Gå til innhold

Hjemmetrening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i en vertikaldelt bolig, og bor selvfølgelig oppe.

Jeg får iblant ikke tid til trening annet enn hjemmetrening, men de under blir rimelig aggressive hvis jeg stepper en time, eller tar en time aerobic osv. Lyst til å hoppe tau eller jogge på stedet, men tør ikke trene hjemme mer, annet enn noe styrketrening. Det blir veldig ensformig og kjedelig hvis jeg ikke kan variere med det jeg har lyst til.

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i en vertikaldelt bolig, og bor selvfølgelig oppe.

Jeg får iblant ikke tid til trening annet enn hjemmetrening, men de under blir rimelig aggressive hvis jeg stepper en time, eller tar en time aerobic osv. Lyst til å hoppe tau eller jogge på stedet, men tør ikke trene hjemme mer, annet enn noe styrketrening. Det blir veldig ensformig og kjedelig hvis jeg ikke kan variere med det jeg har lyst til.

Hva skal jeg gjøre?

Så lenge du ikke gjør det før klokka 07 om morgenen og etter 23 på kvelden så er det faktisk ikke så mye de under deg har å si. Om de synes det er problematisk så kan du rekke ut hånden til dem å si at du SKAL trene 1 time de og de dagene og det kan dunke litt, og heller prøve å komme frem til en løsning om når på dagen det vil plage de minst.

Jeg hadde samme problemet med mine, men vi kom frem til at så lenge jeg gjorde det før 17.00 så kunne de leve med :fnise: Har ikke hatt noe mer problemer med dem etter det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i en vertikaldelt bolig, og bor selvfølgelig oppe.

Jeg får iblant ikke tid til trening annet enn hjemmetrening, men de under blir rimelig aggressive hvis jeg stepper en time, eller tar en time aerobic osv. Lyst til å hoppe tau eller jogge på stedet, men tør ikke trene hjemme mer, annet enn noe styrketrening. Det blir veldig ensformig og kjedelig hvis jeg ikke kan variere med det jeg har lyst til.

Hva skal jeg gjøre?

Sånn juridisk sett må det ikke være stille før klokka 23 på kvelden, men det er jo unødvendig å pisse off naboen mer enn nødvendig. Hva med å prate med dem, at du driver med hjemmetrening av og til, og spør om hvilke tider det passer best/verst at du trener. Du vil jo gjerne trene, men ikke plage vettet av dem heller. Si du gjerne være med på et kompromiss. Vil de ikke det ja så får de jaggu være sure:P Evt. du kan prøve å forflytte deg ut? Jogg en tur ute. Kjøp pigger for å ha på skoa om det er glatt, pakk deg godt inn i klær og varm skikkelig opp om det er kaldt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig ubehagelig å måtte snakke med dem. Jeg er ikke typen til å gjøre det og liker meg best for meg selv.

Trener ute og på senter så ofte jeg kan, men pga jobb på dagtid og alene med barn på kvelden er det vanskelig å komme seg ut. Vil jo ikke irritere de mer enn nødvendig, men føler at om jeg vil trene en time så skulle jeg få gjøre det. De er ikke verdens mest rolige personer og forhører seg ikke med meg om de vil stå på snowboard i hagen i flere timer på kvelden så det høres ut som de kommer gjennom veggen. Det er kanskje ikke like ofte som jeg vil trene men..

Blir eget hus neste gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får deg til å snakke med naboene og komme til en enighet så kan det jo være en idé å kjøpe seg en ergometersykkel. Da blir det jo ikke noe støtbelastning, altså ikke noe bråk som høres under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøv å snakk med dem. Hvis naboene mine bråker, er det mye lettere å akseptere hvis jeg vet hvor lenge bråket vil vare. Og spesielt hvis tiden er avtalt på forhånd.

Du kan jo trene yoga et par dager i uka, da blir det ikke noe dunking.

Kan du kjøpe deg en støtdempende tykk treningsmatte, kanskje? Veldig synd hvis du ikke kan trene hjemme pga naboene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjip situasjon.. Men som de sier over her, det beste er nok å prøve å komme til en enighet dere i mellom. Hvis ikke får du bare trene da, og ignorere at de er sure ? Det er som noen sa over her, de har ikke noen grunn til det mellom kl 07.00 og 23.00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil trene et par timer i uka hjemme så gjør du det. Er noe med at folk må få leve selv om man bor tett. Så lenge støyen er til rimelige tider og ikke timer av gangen så bare fortsett med ditt.

Joda, jeg bor i blokk og har naboer både over, under og ved siden av meg og her er det aldri helt tyst på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi!

Horisontal, mente jeg!

Takk for rettingen, men virker som folk forsto hva jeg mente likevel:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkel har jeg tenkt på. Må ha en spinningsykkel da for ergometersyklene liker jeg ikke. De er jo noe dyrere da...

Yoga har jeg aldri tenkt på som trening, men mange sverger jo til det så det er jo en mulighet å teste det ut.

Mulig jeg må bare ignorere at de er sure..har ikke noe kontakt med de ellers, men litt dumt hvis de tar unødig igjen. Har ikke noe imot normal støy selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...