Gå til innhold

Casall rockering


Gjest Vena Cava

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava

Gjorde et impulskjøp idag, kjøpte meg en Casall rockering.

Jeg er litt ute av trening nå for tiden og tenkte å gi meg selv en litt mykere start.

Noen som har testet denne selv? Og funker det?

Denne er på 1,5 kg.

Og hva er med de kulene på innsiden?? Det gjør jo vondt, greier ikke rocke lengre enn 30 sek max, fordi de borrer seg inn i siden på meg. Ser for meg blåmerker og hele pakka når jeg vokner i morgen.

=p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har den, men må innrømme at den nå ligger og samler støv et sted :sjenert:

Jeg visste det kom til å skje, men hvis man klarer å følge en rutine og bruke den regelmessig er det godt mulig du kan få resultater!

Og ja det gjør vondt i begynnelsen. Det står vel instruksjoner på pakken (eller i hefte som fulgte med) om hvor lenge/ofte du skal bruke den i begynnelsen. Lykke til med rockingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet den.

Første uken var jeg dekket av blåmerker - og det gjorde vondt. Løsningen ble at jeg rocket med tykk genser på de første dagene, så gikk det nogenlunde.

Etter den uken gikk det helt over, og når jeg en sjelden gang(dessverre) tar den frem får jeg ikke vondt eller blåmerker.

Jeg var godt trent når jeg begynte med det, og har aldri prøvd det lenge nok til å kunne si om det gir resultater(tenker man må forsøke jevnlig i et par måneder hvertfall) - men jeg kjente det godt i midjen ja, så musklene blir definitivt aktivert.

Og det var egentlig ganske gøy, men som sagt; jeg kuttet det ut etter noen uker.

Den eneste treningen som gir meg synlige resultater på hele kroppen er å kombinere kondis og styrketrening 3-4 ganger i uken.

Rockeringen må jeg stå med i 30 min for å kjenne det godt, mens mageøvelsene jeg tar på styrketrening tar meg maks 10 min med pauser og tar langt mer i musklene(men kanskje på litt andre muskler? vet ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Ja nå har jeg ikke tenkt å bruke bare rockering som trening. Skal trene annet utenom.

Men jeg tenker at de dagene jeg har treningsfri eller ikke har hatt tid el, da kunne jeg tatt meg en runde med rocke'n mens jeg ser cæsar eller noe.

For det er vel bedre enn ingenting ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Casall rockering, den på 1,5 kg (tror jeg, den er oransje og grå).

Jeg syns ikke den gjorde vondt, holder på inntil en halvtime. 10 minutter de første gangene da.

Det klør gjerne litt syns jeg (blir på en måte veldig varm rundt magen), men har ikke fått noen blåmerker. Hadde ganske trent mage før jeg startet med den da.

Vanskelig å si om den har noe effekt. All mosjon er jo bedre enn ingenting, men tror dessverre ikke rockering er noen lettere vei til målet enn annen trening. Fordelen er at det er praktisk å kunne gjøre det hjemme foran tv-en da:)

Bruker den ikke fast, ble ganske fort lei, men tar den fram av og til:)

Så lenge du trener andre ting også, så er det bare positivt å rocke litt i tillegg. All bevegelse er bedre enn ingenting, alltid :)

Bare ikke forvent å få six pack av kun den, og at den banker løs fettet (ja, har faktisk hørt noen tro det:p), men ta det for det det er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...