Gå til innhold

Hoppetau


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Noen her som trener med hoppetau og har noen gode erfaringer med det? Jeg skal begynne å trene hjemme, er år og dager siden jeg trente skikkelig sist. Jeg ser for meg jogging, rockering, svømming og hoppetau. Hilsen latsabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener med hoppetau i blant. Endte opp med å kjøpe mitt eget siden da kan jeg tilpasse det til min størrelse i stedetfor å alltid ha for langt eller for kort.

Anbefaler å kjøpe et kvalitetshoppetau fra f.eks Buddy Lee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau er super trening, jeg kan dessverre ikke drive med det mer fordi det trigger en beinhinnebetennelse jeg fikk for mange år siden og som tydeligvis aldri kommer til å slippe taket helt. Uansett! Det er som sagt kjempebra trening. Jeg anbefaler å kjøpe tau på en båtbutikk som ikke er for stivt (altså ikke veldig "plastikkaktig"), og er ca like tykt som en tommeltott - jo tykkere/tyngre tau, dess hardere blir treningen. Ikke nødvendig å bruke masse penger på "profesjonelt tau" :) Kjøp det i en lengde som er slik at når du står på midten av tauet så rekker endene opp til like under armhulene. Kjøp litt lenger enn du trenger, knyt en stram knute i hver ende på riktig lengde, klipp av det resterende og brenn tuppene med en lighter så tauet ikke "går i oppløsning" :)

Endret av Honeydew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å kjøpe tau på en båtbutikk som ikke er for stivt (altså ikke veldig "plastikkaktig"), og er ca like tykt som en tommeltott - jo tykkere/tyngre tau, dess hardere blir treningen. Ikke nødvendig å bruke masse penger på "profesjonelt tau" :)

Hvis målet bare er å hoppe rundt med enkle hopp kan det duge. Skal man trene koordisjon og presisjon samtidig som man trener utholdenhet må man gjøre litt mer utfordrende ting som doble hopp. Og mange doble etterhverandre. Også kjent som "double unders".

Det klarer du ikke med for tjukt tau. Du trenger da noe som er mer aerodynamisk og raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...