Gå til innhold

Ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min har PC. Avhengig av rullestol. Når skal han på ferie må han ha 2 personer må seg. Han ferierer her i Norge. Før i tiden brukte han å være 2 uker på ferie, men i de siste årene var det bare en uke, fordi kommunen betalte ikke ledsagere for den andre uken. Sønnen betaler hele oppholdet for seg selv og 2 av de som er sammen med ham. Som regel er det de ansatte fra den boligen han bor i.

Dette året skal kommunen ikke betale noe som helst i flg. leder over denne boligen. Det er liksom frivilig, ikke noe plikt at disse menneskene kan benytte seg av noen form for ferie og derfor kommunen er heller ikke pliktig til å betale ledsagere. Foreløpig fikk jeg ikke noe skriftlig informasjon om dette verken fra leder (har krevd det )i dag, eller snakket med kommmenen.

Bare som informasjon til dere: Alle hellige dager( som påske,jul,17.mai) i året, 2 uker i sommerferie, når sønnen er syk(varierer fra 2 dg.-2 uker, opphold på sykehus (1-4 uker) er det meg som tar seg av ham. Sparer da ikke kommunen allerede penger på meg? Kommunen reduserer antall personalet pga hans fravær.

Er frustrert :frustrert: over slik avgjørelse selv om det er ikke bekreftet. Vet ikke helt hvem jeg skal skrive til. Kan ikke la være og la ham betale over 50 000. Hvem har så god råd ellers av de vanlige borgere? Da måtte jeg hjelpe ham med mine penger.

Kan dere råde meg hva skal jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...