AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #21 Skrevet 22. januar 2012 Men for å ikke tirre AB'ene enda mer: Jeg syns at når man poster som AB så får man tåle å ikke få plusser. Det er på en måte prisen man betaler for å være anonym. Prisen man betaler for å poste som AB er i tillegg: -Å bli tillagt en agenda. -Å bli latterliggjort/tilsnakket/irettesatt av flere brukere kun for å benytte seg av en funksjon man er i sin fulle rett til å benytte seg av. -Å bli fortalt at meningen/historien sin ikke teller i en tråd der man deler noe som er viktig for en, av samme typen brukere. -Å bli satt i bås med alle som poster dritt under AB. osv. Alt dette velger man jo, men kom ikke her og si at det kun er fordeler med å poste som AB bortsett fra å ikke få de stakkars plussene. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #22 Skrevet 22. januar 2012 Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok en måte å opprettholde anonymiteten på. Men det er jo litt rart at man kan plusse på AB'er, sysn kanskje den funksjonen kunne fjernes når den likevel ikke kommer til nytte. Det syns ikke jeg. Jeg syns nytten av en pluss er at innlegget blir mer synlig, og at flere derfor leser det. Så det så. 2
Gjesten Skrevet 22. januar 2012 #23 Skrevet 22. januar 2012 Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok en måte å opprettholde anonymiteten på. Men det er jo litt rart at man kan plusse på AB'er, sysn kanskje den funksjonen kunne fjernes når den likevel ikke kommer til nytte. Vi får jo fortsatt sett hvor mange som er enige i innlegget, da. Synes det er greit, jeg. 2
Envy Skrevet 22. januar 2012 #24 Skrevet 22. januar 2012 Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok en måte å opprettholde anonymiteten på. Men det er jo litt rart at man kan plusse på AB'er, sysn kanskje den funksjonen kunne fjernes når den likevel ikke kommer til nytte. F.eks på min profil har jo ikke de plussene store nytten. Jeg synes plussene har en mye større nytte i tråder, for å fremheve gode innlegg - uanhengig av hvem innlegget er skrevet av, er det en metode for å fremheve de virkelig gode. Jeg plusser både AB, folk jeg ikke liker, og folk jeg liker, utifra om jeg synes innholdet i det aktuellet innlegget er godt. 4
Sweet77 Skrevet 22. januar 2012 #25 Skrevet 22. januar 2012 (endret) Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er nok en måte å opprettholde anonymiteten på. Men det er jo litt rart at man kan plusse på AB'er, sysn kanskje den funksjonen kunne fjernes når den likevel ikke kommer til nytte. Den kommer jo kjempe-til nytte, hvis en AB har sagt noe fornuftig ( :omg: ) og fått masse plusser så veier det jo mye strkere fordi alle andre brukere ser at mange er enig i poenget. Men er enig i at det er en helt grei regel. Å poste som AB er et fritt valg, vil man på død og liv ha det på ryktet sitt så velger man å bruke nicket sitt. Edit: mange andre har visst skrevet det samme som meg. Plusset de og, jeg Erte-berte, TS! Endret 22. januar 2012 av Flair 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. januar 2012 #26 Skrevet 22. januar 2012 Ja dere har vel kanskje rett i det. tar meg selv noen ganger i å være ekstra enig i et innlegg som har mange plusser. Til og med når det er fra AB Men sånn bortsett fra det, hva ER egentlig poenget med "rykte". Får man brukt det til noe? Jeg vet jo hvor mange plusser jeg selv har, men jeg går jo ikke inn i hver enkelt profil for å finne ut hvor mange de har.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #27 Skrevet 22. januar 2012 Ja dere har vel kanskje rett i det. tar meg selv noen ganger i å være ekstra enig i et innlegg som har mange plusser. Til og med når det er fra AB Men sånn bortsett fra det, hva ER egentlig poenget med "rykte". Får man brukt det til noe? Jeg vet jo hvor mange plusser jeg selv har, men jeg går jo ikke inn i hver enkelt profil for å finne ut hvor mange de har. Det er kun til for å gi oss noe å henge oss opp i. Men at det er en del trynefaktor-plussing ute og går tror jeg på. Videre er det sånn at "status" ikke er uten betydning her heller. Man blir bevisst og ubevisst påvirket til å legge mer eller mindre merke til noen/tillegge noen en høy/lav status basert på faktorer som plusser og annet. Jeg er f.eks. aller skarpest i retorikken når jeg poster under nick, fordi jeg mener man bør stå frem med nick hvis man skal kritisere en enkeltbruker. Jeg går ut fra at dette kan påvirke folk til å tro at jeg som bruker er hurpete. Det bryr meg ikke, men det er i det minste en illustrasjon. 1
Gjesten Skrevet 22. januar 2012 #28 Skrevet 22. januar 2012 Ja dere har vel kanskje rett i det. tar meg selv noen ganger i å være ekstra enig i et innlegg som har mange plusser. Til og med når det er fra AB Men sånn bortsett fra det, hva ER egentlig poenget med "rykte". Får man brukt det til noe? Jeg vet jo hvor mange plusser jeg selv har, men jeg går jo ikke inn i hver enkelt profil for å finne ut hvor mange de har. Bragging rights. Det er vel egentlig det eneste det er godt for. Jeg husker at da plussene kom, sjekket jeg ofte for å se hvor mange plusser brukere hadde, nå gjør jeg det aldri lenger.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #29 Skrevet 22. januar 2012 Ryktet har jo ingen nytte bortsett fra på innlegg i tråder. Det hadde vært noe annet om brukernes totale rykte var synlig ved profilen i hvert innlegg, feks ved der det står hvor mange innlegg man har. Men som det er nå må man jo gå inn på profilen deres for å se ryktet, og så nysgjerrig er ihvertfall ikke jeg. Særlig iom at mange plusser hverandre for gøy og har plussleker i snikksnakktråder, så ryktet sier igrunn ingenting. 1
altflyter Skrevet 22. januar 2012 #30 Skrevet 22. januar 2012 Haha. Fantastisk innlegg! plusser er viktig!:D jeg syntes det er lettere å plusse brukere med navn, fordi det har noe å si at folk tør å stå for det de mener. Når det er sagt, så plusser jeg ab også, om det er et godt innlegg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå