Gå til innhold

Null gripe evne og styrke


Zakuro

Anbefalte innlegg

Min mor har fått beskjed om å trene styrke, og jeg lånte henne mine vekter, men det endte med at hun fikk et fint merke i gulvet fordi hun ikke klarer å gripe rundt dem hardt nok, enda de letteste er 3 kilo. Hun har null styrke i gripe evnen pga. forkalkning og revmatisme i hendene.

Noen som har en kreativ løsning så hun ikke må gripe? Tenkte først å bruke teip eller tau eller noe og rett og slett surre hendene hennes fast i vektene, men det virket liksom så... brutalt:P Og det blir jo så mye styr for hver gang.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner liknende i nærmeste sportsforretning også, og steder som Coop OBS, Clas Ohlson og Biltema. Begynn med lette.

Så får du geléballer og sånne håndtak med fjær mellom som hun kan knipe på, for å trene gripeevne. Mulig det hjelper, eller sinker forfallet.

WEB_Image%20H%C3%A5ndtrenere%20Par%20-850760602.JpegWEB_Image%20H%C3%A5ndtrener-sett%20Thera-Band%204%20h%C3%A5ndtrenere442805835.Jpeg

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner liknende i nærmeste sportsforretning også, og steder som Coop OBS, Clas Ohlson og Biltema. Begynn med lette.

Så får du geléballer og sånne håndtak med fjær mellom som hun kan knipe på, for å trene gripeevne. Mulig det hjelper, eller sinker forfallet.

WEB_Image%20H%C3%A5ndtrenere%20Par%20-850760602.JpegWEB_Image%20H%C3%A5ndtrener-sett%20Thera-Band%204%20h%C3%A5ndtrenere442805835.Jpeg

Vet ikke om hun kan det, en ting er at hun ikke har muskler til å gripe, men det gjør så vondt å gripe at å skrive med en penn er tortur:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at folk har hatt glede av en sånn der knipeball i hvertfall. Men jeg antar den brukes for å trene i gode perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...