Gå til innhold

Katastroferfilmer og -serier


Gjest Tirkes

Anbefalte innlegg

Jeg kjeder meg litt. Og er litt fantasiløs. Men jeg liker å se ting der alt går til helvete med en smell. Jeg føler jeg har sett det meste.

Hvilke(n) er dine favoritter, evt de verste og mest tragiske du har sett?

Tror min favoritt fortsatt er Independence Day (mye fordi jeg lo meg gjennom hele og føler de har lagt opp til at filmen ikke skulle ta seg selv høytidelig) og den verste er enten Evolution eller 8-legged freaks. >.<

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maria_Marihøne

2012 var ganske heftig. fantastisk overdrevent, men reddet av John Cusak :rodmer:

Regnes Armageddon som en katastrofefilm? I tilfelle syns jeg den er bra. Jeg gråter alltid på slutten :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller nok veldig som katastrofefilm, ja. :)

...hva heter alle disse "åh gud vi har ebola og kommer til å dø"-filmene...? Husker bare 12 monkeys, men det var en med Dustin Hoffmann.

(Ja, jeg er sær. Men jeg liker at det går til helvete på film).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2012 var ganske heftig. fantastisk overdrevent, men reddet av John Cusak :rodmer:

Regnes Armageddon som en katastrofefilm? I tilfelle syns jeg den er bra. Jeg gråter alltid på slutten :sjenert:

Åhh, jeg griner som en unge når jeg ser den filmen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt er definitivt "Independence Day". Synes det er litt sånn "feelgood katastrofe" :fnise: .

Den verste så jeg faktisk like etterpå - det var "Twister". Jeg kommer aldri til å glemme den fantastisk fake kua som ble slengt rundt av tornadoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jericho er en av de bedre katastrofeseriene jeg har sett, men ble uheldigvis kansellert. Post-apokalyptisk er vel bedre å kalle den for, men vi får jo se katastrofen :)

The Andromeda Strain anbefales også, veldig spennende!

En av de dårligste jeg har sett må være Stonehenge Apocalypse. Dårlig skuespill, dårlig historie og dårlige effekter xD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om det kan kalles en katastrofefilm (jorda går under på slutten :P), men melancholia er vakker.

The road er også ganske spennende, selv om det var et par scener som gjorde meg kvalm. Den er mer sånn etter-katastrofe-film da. Post apokalyptisk heter det vel.

Ellers så husker jeg independence day veldig godt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andromeda Strain har jeg ikke hørt om engang! :) Må testes. Takke for tipset.

Mulig jeg tar feil, men jeg regner følgende som katastrofe:

Dystre fremtidsfilmer og sykdom a la 12 monkeys.

Ting fra verdensrommet truer oss med utslettelse (romvesener, stråling, solstormer eller store steiner som Bruce Willis må borre i)

Sykdom som truer med å spre seg over all mark og by (ikke se THAW. Gudfaensbedre for skuffelse).

Eksperimenter gone bad og truer med å ødelegge verden som vi kjenner den (Jurassic Park etc)

Så det er nok mye av dette som strengt tatt kan gå som sci fi og lignende. I mitt hode er det katastrofefilm så lenge alt ser ut til å gå til helvete. ^^

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det kan kalles en katastrofefilm (jorda går under på slutten :P), men melancholia er vakker.

The road er også ganske spennende, selv om det var et par scener som gjorde meg kvalm. Den er mer sånn etter-katastrofe-film da. Post apokalyptisk heter det vel.

Ellers så husker jeg independence day veldig godt :fnise:

Også noen tips som er nye for meg! Takk! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går monster-kommer-og-skal-ødelegge-hele-verden-filmer også under katastrofefilm? For jeg synes Cloverfield er bra! Den har vel fått blandede kritikker, men den fikk meg til å få en sånn vondt i magen-følelse, og det liker jeg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melancholia er verdt å nevne her ja, selv om jeg ikke har sett den selv enda :P The Road er også en fantastisk post-apokalyptisk film :)

Ellers så jeg Another Earth for ikke så lenge siden, som kanskje ikke heeelt faller inn under katastrofefilm. Sci-fi drama på sitt beste! Plutselig dukker det opp en kopi av jorda rett ved oss, men det er forholdet mellom to personer som er viktigst i filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det teller nok veldig som katastrofefilm, ja. :)

...hva heter alle disse "åh gud vi har ebola og kommer til å dø"-filmene...? Husker bare 12 monkeys, men det var en med Dustin Hoffmann.

