Gå til innhold

Hvilken bil har du?


Casall

Anbefalte innlegg

En Toyota Prius 2005 modell, elsker den over alt i verden! <3

Som sagt over her, det eneste den mangler er varme i setene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Toyota Prius 2009 modell. Med varme i setene ;)

Den er kjempefin, masse kule greier på den, men har lyst til å bytte den ut når de nye med stikk-kontakt kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Fiat 500 Lounge Italia Edition 2011-modell.

Verdens søteste bil etter min mening :)

http://www.eurocarblog.com/galleria/nuova-fiat-500-esterni-02/

Elsker den! :rodmer:

Den bruker nesten ikke bensin, og har city-modus, så den er superenkel å lukeparkere. Også kan jeg koble smarttelefonen til den, sånn at jeg slipper å ha noe i øret, men kan ringe fra rattet.

Skulle jeg byttet den ut måtte det blitt med cab-versjonen.

Hvis jeg skal si noe negativt, må det være at jeg glemte å spørre om å få DAB. Ja, det er varme i setene, men den blir så fort varm at det ikke er nødvendig å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Skoda Fabia (08).

Hvorfor: Det var den bilen jeg fikk da jeg begynte å studere på høsten i 2008.

Endret av Pene sko...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Apophis

Gammel VW Golf fra slutten av 80-tallet. Fordi den er liten, søt og tøff, bruker lite bensin, det er billige deler som er enkle å få tak i på Ebay eller fra Tyskland og mannfolket har litt peiling på hvordan man fikser ting som går galt i slike biler siden han har hatt sånn bil selv. Eg er fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010 modell Jeep Grand Cherokee.

Ikke verdens mest praktiske bybil, men den er stor (på godt og vondt) og man kommer frem nesten over alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saab 900 cab. 1997 mod. Kanskje ikke den mest praktiske mtp plass. Men jeg får plass til det jeg trenger og jeg elsker å suse rundt i den! Lite feil, noe som selvfølgelig er deilig, blir jo litt småplukk i blandt, men ikke mye mtp alderen, den begynner jo å dra på årene ;) Billig i drift er den også! Før denne kjørte jeg en Jeep cherokee - ikke riktig så billig i drift... - som nok har en større plass i hjertet mitt, men gud den drakk jo drivstoff ut av en annen verden, flere liter på mila! Men, en dag blir det garantert Jeep igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Suzuki Baleno 1.6 4x4 2000 modell stasjonsvogn og en Opel Vectra stasjonsvogn som bruksbiler.

Har også en suzuki sj 413, men den bruker vi kun på offroad treff og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg en VW Golf 2000 mod. Hvorfor? Fin førstegangsbil da den er gjerrig på drivstoff, liten og lettkjørt noe som er viktig fordi jeg ikke liker svære biler, og jeg stort sett kjører alene til og fra jobb og på andre småturer.

Skal kjøpe meg bil nå, førstegangs og må ha en som er billig å kjøpe brukt og er billig i drift, ville du ha anbefalt golf? Hvor mye utgifter har du på den i mnd? Eneste kjipe er at jeg har hund, og er vel ikke plass til hundebur baki? Men typen min har en helt flunka ny bil med mer enn nok plass til bilbur, så kan hende jeg ikke trenger det selv da, om jeg skal tenke litt smart...

Gammel VW Golf fra slutten av 80-tallet. Fordi den er liten, søt og tøff, bruker lite bensin, det er billige deler som er enkle å få tak i på Ebay eller fra Tyskland og mannfolket har litt peiling på hvordan man fikser ting som går galt i slike biler siden han har hatt sånn bil selv. Eg er fornøyd :)

Spør det samme til deg som over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo V70, 1997 modell.

Hvorfor jeg har den? Fordi jeg ble forbanna på Opelen som ikke bare måtte repereres årlig men som på toppen av alt rustet i en alder av 5 år :lur: Så da kjøpte jeg den stasjonsvogna som var nærmest meg på finn.no, og kan med hånden på hjertet si at jeg har aldri vært mer fornøyd!

Min neste bil kommer nok til å bli enten en V60 eller V70. Garantert en av dem. Hvorfor det blir det neste gang? Fordi jeg har blitt bil-forelska av mangel på bedre ord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2011 Skoda Superb stv 4x4 automat med stort sett alt av utstyr.

Jeg :hjerte: bilen min!!

Kjøpte den fordi vi hadde bruk for en bil med god plass, fordi vi tidligere har meget god erfaring med Skoda, og fordi med kombinasjonen 4x4, automat, samt alt utstyret jeg ønsket meg, var det den eneste bilen som egentlig var aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe meg bil nå, førstegangs og må ha en som er billig å kjøpe brukt og er billig i drift, ville du ha anbefalt golf? Hvor mye utgifter har du på den i mnd? Eneste kjipe er at jeg har hund, og er vel ikke plass til hundebur baki? Men typen min har en helt flunka ny bil med mer enn nok plass til bilbur, så kan hende jeg ikke trenger det selv da, om jeg skal tenke litt smart...

Spør det samme til deg som over :)

Jeg har Golf som førstegangsbil og anbefaler den på det sterkeste! Billig i drift, billig vedlikehold. Jeg bruker bensin for 1600,- ca. i mnd, kjører 6 mil hver dag til og fra jobb ++. + litt spyleveske og olje, da. Den er i tillegg god og lett å kjøre. Hvis gubben har plass til bikja - kjøp deg en liten og hendig bil! Har ikke hatt noen problemer med min, den er billig og i tilegg ser den bra ut. Kommer til å kjøpe VW, mest sansynlig Golf, igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2006 Porsche 911 Carrera 4S

Av flere grunner. Først og fremst fordi den har sportslig preg, men også fordi den har firehjulstrekk og er nærmest uslitelig (som svært driftsikker).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliky

Audi A6, 2011 mod. fordi den er fin! Skal aldri ha noe annet enn Audi!

Endret av Lykkeliky
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Audi A6, 2,0 l diesel stasjonsvogn 2006 mod.

Fordi den er særdeles bekvem å kjøre, drivstoffgjerrig, sikker, romslig nok til min langbeinte mann, plass til passasjerer, bagasje og hund, pen å se på og presentabel å besøke kunder med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 525, 2009 modell. Fordi mannen så absolutt ville ha den :)

Ganske fornøyd ja, selv om jeg helst vil ha SUV :)

Endret av jerod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...