Gå til innhold

Feriepenger fra nav


villemo84

Anbefalte innlegg

Er det noen her som vet om det står på mine utbetalinger? Vet det skal komme nå snart, men står ikke noe om det på min side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får man feriepenger fra nav? Det viste jeg ikke, hvem stønad går du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått vite det var slutten av januar og begynnelsen av februar det skulle komme på konto, jeg hadde dagpenger.

så venter spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i slutten av februar, ifølge mitt nav-kontor.

Edit: Jeg hadde foreldreperm ifjor, kanskje annerledes med dagpenger?

Endret av Binta Ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man det hvis man er utplassert i bedrift, og får "dagslønn" fra nav? :) :)

Hvor mye pleier det å være på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man det hvis man er utplassert i bedrift, og får "dagslønn" fra nav? :) :)

Hvor mye pleier det å være på? :)

200kr dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får 9,5 % av det en har mottatt i dagpenger. Utbetalt i månedskiftet januar/februar. Det sto på min siste slipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke.. JEg får "basisytelse", 313kr dagen + reise. Jeg får utbetalt 3260 hver 14 dag. hvordan regner jeg ut hvor mye jeg får i feriepenger og NÅR jeg får dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver igjen: månedskifte januar/februar. Og du kan sikkert regne deg fram til hva du fikk i fjor. Og jeg vil anta at det kun er basisytelsen som feriepengene er regnet ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke.. JEg får "basisytelse", 313kr dagen + reise. Jeg får utbetalt 3260 hver 14 dag. hvordan regner jeg ut hvor mye jeg får i feriepenger og NÅR jeg får dem?

Siden du har reisegodtgjørelse får du vel ikke dagpenger, så da har du heller ikke rett på feriepenger. Feriepenger får man kun hvis man har dagpenger, sykepenger eller foreldrepenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke.. JEg får "basisytelse", 313kr dagen + reise. Jeg får utbetalt 3260 hver 14 dag. hvordan regner jeg ut hvor mye jeg får i feriepenger og NÅR jeg får dem?

Da har du individstønad, og det får man ikke feriepenger av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har du individstønad, og det får man ikke feriepenger av.

Hvorfor får ikke jeg feriepenger når de med dagpenger får det? Jeg fortjener vel feriepenger jeg også? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ikke jeg feriepenger når de med dagpenger får det? Jeg fortjener vel feriepenger jeg også? :klo:

Eh.. Fortjener?

Her synes jeg du virker, tja, bortskjemt og storforlangende.

Synes du skal være glad for vi har de velferdsordningene vi har her i landet og glad til at du får individstønad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får ikke jeg feriepenger når de med dagpenger får det? Jeg fortjener vel feriepenger jeg også? :klo:

De som får dagpenger har tidligere jobbet og opparbeidet seg flere rettigheter enn hva de med individstønad har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har du individstønad, og det får man ikke feriepenger av.

Joda, det kan man.

Man fint motta individstønad (som reisepenger blir kalt) selv om man mottar dagpenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan man.

Man fint motta individstønad (som reisepenger blir kalt) selv om man mottar dagpenger.

Man får uansett ikke feriepenger på grunnlag av individstønaden (reisepengene), men på grunnlag av dagpenge satsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. Fortjener?

Her synes jeg du virker, tja, bortskjemt og storforlangende.

Synes du skal være glad for vi har de velferdsordningene vi har her i landet og glad til at du får individstønad.

Jeg syntes du virker som ei bitch.

Selvfølgelig er jeg glad for det. Men jeg må vel få lov til å stusse på at noen under NAV får feriepenger, mens andre får ikke? Jeg er lærling, derfor får jeg penger av nav. Fordi bedriften ikke har mulighet til å betale meg lønn selv pga dagens økonomi. Lever smått og trangt, og kan ikke ta meg ferie til sommeren fordi jeg da ikke få feriepenger. Det er jo ikke rettferdig det. Jeg syntes at jeg FORTJENER litt feriepenger, så jeg faktisk har råd til å ta meg noen dager fri fra jobben.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får uansett ikke feriepenger på grunnlag av individstønaden (reisepengene), men på grunnlag av dagpenge satsen.

Nei, som sagt, jeg tviler på at de legger til reisepengene. Det er nok kun basisytelsen de regner dette ut fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...