Gå til innhold

Kalorier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en spiseforstyrrelse da jeg var yngre (er 27 nå, og har vært frisk i 3 år!).

Fant en gammel matdagbok hvor jeg hadde ført opp hva jeg spiste i løp av en "vanlig"

dag. Det spørsmålet jeg har til dere er hvor mange kalorier jeg fikk i meg i løpet

av denne dagen. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg VET at det var utrolig

lite, men jeg har ingen ide om kalori-innhold nå, så jeg vil ikke at dere skal komme

med tilbakemeldinger hvor dere forklarer meg hvordan jeg regner det ut, for det vil jeg

ikke vite. Det er iallfall ikke sunt for meg. Nå er jeg frisk og sunn og trener masse,

mest styrke - som jeg ELSKER :D

Egentlig så bare lurer jeg på hvordan jeg klarte å overleve på såpass lite mate...

Her er hva jeg spiste (helt random):

- 1 brødskive m/egg (uten smør og plomme)

- 1 eple

- 1 stor skål m/kokte grønnsaker(brokkoli, blomkål, gulrøtter, rosenkål) + 2 spiseskjeer

med cottage cheese

- 2 yoghurt yoplait % (tror jeg kjøpte de i Sverige da, for de hadde det ikke i Norge på

den tiden).

Som sagt; jeg vet det sikkert er lett å regne ut, men jeg har faktisk ikke peiling -

har en "sperre" for kalori-telling etter jeg ble frisk, noe jeg trives godt med ;)

Takk for seriøse svar dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å si nøyaktig fordi jeg ikke vet nøyaktig hvor mange gram grønnsaker det var, om du brukte hviten fra ett eller flere egg etc, men det blir et sted mellom 400 og 500 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å si nøyaktig fordi jeg ikke vet nøyaktig hvor mange gram grønnsaker det var, om du brukte hviten fra ett eller flere egg etc, men det blir et sted mellom 400 og 500 kcal.

Takk for svar! Ja, det var bare ett egg (og bare eggehviten).

Uff, fælt å tenke på at jeg fikk i meg så lite. Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så fryktelig lite, jeg. Ja, det er ganske få kalorier, men det er jo fordi middagen består bare av grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så fryktelig lite, jeg. Ja, det er ganske få kalorier, men det er jo fordi middagen består bare av grønnsaker.

:klaske:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var så fryktelig lite, jeg. Ja, det er ganske få kalorier, men det er jo fordi middagen består bare av grønnsaker.

Hæ? Hvem spiser så lite (over lengre tid) uten å ha en spiseforstyrrelse. Da er man

faktisk ikke frisk. Eller, kanskje man kan være frisk i utgangspunktet, men over lengre

tid vil både kroppen og den psykiske helsen havne på bunn. Tro meg.

Hilsen TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det var så fryktelig lite, jeg. Ja, det er ganske få kalorier, men det er jo fordi middagen består bare av grønnsaker.

Klart det er for lite. Det er jo mindre enn et lite barn spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...