Amens Skrevet 27. januar 2012 #21 Skrevet 27. januar 2012 De som kjenner meg er imponert så lenge maten er spiselig... 4
Bimbo Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #22 Skrevet 27. januar 2012 jeg vil heller at folk skal like maten enn at de skal bli så innmari imponerte, så jeg lager som regel mange hjemmelagde småretter av vanlige halvtradisjonelle kosemåltider som nachos, lasagne, vårruller osv Ja selvfølgelig må folk like maten, jeg blir ikke så veldig imponert over mat som ikke er god poenget med tråden var å få inspirasjon til litt "finere" middager.
Gjest Cessie Skrevet 27. januar 2012 #25 Skrevet 27. januar 2012 Hjortegryte eller steik av selvskutt hjort er aldri feil... Men jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei hjortekjøtt (og vi har fremdeles en halv hjort i fryseren...). Til dessert serverer jeg Dronning Maud Pudding ("Haugesundsdessert") eller hjemmelaget karamellpudding. For litt mer uformelle anledninger lager jeg lasagne og serverer med en god salat og hvitløksbaguetter.
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. januar 2012 #26 Skrevet 27. januar 2012 Når jeg skal imponere meg selv slår jeg til med noe jeg lager fra bunnen av. F.eks lasagne, pizza, supper osv. Liker ikke å imponere andre med mat, liker ikke å få ros eller skryt. (Av en eller annen grunn.)
Susa Skrevet 27. januar 2012 #27 Skrevet 27. januar 2012 Honningmarinert kylling med fløte og appelsinsaus Det hørtes helt fantastisk ut!!! Har du en oppskrift?
Gjest Villanda Skrevet 27. januar 2012 #28 Skrevet 27. januar 2012 Her går det i finnebiff når vi skal lage noe som er veldig godt. Lammelår, indrefilet surret i spekeskinke, ovnstekt "potetkake" av amadine poteter er også populært. Til dessert er det ingenting som er så populært som softiskake:) Helt fantastisk kake! Ellers så tror jeg den maten som er mest imponerende maten er den man har gjort seg flid med. Trenger ikke å være så komplisert, eller være så mange ingrediensser, bare man er flink til å smake og leke seg med krydder. 1
Roomie Skrevet 30. januar 2012 #29 Skrevet 30. januar 2012 Jeg liker å pynte maten,jeg. Kan bruke skikkelig lang tid på å få det til å se perfekt ut. Lager også alltid saus fra bunn av,så det er vel det jeg syns er viktig. Kom på at tacoboller er populært i gjengen her... Nå ble jeg sulten
Rumle Skrevet 30. januar 2012 #30 Skrevet 30. januar 2012 Her går det i finnebiff når vi skal lage noe som er veldig godt. Lammelår, indrefilet surret i spekeskinke, ovnstekt "potetkake" av amadine poteter er også populært. Til dessert er det ingenting som er så populært som softiskake:) Helt fantastisk kake! Nå ble jeg veeeeldig nysgjerrig på både potetkake og softiskake. Du har ikke lyst til å dele oppskrifter vel?
Jane F. Skrevet 31. januar 2012 #32 Skrevet 31. januar 2012 Har nettopp funnet måten for å få til skikkelig italiensk pizza. Så den er en slager. Pluss at vi ofte lar gjestene velge fyll selv:) Ellers er stek av kalv eller elg ofte på bordet for de ltt større selskapene:) Og til dessert en god søt kake med masse bær og frukt:D
Regineh Skrevet 23. februar 2012 #33 Skrevet 23. februar 2012 Har nettopp funnet måten for å få til skikkelig italiensk pizza. Så den er en slager. Pluss at vi ofte lar gjestene velge fyll selv:) Ellers er stek av kalv eller elg ofte på bordet for de ltt større selskapene:) Og til dessert en god søt kake med masse bær og frukt:D Har du lyst å dele oppskrift og framgangsmåte på den italienske pizzaen?? ) Det hørtes kjempe godt ut!
Kite Skrevet 23. februar 2012 #34 Skrevet 23. februar 2012 Indrefilét, enten av storfe eller hjort/rådyr/elg (Familien jakter) med ovnsbakte poteter og soppstuing. Soppstuingen er så god.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #35 Skrevet 23. februar 2012 Meksikansk, alltid :D Nachos eller Qesadillas http://eva-wwwamakikino.blogspot.com/2011/09/fredagsnacos.html De oppskriftene der er jo mer amerikanske enn mexikanske... 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #36 Skrevet 23. februar 2012 De oppskriftene der er jo mer amerikanske enn mexikanske... Heller ikke «finere» mat som TS var ute etter, men det er jo ikke overraskende fra den kanten... 1
Gjest "gjest" Skrevet 23. februar 2012 #37 Skrevet 23. februar 2012 Jeg har en enkel, men god kylling i chilli som alle elsker.
Ryvre Skrevet 23. februar 2012 #38 Skrevet 23. februar 2012 Nå lager jeg ikke mat for å imponere, men når jeg skal lage skikkelig god mat med venner og familie så lager jeg ofte gryter eller stek med tilbehør som gjerne tar hele dagen å lage. Det er så mye lettere å bruke lang tid på kjøkkenet når mange skal spiseog man blir sittende i timer rundt bordet enn når det bare er meg og min bedre halvdel som spiser opp middagen på maksimum en halvtime.
Gjest Jytte Skrevet 23. februar 2012 #39 Skrevet 23. februar 2012 Jeg synes jeg lager kjempegod pizza, indisk og grillmat. MEN det jeg får mest skryt for er mine komler - og pinnekjøttmiddagene i julen.
Purple Basil Skrevet 24. februar 2012 #40 Skrevet 24. februar 2012 Mine bakte poteter er visst berømte (kjøper de største, fyller dem opp med masse, masse tilbehør, og folka ligger og klarer ikke å røre seg etterpå, hehe). Så dette lager jeg ofte til venner. Ellers lager jeg visst veldig gode biffmåltider, så da prøver jeg stadig å imponere på den fronten der;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå