AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #41 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er ikke fisefin, men et sted går altså grensen for min del. Lesestoff på dass er og blir en uting. Hvis man ikke klarer å la være og lese i de 5-10 min mens man er på dass og driter, så bør man virkelig oppsøke hjelp. Jeg betaler aldri med kontanter. Og jeg vasker alltid hendene før jeg spiser og når jeg kommer hjem. For det første er det ikke alle som kan gjøre seg ferdig på 10 minutter. Noen av oss har av ulike grunner behov for å tilbringe mer tid på do enn det. Jeg bruker vanligvis en halv time eller mer. For det andre, er det ikke litt flåsete å si at folk trenger hjelp bare fordi de har andre vaner enn deg? 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #42 Skrevet 22. januar 2012 Dere vet at lesing/spilling/osv på dass gjør at man sitter litt lenger enn man må, man presser mer med tarmen enn man må, og man OFTE får hemoroider? Google det om du ikke trur meg. Det der høres ikke logisk ut. Hvis man har det travelt så må man jo presse = hemoroider. Hvis man har god tid slapper man av og lar naturen gå sin gang i sitt eget tempo.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #43 Skrevet 22. januar 2012 Dere vet at lesing/spilling/osv på dass gjør at man sitter litt lenger enn man må, man presser mer med tarmen enn man må, og man OFTE får hemoroider? Google det om du ikke trur meg. Jeg har googlet det, og jeg tror deg fortsatt ikke. Finner ingenting som tyder på at du har rett. Tvert imot. Press på tarmen kan forårsake hemoroider ja, men lange dobesøk? Neppe.
Inx Skrevet 22. januar 2012 #44 Skrevet 22. januar 2012 Ja, har Kafka, Sartre, Camus og diverse filosofiske verker på dass. I stua har jeg diverse ukeblader og tegneserier.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #45 Skrevet 22. januar 2012 Jeg har en PS3 og en 50 tommers flatskjerm på do og colaautamat. Ha, slå den dere. Egentlig ikke da, men noen må jo være best. 4
AloeVera Skrevet 22. januar 2012 #46 Skrevet 22. januar 2012 Jeg leser bak på shampoflasker og balsamflasker jeg 2
Gjest EryMax Skrevet 22. januar 2012 #47 Skrevet 22. januar 2012 Ha å hvis dritt lukta blir for ille, så kan du lukte på sjampoen også
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #48 Skrevet 22. januar 2012 Det finnes flere måter å fordrive tida på do: Man kan spille suDOku Eller du kan skrive på KG mens du er på do. Denne er spesielt for kvinner med talent for multitasking. Du kan se på tv, som nevnt av en over her. Flatskjerm er jo et must da, men la gå... Og skal du være skikkelig effektiv så tar du like gjerne middagen på samme sted.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #49 Skrevet 22. januar 2012 selvom man bruker kort tid på do betyr ikke det at man presser noe spesielt fordi
Gjest Bomullsdott Skrevet 22. januar 2012 #50 Skrevet 22. januar 2012 For det første er det ikke alle som kan gjøre seg ferdig på 10 minutter. Noen av oss har av ulike grunner behov for å tilbringe mer tid på do enn det. Jeg bruker vanligvis en halv time eller mer. Det er ikke normalt, og da burde du faktisk gå til lege for å sjekke problemet, framfor å ignorere problemet med lesing på dass. Hvis du bruker en halvtime for å klemme ut bæsjen, burde du sjekke tarmen din. For det andre, er det ikke litt flåsete å si at folk trenger hjelp bare fordi de har andre vaner enn deg? Nei, det vil jeg ikke påstå. Og om så skulle være, så trives jeg meget godt som flåsete.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #51 Skrevet 22. januar 2012 For det første er det ikke alle som kan gjøre seg ferdig på 10 minutter. Noen av oss har av ulike grunner behov for å tilbringe mer tid på do enn det. Jeg bruker vanligvis en halv time eller mer. Det er ikke normalt, og da burde du faktisk gå til lege for å sjekke problemet, framfor å ignorere problemet med lesing på dass. Hvis du bruker en halvtime for å klemme ut bæsjen, burde du sjekke tarmen din. For det andre, er det ikke litt flåsete å si at folk trenger hjelp bare fordi de har andre vaner enn deg? Nei, det vil jeg ikke påstå. Og om så skulle være, så trives jeg meget godt som flåsete. Ja, du er jo flink til å være flåsete, det skal du ha. Hva vet du om hvorvidt jeg har vært hos lege? Har jeg sagt noe om at jeg ignorerer problemet? Noen av oss må leve med en kropp som ikke fungerer helt optimalt, alt kan ikke fikses. 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #52 Skrevet 22. januar 2012 selvom man bruker kort tid på do betyr ikke det at man presser noe spesielt fordi Nei, men det som ble påstått var at de som sitter lenge på do presser mer, og det er jo en logisk brist i den påstanden. Poenget er at det beste er å la naturen gå sin gang i eget tempo. Om det betyr to minutter eller 20 minutter vil variere, men man bør ikke anstrenge seg for å skynde seg å bli ferdig på do.
