Gå til innhold

Liker ikke sunn mat, men liker å trene


Gjest Bomullsdott

Anbefalte innlegg

Gjest Bomullsdott

Hva spiser du nå da? En typisk dag?

Ellers så kan du prøve å være litt sulten...etter egen erfaring smaker et knekkebrød med kalkunskinke småkjedelig når man spiser hva som helst men gull når man er på slankern ;)

Frokost: Go' morgen yoghurt eller noe annet kjedelig jeg finner. Er ikke så opptatt av mat på morgenen. Appelsinjuice til.

Lunsj: Vafler, nudler, kaker, lyst horn med ost&skinke (ikke alt på en gang). Iste eller sjokomelk til.

Middag: 2 porsjoner av det vi har.

Kvelds: kjeks, potetgull osv.

Også småspiser jeg en sjokolade her og en sjokolade der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ut den ekstra porsjonen middag så er du allerede på god vei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Go' morgen yoghurt eller noe annet kjedelig jeg finner. Er ikke så opptatt av mat på morgenen. Appelsinjuice til.

Lunsj: Vafler, nudler, kaker, lyst horn med ost&skinke (ikke alt på en gang). Iste eller sjokomelk til.

Middag: 2 porsjoner av det vi har.

Kvelds: kjeks, potetgull osv.

Også småspiser jeg en sjokolade her og en sjokolade der.

Du kan trene så mye du vil, men sannheten er at hvis u skal fortsette og spise som dette her, så vil du ikke se mer enn bittelitt resultater. Om så mye en gang.........................

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vafler, nudler, kaker, lyst horn og ost og skinke er jo ikke blant de mest smakfulle rettene?

Hvis du synes lyst horn er smakfullt, da må du jo få smaksbombesjokk av for eksempelt et grovt ostesmørbrød med pesto, chorizo, tomat, cheddar og oregano? Jeg tror du må endre filosofien din til å si 'jeg liker sukker og fett', ikke klag over manglende smak i sunne matretter, for dette var lite overbevisende. Du kan lage masse mat med krydder og sunne sauser som slår fletta av vafler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nenya82

Frokost: Go' morgen yoghurt eller noe annet kjedelig jeg finner. Er ikke så opptatt av mat på morgenen. Appelsinjuice til.

Lunsj: Vafler, nudler, kaker, lyst horn med ost&skinke (ikke alt på en gang). Iste eller sjokomelk til.

Middag: 2 porsjoner av det vi har.

Kvelds: kjeks, potetgull osv.

Også småspiser jeg en sjokolade her og en sjokolade der.

Trodde kanskje du hadde et litt mer vanlig kosthold,men om du skal gå ned så vil nok ikke det skje om du fortsetter å spise sånn.

Kroppen blir avhengig av sukker så da er det ikke rart at den sunne maten ikke smaker så godt.Har vært der selv jeg,gikk ned 17 kg.Prøv å bytt ut gradvis,for da tror ikke jeg at sjansen for at man sprekker er så stor.

Trenger ikke å spise lettprodukter,men å bytte ut lunsjen,kveldsen med noe annet som er sunnere og spise mindre så tror jeg du vil se endringer.

Noe som også kanskje vil hjelpe på motivasjonen er å ha en dag i uken der du kan kose deg :)

Du må nesten bare være streng med deg selv hvis du vil gå ned,men først må du nok avvenne deg med å spise så mye fett og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bomullsdott

"liker ikke" må vøre det mest irriterende begrepet som finnes

Haha, jeg skjønner det... Men skal jeg klandre deg hvis du for eksempel ikke liker vårruller? Folk liker jo forskjellige ting. Jeg er kresen, men jeg jeg kan jo ikke noe for hva jeg ikke liker. :sjenert:

Du kan trene så mye du vil, men sannheten er at hvis u skal fortsette og spise som dette her, så vil du ikke se mer enn bittelitt resultater. Om så mye en gang.........................

Jeg vet da det, er jo derfor jeg spør om råd til mat som både er sunt og godt :gjeiper:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Haha, jeg skjønner det... Men skal jeg klandre deg hvis du for eksempel ikke liker vårruller? Folk liker jo forskjellige ting. Jeg er kresen, men jeg jeg kan jo ikke noe for hva jeg ikke liker. :sjenert:

Jeg vet da det, er jo derfor jeg spør om råd til mat som både er sunt og godt :gjeiper:

Ein kan venje seg til det meste, då. Dei fleste må til dømes venje seg til å drikke både øl og vin, og det ser då ut til at dei fleste klarar det heilt fint. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut den ekstra porsjonen middag så er du allerede på god vei.

Seriøst? kutte ut 2 porsjoner med middag framfor å kutte ut kaker, godteri og ting fylt med sukker?

Selv spiser jeg musli med ekstra lett melk til frokost, 2 grove brødskiver med 2 skiver ost hver til lunsj og 2 porsjoner middag.

Dersom man spiser sunn middag (f.eks kylling med grønnsaker og ris) så synes jeg det er MYE bedre å ta 2 porsjoner middag, enn å ta en for så å bli sulten og spise vafler, sjokolade eller potetgull til kvelds..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp alt som kan kalles godteri, herunder kake, kjeks, potetgull, vafler, og sjekk om du ikke blir så sulten at du får lyst på brød ;)

For å si det sånn, jeg hadde gjerne spist potetgull til alle måltider hvis jeg kunne for det er det aller beste jeg vet. Men det går jo bare ikke...så da må jeg spise noe annet som er litt lenger nede på listen ;)

Kanskje du kan spise samme type mat som du spiser til middag til lunch, og så ta en litt sunnere type yogurt til frokost og kvelds? Og ta noe nøtter eller frokostblanding i den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? kutte ut 2 porsjoner med middag framfor å kutte ut kaker, godteri og ting fylt med sukker?

Selv spiser jeg musli med ekstra lett melk til frokost, 2 grove brødskiver med 2 skiver ost hver til lunsj og 2 porsjoner middag.

Dersom man spiser sunn middag (f.eks kylling med grønnsaker og ris) så synes jeg det er MYE bedre å ta 2 porsjoner middag, enn å ta en for så å bli sulten og spise vafler, sjokolade eller potetgull til kvelds..

Spiser hun som hun gjør uten å pøse på med mer så vil det å kutte ut den ene porsjonen nok utgjøre så mange kalorier at det vil gi vektnedgang. Altså en begynnelse. Det er vel ingen med hodet riktig skrudd på som anbefaler noen å stappe innpå med usunnheter. Og utifra startinnlegget tviler jeg på middagen er noe spesielt sunn heller.

Man får spise mindre av det kaloririke til man gidder å endre vanene, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...