Gå til innhold

Feriepenger fra nav


villemo84

Anbefalte innlegg

Feriepenger for sykepenger, foreldrepenger, svangerskapspenger ol kommer i mai, feriepenger fra dagpenger kommer i slutten av januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes du virker som ei bitch.

Selvfølgelig er jeg glad for det. Men jeg må vel få lov til å stusse på at noen under NAV får feriepenger, mens andre får ikke? Jeg er lærling, derfor får jeg penger av nav. Fordi bedriften ikke har mulighet til å betale meg lønn selv pga dagens økonomi. Lever smått og trangt, og kan ikke ta meg ferie til sommeren fordi jeg da ikke få feriepenger. Det er jo ikke rettferdig det. Jeg syntes at jeg FORTJENER litt feriepenger, så jeg faktisk har råd til å ta meg noen dager fri fra jobben.

Som lærling règnes du vel som elev, evt. student. Da får man bare gjøre som resten av oss elever og studenter i ferieperioder; jobbe. Det er ganske få av oss som har råd til å ta oss fri (unntaket er de med velstående foreldre, eller som jobber sammenhengende hele året og sparer opp).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærling règnes du vel som elev, evt. student. Da får man bare gjøre som resten av oss elever og studenter i ferieperioder; jobbe. Det er ganske få av oss som har råd til å ta oss fri (unntaket er de med velstående foreldre, eller som jobber sammenhengende hele året og sparer opp).

Åhhhh....*gjesp*.... det samme gnålet hver gang! Vedkommende vet vel selv hvilken ytelser h*n mottar. Og følger reglene som alle andre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh....*gjesp*.... det samme gnålet hver gang! Vedkommende vet vel selv hvilken ytelser h*n mottar. Og følger reglene som alle andre!

Nei, det er jo nettopp det vedkommende ikke vet. Det kommer jo tydelig fram av denne tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo nettopp det vedkommende ikke vet. Det kommer jo tydelig fram av denne tråden.

Eh... nei? TS har opplyst at h*n mottar dagpenger. Ikke alle ytelser gir grunnlag for feriepenger. Men er det dagpenger: også feriepenger. Og man kan vel mene at en hadde fortjent feriepenger uten og bli æreskjelt? Men uansett, regler er regler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... nei? TS har opplyst at h*n mottar dagpenger. Ikke alle ytelser gir grunnlag for feriepenger. Men er det dagpenger: også feriepenger. Og man kan vel mene at en hadde fortjent feriepenger uten og bli æreskjelt? Men uansett, regler er regler.

Javel? Hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syntes du virker som ei bitch.

Selvfølgelig er jeg glad for det. Men jeg må vel få lov til å stusse på at noen under NAV får feriepenger, mens andre får ikke? Jeg er lærling, derfor får jeg penger av nav. Fordi bedriften ikke har mulighet til å betale meg lønn selv pga dagens økonomi. Lever smått og trangt, og kan ikke ta meg ferie til sommeren fordi jeg da ikke få feriepenger. Det er jo ikke rettferdig det. Jeg syntes at jeg FORTJENER litt feriepenger, så jeg faktisk har råd til å ta meg noen dager fri fra jobben.

Tror ikke du helt har skjønt hva feriepenger er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du virker som ei bitch.

Selvfølgelig er jeg glad for det. Men jeg må vel få lov til å stusse på at noen under NAV får feriepenger, mens andre får ikke? Jeg er lærling, derfor får jeg penger av nav. Fordi bedriften ikke har mulighet til å betale meg lønn selv pga dagens økonomi. Lever smått og trangt, og kan ikke ta meg ferie til sommeren fordi jeg da ikke få feriepenger. Det er jo ikke rettferdig det. Jeg syntes at jeg FORTJENER litt feriepenger, så jeg faktisk har råd til å ta meg noen dager fri fra jobben.

Heh, se gjerne på meg som en bitch, mwn jeg oppfatter deg likevel som storforlangende.

Jeg blir utrolig oppgitt og irritert når folk som får stønader fra staten sutrer over at de ikke får det de "fortjener", og mener ærlig og oppriktig at man heller skal være fornøyd med at man faktisk får støtte.

De som får feriepenger får på langt nær så mye som de ville ha gjort om de jobbet, er det rettferdig? Og det som da er feriepengegrunnlaget er stønader som er basert på tidligere lønn, ikke noe man får sånn helt uten videre.

At du får penger, og ikke lån, mens du tar en utdanning er jo helt fantastisk!! Du sitter med ferdig utdanning og slipper å betale tilbake lån, slik som de aller fleste andre.

Du bør kanskje vurdere hva du skal klage om??

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, se gjerne på meg som en bitch, mwn jeg oppfatter deg likevel som storforlangende.

Jeg blir utrolig oppgitt og irritert når folk som får stønader fra staten sutrer over at de ikke får det de "fortjener", og mener ærlig og oppriktig at man heller skal være fornøyd med at man faktisk får støtte.

De som får feriepenger får på langt nær så mye som de ville ha gjort om de jobbet, er det rettferdig? Og det som da er feriepengegrunnlaget er stønader som er basert på tidligere lønn, ikke noe man får sånn helt uten videre.

At du får penger, og ikke lån, mens du tar en utdanning er jo helt fantastisk!! Du sitter med ferdig utdanning og slipper å betale tilbake lån, slik som de aller fleste andre.

Du bør kanskje vurdere hva du skal klage om??

:balltre::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke.. Første gangen jeg får så lurer på om det kommer denne eller neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet om det står på mine utbetalinger? Vet det skal komme nå snart, men står ikke noe om det på min side!

Står ikke oppført på min side ihvertfall. Vil tro dem må komme snart. Ifjor mener jeg de ble utbetalt den 25.januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg hører andre si de har fått da også... Hadde håpet de skulle komme før helga.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen brukere har allerede mottatt ferietillegget av dagpenger. Dette gjelder særlig for dagpengemottakere som avsluttet sin dagpengeperiode i løpet av 2011.

Står det på nav sine sider nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

på mine utbetalinger, så står det på siden satser og utbetalingsdaoter, der finner du det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...