Fysikeren Skrevet 24. januar 2012 #21 Skrevet 24. januar 2012 Hva er merkelig med det? Dette kommer selvfølgelig an på hva som er grunnen til at man er innlagt, og avdelingen man er innlagt på. På akuttmottaket er det ikke vanlig å få internett, pc og telefon osv. Dette fordi man ofte reagerer veldig sterkt på impulser utenfra.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #22 Skrevet 24. januar 2012 Dette kommer selvfølgelig an på hva som er grunnen til at man er innlagt, og avdelingen man er innlagt på. På akuttmottaket er det ikke vanlig å få internett, pc og telefon osv. Dette fordi man ofte reagerer veldig sterkt på impulser utenfra. Jeg har alltid fått bruke pc og telefon når jeg har vært på akuttpsyk. Men det er nok forskjellig fra avdeling til avdeling, og hvorfor man er innlagt, men jeg synes det virker merkelig å si at det er merkelig at man får bruke pc.
altflyter Skrevet 24. januar 2012 #23 Skrevet 24. januar 2012 Dette kommer selvfølgelig an på hva som er grunnen til at man er innlagt, og avdelingen man er innlagt på. På akuttmottaket er det ikke vanlig å få internett, pc og telefon osv. Dette fordi man ofte reagerer veldig sterkt på impulser utenfra. Tror de er snillere på slikt på dps i forhold til akuttmottak. Hva kan være farlig med en pc på dps avdelingen?
Bachata Skrevet 24. januar 2012 #24 Skrevet 24. januar 2012 Det er sant at disse tingene er farlig for meg, og det er en god grunn til at jeg er her, så de er ikke kjipe sånn sett. Sliter bare med å innse at jeg plutselig er fratatt all frihet... Nå har jeg i hvert fall fått litt råd. Har ikke tenkt på å trene før nå... det er jo verdt et forsøk.. Jeg har fått diagnosen alvorlig deprimert med høy selvmordsfare... det er visst litt big deal... Dagbok er herved begynt på.... tror ikke jeg tør å legge den ut her med det første... Ikke sant? Det virker som du sliter litt med å innse hva som har skjedd, og alvoret i det som har skjedd. DET er vel en god ting å begynne å jobbe med når du sitter der uten mulighet til å gjøre særlig annet. Det er helt klart big deal å være alvorlig deprimert med høy selvmordsfare, helt klart, og det burde egentlig være en big deal for deg og. Du burde ville leve, du bør jobbe for å komme deg dit at du forstår hvor alvorlig det er, og forstår at du faktisk må slåss/jobbe hardt nå for å bli frisk. Livet må jobbes for for flere av oss, men det er verd det, og min erfaring etter egne runder både med depresjon og selvmordstanker, er at om du jobber deg fremover, så vil du lære å se helt andre og nye ting i livet, se verdier og glede som ikke engang friske nødvendigvis ser. Skriv dagbok, og skriv den for deg selv. Det er du som må forstå og lære av der du sitter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå