Gå til innhold

Ser dette ok ut eller?kom med tips


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en kvinne på 35 år, 167cm og 75 kg.

Har redusert mitt kosthold til

Frokost : 1 skive Ingers superrug med vossafår, vann.

Lunsj : 2 skiver Ingers superrug med kokt egg eller karbonade eller makrell i tomat, alt etter om middagen er lett.

Middag : samme som familien pluss endel gr¨ønnsaker (4-500 kcal)

Kvelds : 1 Go morgen youghurt.

slik ser mine dager ut når det gjeld kosthold.

Trening

Mandag : 45-50 min jogge på tredemølle og avslutter med styrketrening på ca 25-30 min.

Tirsdag : Jogging på tredemølle 60 min.

Torsdag : Samme som Mandag

Lørdag og Søndag : ca 1 mil på langrenn (blir fort 1,5time)

Har som mål å komme meg ned til ihvertfall 63-64 kg innen sommeren, er det realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar, må innrømme at jo litt sult merker eg, har holdt på med denne livstilen i 2 uker no.

Men tror du eg vil oppnå resultatene eg ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sultet om jeg skulle spist det samme som deg.

Ville heller spist mat som metter lenger, jeg velger f.eks mat med masse proteiner. Egg, nøtter, cottage cheese, kesam + +

En god morgen youhurt er jo så og si en dessert når en tenker på sukkerinnhold. Mener å ha hørt sukkerinnholdet tilsvarer noe sånt som 12 sukkerbiter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sultet om jeg skulle spist det samme som deg.

Ville heller spist mat som metter lenger, jeg velger f.eks mat med masse proteiner. Egg, nøtter, cottage cheese, kesam + +

En god morgen youhurt er jo så og si en dessert når en tenker på sukkerinnhold. Mener å ha hørt sukkerinnholdet tilsvarer noe sånt som 12 sukkerbiter.

Eg er desverre blant de som ikke liker verken kesam elle cc.

Men da dropper eg Youghurten å legger inn 1 skive eller knekkebrød med sunt og magert pålegg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis ser treningen min ut da? er det noen som vil si noe om den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er desverre blant de som ikke liker verken kesam elle cc.

Men da dropper eg Youghurten å legger inn 1 skive eller knekkebrød med sunt og magert pålegg :jepp:

Kan det være et alternativ å bytte den ut med litt sunnere yoghurt da? det finnes jo både de med kunstig søtning, redusert sukker eller naturell. Jeg pleier å spise naturel yoghurt med en ts eller to med honning (man skal jo ikke spise for mye sånt, men det er mye bedre en ferdig sukret yoghurt), litt kanel og hakkede nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slengt inn en styrkedag til.

Statisk styrke med mye reps (12-15).

Gå/jogg gjerne tur før du spiser frokost, trenger ikke være så grusomt intensivt.

Grunnen er at du forbrenner mye mer på morgenen før frokost.

Glemte å si at du bør minst ha 1-2 hviledager da kroppen trenger restitusjon.

Endret av PulsPlus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en kvinne på 35 år, 167cm og 75 kg.

Har redusert mitt kosthold til

Frokost : 1 skive Ingers superrug med vossafår, vann.

Lunsj : 2 skiver Ingers superrug med kokt egg eller karbonade eller makrell i tomat, alt etter om middagen er lett.

Middag : samme som familien pluss endel gr¨ønnsaker (4-500 kcal)

Kvelds : 1 Go morgen youghurt.

slik ser mine dager ut når det gjeld kosthold.

Trening

Mandag : 45-50 min jogge på tredemølle og avslutter med styrketrening på ca 25-30 min.

Tirsdag : Jogging på tredemølle 60 min.

Torsdag : Samme som Mandag

Lørdag og Søndag : ca 1 mil på langrenn (blir fort 1,5time)

Har som mål å komme meg ned til ihvertfall 63-64 kg innen sommeren, er det realistisk?

Synes treningen ser bra ut jeg. Driver kun med kardio selv og en kan få flotte resulater med det om en ikke er så glad i styrketrening.

Ville nok øke maten noe ellers tror jeg du sprekker temmelig kjapt. Få i deg iallefall et par mellommåltider med litt valnøtter og frukt og kanskje en skål havregrøt til frokost med frukt og kanel eller noe eggerøre etc.

Kveldsen ville jeg byttet ut med en lett eggeøre med kokt skinke eller et par Ryvita knekkebrød med noe godt pålegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for supre svar :jepp:

Føler det blir endel kardio ja men eg ønsker som sagt å redusere vekta endel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil bytte ut godmorgenyoghurten med noe liknende, bør du prøve skyr. Metter ordentlig (ja, selv om den er liten!) og er MYE sunnere. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok spist litt frukt som mellommåltid. Kanskje også litt nøtter?

Og så anbefaler jeg at du trener styrke før du trener kondisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, skal suge til meg alt av tips og råd :jepp:

Men, eg må få juble ut eit gledesrop fordi eg har gått ned 2kg sia 4 Januar!!!! JIPPI :hoppendeglad::trene: Da må det vere nokelunde rett det eg gjer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...