(Ja, jeg er sær. Men jeg liker at det går til helvete på film).

Den filmen du snakker om med Dustin Hoffman heter "Outbreak" ("- I faresonen" på norsk tror jeg. :eeeh: )

Og jeg er like sær som deg, ingenting er som når ting går til helvete på film. Særlig hvis det er "moder jord" som slår tilbake på oss mennesker. :)

Min favoritt er kanskje "The day after tomorrow". Den værste er "2012"... Sukk, jeg ble SÅ skuffa. Den skulla jo ha alt trodde jeg. Selv ikke fantastiske John Cusack kunne redde den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har herr og fru Tirkes sett Andromeda Strain.

...og flirt av flere åpenbare blundere. :P Åååh, man vet vi er nerder når kommentaren "Nobody has dropped one of these things [om en atombome] since Nagasaki" ødelegger hele opplevelsen.

Skulle tro vi var på kino. Vi reagerte med å kaste popcorn på TV'en og "COME OOON!". :fnise:

Men bortsett fra at ingen med videregående utdannelse har lest over manuset, så absolutt verdt et par timers underholdning. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Armageddon, The day after tomorrow og 2012. Independence Day står også veldig høyt på lista!

Verste: Tsunami. Man kan jo sovne før det faktisk skjer noe i den, det tar jo over time før det dukker opp noe tsunami, og den i den tiden skjer det INGETING.

Jeg elsker katastrofefilmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jericho er en av de bedre katastrofeseriene jeg har sett, men ble uheldigvis kansellert. Post-apokalyptisk er vel bedre å kalle den for, men vi får jo se katastrofen :)

Det er så synd at den ble kansellert!! :balltre:

Forresten liker jeg veldig godt The day after tomorrow.

Endret av Neala
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Falling Skies er forresten en ganske fin serie om alien invasion og er både actionfyllt og preget av post-apocalypticalness. Jeg har sett første sesong, neste sesong starter til senvåren igjen tror jeg. Enn så lenge har den oppmerksomheten min. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Passing by

Det teller nok veldig som katastrofefilm, ja. :)

...hva heter alle disse "åh gud vi har ebola og kommer til å dø"-filmene...? Husker bare 12 monkeys, men det var en med Dustin Hoffmann.

(Ja, jeg er sær. Men jeg liker at det går til helvete på film).

Armageddon, The day after tomorrow, 2012 og Independence Day - me love. Hater sånne ebolafilmer... Og så liker jeg sånne filmer som Unstoppable, speed - filmer der helten i siste liten klarer å stoppe et løpsk tog eller buss eller andre kjøretøyer med eksplosiv last..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knowing er jo også en. Syntes ikke den var super, men helt grei. Kul i begynnelsen, litt for drøy på slutten (adam&eva tøyset)..

World Invasion: Battle Los Angeles var litt stilig syntes jeg, ganske spennende.

Cloverfield likte jeg også veldig godt!

Og I Am Legend likte jeg!

Contagion likte jeg veldig godt.

The darkest hour var kjempedårlig, men skvatt en del. 2012 syntes jeg faktisk er ganske morsom å se, pga at de overdrive så jævlig.

Ble både katastrofe og virusfilmer dette her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker katastrofefilmer!

Jeg tror den fæleste/beste jeg har sett er Threads - en britisk film i dokumentarstil om atombombe i England. Anbefales!

Ellers likte jeg The Road godt.

Liker alle klassikerene egentlig, selv de som er halvgode og dårlige. Ser heller en dårlig apokalypse-film enn en halvgod romantisk komedie el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...