Gå til innhold

Gastroskopi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk :)

Skal prøve mitt beste. Men går det absolutt ikke så er narkose siste utvei. *grue seg*

Jeg hadde sterk angst (ja, så ille at jeg gikk til behandling for det i flere år) for å kaste opp/brekke meg. Klarte jeg det, så er jeg sikker på du også klarer det! :jepp:

Videoannonse
Annonse
Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde sterk angst (ja, så ille at jeg gikk til behandling for det i flere år) for å kaste opp/brekke meg. Klarte jeg det, så er jeg sikker på du også klarer det! :jepp:

Takk! ^^

Skrevet

Jeg har assistert på gastroskopi mange ganger, og brekke deg er helt garantert at du kommer til å gjøre. Til og med pasienter i narkose brekker seg. Du kan ikke styre det.

Det viktigste du gjør er å puste og slappe av. Ta kontroll over pusten din og ikke få panikk. Klarer du det er mye gjort.

Be gjerne om beroligende, det skal ikke være noe problem å få.

Noen vil også ha en bedøvende spray i svelg og hals, be om det hvis de ikke tilbyr det.

De aller fleste klarer det bra! Det er fort gjort, ubehagelig, men ikke vondt.

Gjest badeand1
Skrevet

Skal be om noe beroligende og den sprayen.

Men huff, er flaut å brekke seg da. :/ Tror jeg kommer til å gjøre det ganske mye.. + at jeg blir så rød i ansiktet av det. Aff! =(

Vet det er ganske normalt, men.

Skrevet

Hadde du frikort fra før da? Tror nemlig det går på den frikortkvota. Jeg ble henvist fra fastlege til vanlig, offentlig lege og er ganske sikker på at jeg betalte egenandel på minimum 500. Kanskje det er forskjell fra helseregion til helseregion.

Det var før eg vart 18 da, kanskje det har noke å sei?! Hadde full narkose og var innlagt på sjukehuset i ei natt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...