AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #1 Skrevet 24. januar 2012 Jeg er innlagt på dps... Jeg får ikke lov til å gå ut, fordi jeg regnes som en fare for meg selv. Jeg sitter på et hvitt rom med en seng. skal være her i minst en måned. Forslag til hva jeg kan gjøre på, annet enn å lese bøker, og å henge her? Om noen lurer på noe ang. oppholdet mitt her, er det bare å spørre... alt for å få tiden til å gå.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #2 Skrevet 24. januar 2012 Får du være på internett da? Merkelig. Jeg syns du skal fokusere på å slappe av og jobbe med å bli frisk igjen 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #3 Skrevet 24. januar 2012 Strikking, se film, høre lydbok, spille spill, bake? Får du lov til å gå ut sammen med personale? Da kan dere gå på tur, gå på kafé, gå på biblioteket feks Får du være på internett da? Merkelig. Hva er merkelig med det?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #4 Skrevet 24. januar 2012 Bruk youtube til å lære deg nye ting, som språk eller yoga.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #5 Skrevet 24. januar 2012 Personalet ser ut som de har forferdelig dårlig tid, så jeg tør ikke spørre en gang. Prøvde å prate med en av dem i sted, og hun satt nærmest og trippet. Baking er nok uaktuelt, for jeg har ikke tilgang på verken ovn eller kjøkken... Ja, jeg får ha internett, men når pcen går tom for strøm, må jeg levere den inn til personalet slik at de kan lade den for meg... ledninger er jo fyfy...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #6 Skrevet 24. januar 2012 Personalet ser ut som de har forferdelig dårlig tid, så jeg tør ikke spørre en gang. Prøvde å prate med en av dem i sted, og hun satt nærmest og trippet. Baking er nok uaktuelt, for jeg har ikke tilgang på verken ovn eller kjøkken... Ja, jeg får ha internett, men når pcen går tom for strøm, må jeg levere den inn til personalet slik at de kan lade den for meg... ledninger er jo fyfy... Den var fra TS...
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #7 Skrevet 24. januar 2012 strikke kan jeg ikke gjøre, fordi strikkepinner er "farlig". Kan heller ikke høre på lydbok fordi ledninger også er "farlig"
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #8 Skrevet 24. januar 2012 Du ser nå i alle fall ut til å ta det med greit humør. ;P Hvis du har noen mulighet til å trene er jo det alltid en grei måte å få tiden til å gå på.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #9 Skrevet 24. januar 2012 Ikke bra å høre at du føler deg oversett. Personalet skal jo ha tid til pasientene! Kanskje det blir litt bedre når kvelden kommer, ofte er det mer som skjer på dagtid som stjeler tid. Du får ikke bruke pc eller strikke hvis du sitter i et fellesrom slik at noen har oppsyn med deg?
Gjest Anonym Skrevet 24. januar 2012 #10 Skrevet 24. januar 2012 Det er lov til å bruke data da når man er innlagt sånn?
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #11 Skrevet 24. januar 2012 Pc har jeg jo.. Bare får ikke ha laderen... Strikking er uansett fyfy for meg... Er innlagt med høy selvmordsfare, og da er de strenge... Har heller ikke mulighet til å trene... Går litt på veggene av dette. Skulle ønske noen av de ansatte hadde hatt litt tid til meg... Eneste kontakten jeg har med dem, er at de åpner døren og sier hei hver gang det er vaktskifte...
