Gå til innhold

Katastroferfilmer og -serier


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh gud, Threads. Jeg så den som 15åring på skolen. Jeg kjenner øyelokkene blir tunge av å tenke på det.

Haha! Syntes du Threads var kjedelig?? Jeg hadde mareritt i ti år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange ekle scener ja, men de timene startet alltid med at læreren noe tafatt snakket om britisk arbeidsklasse på 50-tallet i et kvarter og deretter 30 min med threads. Og som en god amerikansk TVkanal spole han alltid litt tilbake så de første ti min var de siste ti min fra forrige visning.

Jeg tror heller ikke jeg klarte å ta det helt seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favorittserie om katastrofer er Survivors. Den gikk på NRK for et par år siden.

Må legge til tv-filmen Pandora's Clock med Richard Dean Anderson i hovedrollen.

Endret av Berentsens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes The Stand var en ganske fornøyelig miniserie, men vet at en del hatet den. Men jeg elsket boka, så det var kanskje derfor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cervix - de plantene? Den gikk på TV som miniserie og jeg fikk med meg mesteparten av førstedelen men mannen var mer interessert i å se Alien 3 for sjuende gang når del 2 gikk :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Walking Dead, 28 Days Later (likte ikke 28 weeks SÅ godt), Zombieland og Shaun of the Dead og mange fler er mine favorittfilmer. Det er kosefilmer. Gud, jeg elsker zombier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The day after tomorrow er bra, har sett den sikkert 4-5 ganger. 2012 er ganske overdreven etter min smak, hadde høyere forventninger til den. Deep impact er ganske bra. Twister så jeg nettopp og den var heller kjedelig..

Den verste katastrofefilmen jeg har sett må være the road. Det er den dystreste filmen jeg har sett, fikk nesten vondt i magen av å se på den. Så depressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Independence Day. Har sett den MANGE ganger :D Husker fortsatt godt hvor vettskremt jeg var på kinoen da romskipene kom sigende inn over verden :gjeiper:

Dårligste: Armageddon. Greier ikke ta brucern seriøst, det blir altfor krampeaktig heltete :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cervix - de plantene? Den gikk på TV som miniserie og jeg fikk med meg mesteparten av førstedelen men mannen var mer interessert i å se Alien 3 for sjuende gang når del 2 gikk :(

Ja, den med plantene! Likte den godt, selv om den er litt sær og teit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig at Threads er fæl og veldig, veldig bra og uhyggelig. The day after er litt i samme sjanger, uhyggelig stemning selv om den kanskje ikke er like realistisk.

Når det gjelder TV-serier hadde jeg høye håp for Jericho, men syntes hovedsaken druknet litt i mellommenneskelige forhold etc. Jeg vil se (post-)apokalyptisk katastrofe, ikke romanser eller småkrangling mellom mennesker! Av samme grunn synes jeg The Walking Dead har stagnert litt, men kommer til å se fortsettelsen. Ser også på Falling Skies, liker den foreløpig godt, selv om det er mye mellommenneskelig som foregår der også.

Terra Nova er interessant (selv om det ikke akkurat er katastrofe-serie), da holder menneskeheten på å gå under på jorda, og en gruppe folk skaper seg et liv et annet sted.

Survivors er nok min favoritt-post-apokalyptiske serie, og deg var såååå skuffet og lei meg da jeg fant ut at BBC ikke lager flere sesonger. :-(

Hollywood-katastrofefilmer jeg kommer på i farten:

Deep impact (ingen har nevnt den ennå her i tråden?) liker jeg veldig godt, og jeg synes den fikk ufortjent laber kritikk. Etter min mening er den bedre enn Armageddon og Independence Day. The Day after tomorrow er fin å se på iblant, men blir litt for familie-klisjé-søtladen kanskje.

Så har vi War of the Worlds, her er det også mange herlige scener av byer som legges i ruin. Man får heller konsentrere seg om dem, i stedet for familiedrama og Tom Cruise. :)

Cloverfield liker jeg også (selv om jeg ikke er spesielt begeistret for monsterfilmer), pga fine "ødeleggelse av by"-scener.

Av post-apokalyptiske filmer:

Jeg DIGGER 28 days (og weeks) later. Er noe befriende over europeiske filmer som er litt mer "rå" enn de amerikanske, og konsentrerer seg mer om saken enn om å lage (familie)drama/kos ut av ting.

The Road er OK, Book of Eli foregår i liknende "landskap", men blir litt for religiøst-preget for meg. Mad max-filmene synes jeg ikke noe om, liker best post-apokalyptiske filmer som omhandler tiden rett etter katastrofen, da alt er kaotisk og bare noen få overlevende vandrer rundt og ser på jorda som ligger i ruiner... I am legend har noen flotte bilder av ruiner. Også på slutten av A.I (Artificial Intelligence) er noen av de beste ruin-bildene jeg har sett. Men det er jo en ren sci-fi-film. :)

Huff, ble visst litt langt dette.

Så nylig Melancholia, den var også interessant.

Dette var det jeg kom på i farten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...