Gå til innhold

Hvor mange kalorier blir dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei KG :)

Har lite peiling på dette med kalorier, men er veldig nysgjerrig på hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen.

Noen som kan si meg CA hvor mye det er jeg har fått i meg i dag?

"Frokost": Kopp te med tre teskjeer sukker og en skvett melk

1 lite glass melk

Lunsj: 1 kyllingfilet, omelett av 1 1/2 egg (m litt ost på toppen,ca 2-3 skiver) og masse salat ved siden av (isbergsalat med tomater, agurk, løk, fetaost og avocado).

Middag: En stor middagstallerken med chili con carne (karbonadedeig med brune bønner og en ferdigpose m/krydder).

Vet noen kommer til å synes at jeg spiser for sjeldent, men dette passer meg ypperlig. Er ikke noe frokostmenneske og trives best med to store måltider i løpet av dagen.

Så, hvor mange kalorier har jeg fått i meg i dag? Vet det vil bli omtrentlig, men synes det hadde vært morsomt å få et lite bilde da jeg som sagt ikke har peiling.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei KG :)

Har lite peiling på dette med kalorier, men er veldig nysgjerrig på hvor mye jeg får i meg i løpet av dagen.

Noen som kan si meg CA hvor mye det er jeg har fått i meg i dag?

"Frokost": Kopp te med tre teskjeer sukker og en skvett melk

1 lite glass melk

Ca. 80-100 kalorier

Lunsj: 1 kyllingfilet, omelett av 1 1/2 egg (m litt ost på toppen,ca 2-3 skiver) og masse salat ved siden av (isbergsalat med tomater, agurk, løk, fetaost og avocado).

ca. 350 kalorier

Middag: En stor middagstallerken med chili con carne (karbonadedeig med brune bønner og en ferdigpose m/krydder).

Ca. 400 kalorier

Vet noen kommer til å synes at jeg spiser for sjeldent, men dette passer meg ypperlig. Er ikke noe frokostmenneske og trives best med to store måltider i løpet av dagen.

Så, hvor mange kalorier har jeg fått i meg i dag? Vet det vil bli omtrentlig, men synes det hadde vært morsomt å få et lite bilde da jeg som sagt ikke har peiling.

På forhånd takk :)

Du ligger på ca. 8-900 kalorier om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger på ca. 8-900 kalorier om dagen.

Uff da.. Dette hørtes jo veldig lite ut..

Vil gå ned i vekt, men da på en sunn måte slik at nedgangen blir varig. Har liksom følt at jeg spiser variert og sunt.

Orker som sagt ikke for mange måltider om dagen. Har nesten alltid spist to store i løpet av en dag. De dagene jeg trener så spiser jeg evt litt havregryn/knekkebrød før og en banan etterpå.

Burde jeg øke inntaket mitt eller kan jeg være fornøyd så lenge jeg er mett og ikke går rundt sulten?

Jeg begynte for litt over en måned siden å trene styrke 30-45 minutter om dagen 4 ganger i uka. For litt over en uke siden begynte jeg å jogge og tenkte å bruke dette som oppvarming 3 dager i uka omtrent. Målet (i førtse omgang) er for så vidt å kunne løpe en halv mil uten store problemer i et raskt tempo. Foreløpig løper jeg kun 2 km siden dette er helt nytt for meg og kondisen er ganske dårlig :sjenert: Men må jo starte et sted :jepp:

Er for øvrig 162 høy, 25 år (jente/dame) og er utenom trening ganske inaktiv. Har jo begynt å gå mer istedet for å ta buss o.l, men har en ganske inaktiv hverdag ellers.

Takk for svar Maja :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ihvertfall sette deg litt inn i kosthold/kalorier og slikt. Det er ikke SÅ vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, skulle skrive vekten min da den sikkert er litt viktig..men det glemte jeg :fnise:

74 kilo veier jeg :sjenert:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. Dette hørtes jo veldig lite ut..

Vil gå ned i vekt, men da på en sunn måte slik at nedgangen blir varig. Har liksom følt at jeg spiser variert og sunt.

Orker som sagt ikke for mange måltider om dagen. Har nesten alltid spist to store i løpet av en dag. De dagene jeg trener så spiser jeg evt litt havregryn/knekkebrød før og en banan etterpå.