Gjest uAnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #12 Skrevet 24. januar 2012 sett deg i fellesarealet og bli kjent med noen eller les en bok.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #13 Skrevet 24. januar 2012 Har heller ikke mulighet til å trene... HAR DEM TATT FRA DEG TYNGDEKRAFTEN OGSÅ DA VESLA
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #14 Skrevet 24. januar 2012 HAR DEM TATT FRA DEG TYNGDEKRAFTEN OGSÅ DA VESLA Hyggelig du skulle være da. Joda. Jeg kan ta noen situps ol... takk for tips ts
Gjest Ida Skrevet 24. januar 2012 #15 Skrevet 24. januar 2012 Trøst deg med at du er heldig som har internett. Jeg har vært i samme situasjon og ble fratatt både pc og mobil. Løsningen ble bøker, spille spill med de ansatte, gå tur med de ansatte (for ja du har rett på å bli luftet),skrive dagbok, se tv (for d hadde de tross alt på skjermet avdeling og var tillatt i korte perioder. Men vet hvor kjipt dette er. Det viktigste er å huske at de ikke gjør noe for å være kjipe mot deg, men kun for å beskytte deg. Selv om enkelte regler kan virke litt håpløse. Ble selv en gang fratatt en pocketbok pga av det ble regnet som farlige..hva de trodde jeg skulle gjøre med boken som var farlig har jeg lurt på. Du blir tross alt bedre og da lemper de som regel på de strenge reglene sine. Lykke til! Siden du har internett så finn noen tidsfordrivende spill..
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #16 Skrevet 24. januar 2012 Personalet ser ut som de har forferdelig dårlig tid, så jeg tør ikke spørre en gang. Prøvde å prate med en av dem i sted, og hun satt nærmest og trippet. Baking er nok uaktuelt, for jeg har ikke tilgang på verken ovn eller kjøkken... Ja, jeg får ha internett, men når pcen går tom for strøm, må jeg levere den inn til personalet slik at de kan lade den for meg... ledninger er jo fyfy... Ja personalet kan være slemmt. første kvelden jeg var inlagt på en lukket avdeling, sa hun som måtte sitte over meg når jeg skulle sove, hvorfor du skrik??? på kjempe sur måte. Syntes det var lite gjennomtenkt når en som sliter med selvmordstanker blir inlagt å sei nokke sann til Men heldigvis er ikkje alle sann, ofte bare en og en, lykke til kjære du
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #17 Skrevet 24. januar 2012 Hyggelig du skulle være da. Joda. Jeg kan ta noen situps ol... takk for tips ts Jeg er ikke her for å være hyggelig, jeg er her for å gi deg hjelp. Du kan gjøre mangel på treningsapparater til en utfordring for deg selv. Slå f.eks. opp på youtube, "prison workout", for inspirasjon. Så lager du din egen lille rutine og går igjennom oppvarming og gradvis øking av vanskelighetsgrad, og holder oversikten og ser at du blir litt sterkere. Det er faktisk slik også at fysisk aktivitet over trim-for-eldre stadiet får hjernen til å skille ut stoffer og gøy som får kroppen til å roe nerva og bli litt blid.
Bachata Skrevet 24. januar 2012 #18 Skrevet 24. januar 2012 Får du lov til å ha blyant og skrivebok da? Du kan skrive, både om det du opplever, tanker om hvordan du vil ha det videre, drømmer, mareritt, planer, ønsker og alt mulig. Eller tegne, eller trene, eller lese. Tror på at det er helt ufattelig kjedelig, men det er vel en grunn til at du har havnet der dersom det ikke er total feil-behandling da? Dersom det faktisk ER en grunn til at du er der, så kan du jo bruke tid på å jobbe med det som er problemet. Og å se virkeligheten i det at det i ditt tilfelle kanskje ER farlig med ledninger og strikkepinner. Du snakker nemlig om det som om du latterliggjør litt at du ikke får ha det, har du innsett at du er ganske alvorlig syk siden du sitter der du sitter? De prøver vel hovedsakelig å holde deg i live.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2012 #20 Skrevet 24. januar 2012 Det er sant at disse tingene er farlig for meg, og det er en god grunn til at jeg er her, så de er ikke kjipe sånn sett. Sliter bare med å innse at jeg plutselig er fratatt all frihet... Nå har jeg i hvert fall fått litt råd. Har ikke tenkt på å trene før nå... det er jo verdt et forsøk.. Jeg har fått diagnosen alvorlig deprimert med høy selvmordsfare... det er visst litt big deal... Dagbok er herved begynt på.... tror ikke jeg tør å legge den ut her med det første... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå