Gå til innhold

AAP og sommerferie


Tropic

Anbefalte innlegg

Hei alle jenter (og gutter)

Jeg har søkt på AAP og får nok dette innvilget, men dette tar litt tid. Iallefall!

Jeg kan bli med min kjære på ferie i sommer, veeeldig billig (Vil ikke forklare, da jeg da kanskje blir lett gjenkjent), problemet er at dette må bestilles snart!

Kan påpeke med en gang at å reise vil ikke forverre min sykdom!

Hvordan er det å reise når man går på AAP? Har jo lest meg litt opp, og da virker det som at man bare kan reise når man vil uten problem, man mister selvsagt pengene de dagene man er borte, men det er jo helt greit også, har jo ferie, så da skjønner jeg at jeg ikke får penger :)

Noen med erfaring?

Du kan selvfølgelig ta ferie når du er på AAP! :) men det er visse regler for det likevel...

Jeg er selv på AAP, og får ferie når skolen min har ferie.

Jeg er under utdanning, og når skolen min har fri/ferie, har jeg fri/ferie, og jeg kan dra på ferie både i innland og utland om jeg har fri en dag, en helg, høst-jule-vinter-påske-sommerferie uten å miste penger. Det har NAV sagt personlig til meg :)

Jeg sier alltid ifra til NAV, for å være på den trygge siden.

NAV er glad for at jeg sier ifra, og det er et stort pluss i margen at jeg sier ifra.

At jeg sier ifra er en trygghet for meg, itilfellet det skulle skje noe. Da har jo NAV gikk klarsignal at jeg kan dra på ferie, om det skulle skje at jeg ikke kommer hjem til avtalt avtale med NAV, eller ikke rekker tilbake til skolen starter etter ferien, så vet de hvor jeg er og grunnen, og de vil kanskje være behjelpelige.

Jeg vil si at det er værre at NAV ikke vet noe ...

Husker ifjor, så skulle jeg på ferie i 3 uker med foreldrene og søskene mine.

Jeg sa ifra til NAV at jeg skulle på ferie, og de hadde stor forståelse for at jeg ville bli med familien min på ferie.

De var så greie at de flyttet en avtale jeg hadde med dem til jeg kom tilbake fra ferien. Så det var hyggelig, for hvis ikke kunne jeg ikke dratt på ferie.

Ærlighet varer lengst! Så si til NAV at du skal bli med kjæresten din på en liten ferietur, så vil jeg tro at det går så greit, så :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg hadde ingen planlagte aktiviteter da, faktisk hadde jeg absolutt ingen oppfølging av NAV gjennom hele perioden.

Mener du at jeg ikke hadde godt av å dra på feire?

:klo:

Synes det er rart at NAV sa nei, du skal jo kunne reise så lenge det ikke er noe i veneien for navs oppfølging av deg. Men vent... kanskje det er forskjell på reglene ift at du var sykemeldt og ikke på AAP? JO, kjære deg, du må gjerne dra på ferie hvis det gjør deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at NAV sa nei, du skal jo kunne reise så lenge det ikke er noe i veneien for navs oppfølging av deg. Men vent... kanskje det er forskjell på reglene ift at du var sykemeldt og ikke på AAP? JO, kjære deg, du må gjerne dra på ferie hvis det gjør deg godt.

Jeg var ikke sykemeldt, jeg gikk på AAP.. Men jaja, det begynner jo å bli en stund siden nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen har misforstått litt, jeg skal ABSOLUTT si ifra til nav at jeg skal på ferie! :) Jeg er totalt forberedt på at jeg kanskje ikke får lønn/aap den uken, og det er helt greit :)

Det jeg er litt redd for er at jeg får beskjed om at jeg ikke kan reise fordi jeg ikke kan gå glipp av planlagt aktivitet. (Altså ikke får reise, til tross for at jeg ikke skal ha penger den uken)

Bra å lese at mange av dere har fått reist på ferie uten problem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror noen har misforstått litt, jeg skal ABSOLUTT si ifra til nav at jeg skal på ferie! :) Jeg er totalt forberedt på at jeg kanskje ikke får lønn/aap den uken, og det er helt greit :)

Det jeg er litt redd for er at jeg får beskjed om at jeg ikke kan reise fordi jeg ikke kan gå glipp av planlagt aktivitet. (Altså ikke får reise, til tross for at jeg ikke skal ha penger den uken)

Bra å lese at mange av dere har fått reist på ferie uten problem! :)

Jeg som skrev innlegg 21 :)

Jeg ville iallfall pratet med NAV nå, ilpet av uken, eller så fort du kan. Fortell de rett ut at du ønsker å dra på ferie med kjærsten din, og at dere må bestille nå.

De er nok så greie som de er med meg, at de lar deg få dra uten å trekke deg i AAP.

