare holde meg til høvelen! Har ikke råd til laser eller elektrolyse, selv om jeg virkelig skulle ønske det Jeg hadde sikkert ikke så mye som deg, eller jeg vet jo ikke hvor mye du har nå, men da jeg var 15/16 kunne man se det godt og de var helt mørke, så begynte jeg med voksing og nå gjør jeg det sjeeeeldent, og de er mye lysere og, nå er det jo en del år siden jeg begynte med det så virker som om hårene er blitt lysere pluss at MYE er gått vekk. Nå pleier jeg egentlig bare nappe innimellom det jeg ser, også tar jeg å vokser sånn innimellom. Men du kan fint vokse før det er blitt langt da, jeg vokste veldig ofte igrunn, før altså Men SLUTT med barberhøvel, du får mye tykkere/mørkere og mer hår av det. Endret 26. januar 2012 av LovelyMonroe
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2012 #31 Skrevet 26. januar 2012 At man får tykkere/mørkere hår av å barbere er bare en myte. Hårene trenger ikke å være lange før man vokser. Jeg passer alltid på muligheten hvis jeg bare en hjemme og slapper av en helg, så er som regel hårene lange nok til å vokses søndag kveld. Når man går hjemme og er syk, er f.eks. en annen god mulighet. Bruk en isbit etterpå som sagt, fjern voksrester godt og smør på en god krem (ikke mineralolje/lanolin). Etter jeg begynte med Continuous renewel serum fra MD får jeg ikke lenger disse små urenhetene mange er plaget med etter voksing, men man må ikke bruke dette rett etter voksing altså. Dagen etter går fint for min del. 1
LovelyMonroe Skrevet 26. januar 2012 #32 Skrevet 26. januar 2012 At man får tykkere/mørkere hår av å barbere er bare en myte. Hårene trenger ikke å være lange før man vokser. Jeg passer alltid på muligheten hvis jeg bare en hjemme og slapper av en helg, så er som regel hårene lange nok til å vokses søndag kveld. Når man går hjemme og er syk, er f.eks. en annen god mulighet. Bruk en isbit etterpå som sagt, fjern voksrester godt og smør på en god krem (ikke mineralolje/lanolin). Etter jeg begynte med Continuous renewel serum fra MD får jeg ikke lenger disse små urenhetene mange er plaget med etter voksing, men man må ikke bruke dette rett etter voksing altså. Dagen etter går fint for min del. Nja, jeg har erfart det da, så en myte er det nok ikke. Tenk på hårene du har på leggene, barberer du kommer det ut mørke stubber som igjen da er harde og stive, vokser du kommer hårene ut mykt fordi det ikke har blitt kuttet av men hele roten ble revet med, og det blir også mindre fordi noen hårsekkers kan bli ødelagt. Når jeg vokser beina blir hårene der lysere,og mørkere om jeg barberer. vokser jeg overleppen blir disse og lysere. Barbere er det værste du kan gjøre med bart, du ser jo hvordan mennene ser ut, har harde stubber.
Grønt blad Skrevet 26. januar 2012 #33 Skrevet 26. januar 2012 Nja, jeg har erfart det da, så en myte er det nok ikke. Tenk på hårene du har på leggene, barberer du kommer det ut mørke stubber som igjen da er harde og stive, vokser du kommer hårene ut mykt fordi det ikke har blitt kuttet av men hele roten ble revet med, og det blir også mindre fordi noen hårsekkers kan bli ødelagt. Når jeg vokser beina blir hårene der lysere,og mørkere om jeg barberer. vokser jeg overleppen blir disse og lysere. Barbere er det værste du kan gjøre med bart, du ser jo hvordan mennene ser ut, har harde stubber. De oppleves kanskje som mørkere og hardere/stivere, men de er ikke mørkere eller hardere/stivere enn det de var i utgangspunktet. Årsaken til at hårene stikker når man er (nesten) nybarbert er at de er kuttet av og blir spisse. Litt som når man kutter blomsterstilker på skrå slik at de blir spisse. Jeg har lignende erfaring med voks/napping. Tror det på sikt kan ødelegge hårsekkene, og at det er derfor hårene blir "tynnere". Mine blir dog ikke lysere. 1
LovelyMonroe Skrevet 26. januar 2012 #34 Skrevet 26. januar 2012 De oppleves kanskje som mørkere og hardere/stivere, men de er ikke mørkere eller hardere/stivere enn det de var i utgangspunktet. Årsaken til at hårene stikker når man er (nesten) nybarbert er at de er kuttet av og blir spisse. Litt som når man kutter blomsterstilker på skrå slik at de blir spisse. Jeg har lignende erfaring med voks/napping. Tror det på sikt kan ødelegge hårsekkene, og at det er derfor hårene blir "tynnere". Mine blir dog ikke lysere. Ja, er det jeg vil frem til igrun De blir kutta av og blir da harde og stive, pluss at man kan jo egentlig se når noen er barbert på overleppa og?? Jeg vil anbefale, som mange andre.. å vokse Mine er blitt lysere på leppen etter jeg vokset, synes det er kjempe jeg Men nå har jeg egentlig mer normalt med hår der, altså hadde jeg ikke vokset på en stund tror jeg ikke folk hadde sett noe fordiom, fordi det rett og slett har gått så mye vekk, men liker å vokse for å fortsette å ødelegge dem, og fordi jeg føler meg mer komfy når jeg ser ut som en barnerompe der!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå