Gå til innhold

Eat-stop-eat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med dette?

Man faster 2x24 timer i uka, feks fra kl 14.00 søndag til 14.00 mandagen, og fra 14.00 onsdagen til 14.00 torsdagen. Dette er jo genialt. Skal øke forbrenningen og gi deg mer overskudd. Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Tror jeg ikke noe om.

Jeg har det slik...ufrivillig...og jeg mår ikke så bra av det.

Jeg mister matlysten og dersom ingen minner meg på å spise så kan jeg lett glemme å spise en hel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan dette øke forbrenningen?

Forbrenninge betyr jo mengden energi kroppen bruker for å dekke sine behov til å overleve og holde i gang alle viktige prosesser. Så f.eks. trening øker forbrenningen, fordi treningen bryter kroppen ned, og dermed må den bruke energi på å bygge seg opp igjen og forberede seg på tilsvarende belastninger i fremtiden, samt fordi under selve treningen øker hjerterytmen og mange andre kroppslige prosesser, noe som i seg selv krever mer energi.

Bruker kroppen mer energi av at man faster litt iblant? I så fall hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om konseptet, men ikke satt meg så mye inn i det. Det høres ut som en veldig ubehagelig variant av periodisk faste, så det er ikke så relevant for meg å prøve. Derimot er jeg nysgjerrig på det samme som AB over meg her. Kan du forklare disse mekanismene? Evt legge ved en link eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på om jeg syntes dette hørtes helt sunt ut.

Det beste tror jeg fortsatt er å spise faste og sunne måltider spredt utover dagen :) Holder meg til den gamledagse tankegangen jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...