Men om du er under aktivitet - altså, at du egentlig skulle vært på skole/jobb/aktivitet når du drar på ferie, så tror jeg du blir trekt ... men prat med NAV :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på saksbehandler... Min sa "bare fyll ut som vanlig du" da jeg skulle på ferie :sjenert: Men det var fordi jeg ikke hadde fått noe beskjed om hva man skal gjøre av forrige saksbehandler. Nå har jeg fått beskjed om at man skal søke og som regel får det innvilget :) Men jeg er veldig heldig med mitt nav-kontor, i motsetning til det forrige jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men dere tror ikke de vil si at jeg ikke får lov å reise i det heletatt? Er nemlig det jeg er mest redd for, at de sier jeg ikke får lov å reise..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det verste de kan gjøre er å ikke gi deg penger den tida og evnt bli sure. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de sier nei, er det bare dra uansett. De kan ikke nekte deg å dra, men de kan inndra goder (høres ut som om NAV er foreldrene og vi er barna :fnise: )

Spør! Det skader ikke å spørre! Tror egentlig det går greit, så lenge du ikke har aktiviteter og avtaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan vel ikke spørre nå? Har ikke fått godkjent AAP enda :fnise: vil vel få det godkjent i mars først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint. Ikke stress :) Med mindre det kræsjer fullstendig med jobb eller skole (feks midt i starten av ny jobb eller når du egentlig skulle hatt eksamen :P) kommer de IKKE til å si at du ikke får dra i det hele tatt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spørre nå. Gjør ingenting om du spør selv om du ikke har godkjent AAP.

Det viktigste er at du spør nå, så vil dere finne ut en løsning sammen ... trust me, I know :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Hei alle jenter (og gutter)

Jeg har søkt på AAP og får nok dette innvilget, men dette tar litt tid. Iallefall!

Jeg kan bli med min kjære på ferie i sommer, veeeldig billig (Vil ikke forklare, da jeg da kanskje blir lett gjenkjent), problemet er at dette må bestilles snart!

Kan påpeke med en gang at å reise vil ikke forverre min sykdom!

Hvordan er det å reise når man går på AAP? Har jo lest meg litt opp, og da virker det som at man bare kan reise når man vil uten problem, man mister selvsagt pengene de dagene man er borte, men det er jo helt greit også, har jo ferie, så da skjønner jeg at jeg ikke får penger :)

Noen med erfaring?

Reis på ferie men IKKE kryss av på meldekortet at du har vært på ferie, da får du ikke ei krone av aap pengene for de dagene du har vært på ferie.... Dra og kos deg, men du trenger ikke nevne dt til nav;p God tur!

*Fikk dette tipset selv da jeg spurte ei i skranken på nav(må være den eneste ene snille personen på det kontoret)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det er flere som anbefaler å ikke si ifra, men det skjer nok ikke, tørr ikke og det er vel strengt talt trygdesvindel! Alt for ærlig av meg :fnise:

Endret av Tropic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på ferie men IKKE kryss av på meldekortet at du har vært på ferie, da får du ikke ei krone av aap pengene for de dagene du har vært på ferie.... Dra og kos deg, men du trenger ikke nevne dt til nav;p God tur!

*Fikk dette tipset selv da jeg spurte ei i skranken på nav(må være den eneste ene snille personen på det kontoret)

Og den dagen NAV forvaltning eller lignende finner det ut, så sitter du med skjegget i postkassen. Og den snille personen eksistrerer ikke lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk verste scenario. At du blir skadet eller syk på ferien på en sånn måte at du fortsatt er syk når du kommer hjem. Oppfølging av fastlegen her hjemme. Da blir du avslørt pronto. Jeg hadde heller tatt det opp i forkant. Sånn jeg har forstått det så er det du risikere er å miste AAP for den tiden du har ferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må spørre nå. Gjør ingenting om du spør selv om du ikke har godkjent AAP.

Det viktigste er at du spør nå, så vil dere finne ut en løsning sammen ... trust me, I know :goodbye:

Nei, nei, nei... Hun kan jo ikke spørre NÅ, når hun ikke engang har et aap-vedtak... Hun trenger heller ikke å "spørre", hun bare VARSLER om at hun drar bort i den og den perioden. Og det venter hun med til kort tid før hun skal dra. Først DA vet NAV og hun om hun har en plan å følge i tiden hun skal være borte, eller om det ikke koliiderer med noe at hun drar. Da sier hun at hun har tenkt seg bort de to ukene, og om hun kan få beholde aap siden reisen ikke er til hinder for opplegg. da sier NAv selvsagt ja. Hun trenger ikke å spørre om å dra, men om å beholde pengene mens hun er borte. vesensforskjell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis på ferie men IKKE kryss av på meldekortet at du har vært på ferie, da får du ikke ei krone av aap pengene for de dagene du har vært på ferie.... Dra og kos deg, men du trenger ikke nevne dt til nav;p God tur!

*Fikk dette tipset selv da jeg spurte ei i skranken på nav(må være den eneste ene snille personen på det kontoret)

Dette er et dårlig råd og en oppfordring til trygdebedrageri. Korttenkt, synes jeg...

Hun HAR lov til å dra på ferie, og hun HAR lov til å motta penger, det må bare være KLARERT med nav først, og de sier ALLTID ja til at hun får beholde pengene dersom ikke turen kommer i veien for planlagt aktivitet. Hvorfor gjøre seg til en løgner og en tyv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har dere betrygget meg masse kjære KG-jenter! :jepp:

Og har absolutt ingen planer om å ikke si ifra i det heletatt at jeg skal reise, det skal jeg selvsagt, men synes det blir litt teit å si ifra i dag når jeg enda ikke har fått AAP :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...