Gå til innhold

Jobbe i reisebyrå?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest nyemuligheter

Jeg er absolutt ikke utdannet til å jobbe i et reisebyrå, men har fryktelig lyst til å søke på en jobb der nå. Jeg ser at de etterspør kompetanse i forhold til dataprogrammer som jeg ikke har kjennskap til. Jeg har nå jobbet på samme sted i 7 år etter endt utdannelse som barnevernpedagog og jeg må si jeg er litt lei og ønsker meg noe annet. Jeg har stor interesse for reiser og språk. Har det noe for seg at jeg søker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg HAR erfaring fra reisebyrå, men ikke i dataprogrammene de bruker (Amadeus m.m.). Har søkt en del stillinger og kommer sjelden med på intervjurunden. Forklaringen er at de ønsker søkere med erfaring i Amadeus og IATA.

Du kan selvsagt søke, men ikke ha for høye forhåpninger.

Andre ting som er en fordel er språk og litt kunnskaper om reiser/reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvilken type byrå det er også... Hvis det er et alsidig byrå, så kan det hende de legger vekt på at du har reist mange steder, eller om du har jobbet som reiseleder i syden.

Generelt tror jeg de fleste ønsker noen med Amadeus erfaring. Dette er jo kurs du kan ta på egenhånd (dyrt), men man lærer jo mest ved å jobbe med det, og dermed kommer man til kort.

Ikke er det akkurat oppgangstider i Reisebransjen heller.... Iallefall ikke for defrittstående byråene...

Jeg jobber i Reisebyrå nå, men blir godt mulig oppsagt på nyåret pga nedgangstider. Internett tar jo over det meste av booking nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...