Burde jeg øke inntaket mitt eller kan jeg være fornøyd så lenge jeg er mett og ikke går rundt sulten?

Jeg begynte for litt over en måned siden å trene styrke 30-45 minutter om dagen 4 ganger i uka. For litt over en uke siden begynte jeg å jogge og tenkte å bruke dette som oppvarming 3 dager i uka omtrent. Målet (i førtse omgang) er for så vidt å kunne løpe en halv mil uten store problemer i et raskt tempo. Foreløpig løper jeg kun 2 km siden dette er helt nytt for meg og kondisen er ganske dårlig :sjenert: Men må jo starte et sted :jepp:

Er for øvrig 162 høy, 25 år (jente/dame) og er utenom trening ganske inaktiv. Har jo begynt å gå mer istedet for å ta buss o.l, men har en ganske inaktiv hverdag ellers.

Takk for svar Maja :)

TS

Hvis målet ditt er en sunn , sterk og fit kropp så er det for lite mat.

Det er en ganske lett måte å øke på med kalorier. Maten du spiser allerede er knallbra, men du trenger mer.

Ville definitivt prøvd å iallefall få i meg litt frukt eller noe til frokost.

Kjør på med med en halv avocado til lunsjen, stek middagen i solsikkeolje og spis noe frukt til "dessert", og få i deg noen valnøtter til kvelds.

Få i deg en banan rett før trening og drikk sjokomelk rett etter trening.

Ha en dag i uka der du har litt ekstra overskudd i form av en litt fetere middag og gjerne noe digg kveldskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, skulle skrive vekten min da den sikkert er litt viktig..men det glemte jeg :fnise:

74 kilo veier jeg :sjenert:

TS

Jeg spiser mer enn deg og veier mindre, så du skal ikke være redd for å øke kaloriinntaket ditt. Bare kjør på med de rette kaloriene som kroppen din kan nyttigjøre og som vil gi deg overskudd i hverdagn og til trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Rode har en side hvor du skriver inn hva du spiser så regner det ut kalorier for deg :) Veldig kjekt.

Men du må registrere deg da. Det er gratis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet ditt er en sunn , sterk og fit kropp så er det for lite mat.

Det er en ganske lett måte å øke på med kalorier. Maten du spiser allerede er knallbra, men du trenger mer.

Ville definitivt prøvd å iallefall få i meg litt frukt eller noe til frokost.

Kjør på med med en halv avocado til lunsjen, stek middagen i solsikkeolje og spis noe frukt til "dessert", og få i deg noen valnøtter til kvelds.

Få i deg en banan rett før trening og drikk sjokomelk rett etter trening.

Ha en dag i uka der du har litt ekstra overskudd i form av en litt fetere middag og gjerne noe digg kveldskos.

Takk for gode råd!

Da skal jeg øke inntaket litt, målet er absolutt en sunn og sterk kropp. Ønsker ikke bare å gå ned i vektm vil bli fit som du sier :jepp:

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grete Rode har en side hvor du skriver inn hva du spiser så regner det ut kalorier for deg :) Veldig kjekt.

Men du må registrere deg da. Det er gratis :)

Takk for svar!

Men jeg synes kaloritelling/registrering virker så "slitsomt". Blir liksom litt voldsomt for min del.. Hva med når man spiser ute eller hos andre.. Kan jo ikke veie maten da?

Synes for øvrig jeg fikk veldig gode råd av Maja og tenker å øke mengden jeg får i meg. Men jeg får bare bruke sunn fornuft i forhold til HVA jeg får i meg.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Men jeg synes kaloritelling/registrering virker så "slitsomt". Blir liksom litt voldsomt for min del.. Hva med når man spiser ute eller hos andre.. Kan jo ikke veie maten da?

Synes for øvrig jeg fikk veldig gode råd av Maja og tenker å øke mengden jeg får i meg. Men jeg får bare bruke sunn fornuft i forhold til HVA jeg får i meg.

TS

Jeg syns også det ble litt for voldsomt å veie maten min. Men jeg regner grovt på kcal.

Tror mann kommer langt med sunn mat, sunn fornuft, trening og grov regning på kalorier :)

Syns du skal følge Maja sine råd. Etter å ha lest her inne en stund tror jeg hun vet hva hun snakker om :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...