Viljaa Skrevet 22. januar 2012 #53 Skrevet 22. januar 2012 Ehm, nei. Det har jeg ikke. Synes det er kjedelig med lange dobesøk, men synes en radio på badet er mye mer diskret underholdning. Dessuten får jeg litt uhygene-stemning av å se blader liggende på do. Det er jo én ting at de ligger der, men da burde de kaste de etterpå i alle fall. Er jo en grunn til at en vasker fingrene etter dobesøk, og da burde man vaske det man tar på under dobesøk også. Hadde jeg funnet pensumbøker på do hjemme hos noen hadde jeg i alle fall tenkt meg om før jeg låner bøker av vedkommende. 1
Gjest EryMax Skrevet 22. januar 2012 #54 Skrevet 22. januar 2012 Du kan da tørke av dem med sånn sprit man bruker til overflatediskinfeksjon
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #55 Skrevet 22. januar 2012 Ehm, nei. Det har jeg ikke. Synes det er kjedelig med lange dobesøk, men synes en radio på badet er mye mer diskret underholdning. Dessuten får jeg litt uhygene-stemning av å se blader liggende på do. Det er jo én ting at de ligger der, men da burde de kaste de etterpå i alle fall. Er jo en grunn til at en vasker fingrene etter dobesøk, og da burde man vaske det man tar på under dobesøk også. Hadde jeg funnet pensumbøker på do hjemme hos noen hadde jeg i alle fall tenkt meg om før jeg låner bøker av vedkommende. Jeg tror du har misforstått litt. Man vasker hendene etter dobesøk fordi man gjerne har tørket seg ene eller andre stedet med papir, og da er sjansen stor for at man får noe på hendene. Og hvis man leser på do så gjør man jo det FØR man er ferdig. Man tørker seg vel ikke først og så blir sittende og lese? Ergo er det ikke noe uhygienisk med å lese på do. 1
Gjest Bomullsdott Skrevet 23. januar 2012 #56 Skrevet 23. januar 2012 Når dere sitter på do kommer dere nær dorull-holderen, "trekke ned"-knappen (gudene vet hva det heter), selve doen, dosetet, det sitter bakterier i veggene rundt, på gulvet osv. Badet er et av de rommene med aller flest bakterier. Å si at det ikke er uhygienisk å lese på do er bare tull, da kan dere ingenting om bakterier. Det er ikke så enkelt som at dere ikke tørker dere i rompa før dere er ferdig å lese. Bakterier sprer seg fra alle som har vært i rommet og gjort fra seg, og bakteriene fester seg over alt. Det er ikke å være hysterisk. Skal jeg slutte å vaske hendene etter jeg har tørket meg etter jeg har tissa da? Jeg får aldri tiss på hendene når jeg bruker dopapir og tørker meg med. Det er bakterier i omløp i hele badet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #57 Skrevet 23. januar 2012 Når dere sitter på do kommer dere nær dorull-holderen, "trekke ned"-knappen (gudene vet hva det heter), selve doen, dosetet, det sitter bakterier i veggene rundt, på gulvet osv. Badet er et av de rommene med aller flest bakterier. Å si at det ikke er uhygienisk å lese på do er bare tull, da kan dere ingenting om bakterier. Det er ikke så enkelt som at dere ikke tørker dere i rompa før dere er ferdig å lese. Bakterier sprer seg fra alle som har vært i rommet og gjort fra seg, og bakteriene fester seg over alt. Det er ikke å være hysterisk. Skal jeg slutte å vaske hendene etter jeg har tørket meg etter jeg har tissa da? Jeg får aldri tiss på hendene når jeg bruker dopapir og tørker meg med. Det er bakterier i omløp i hele badet. Ok, så du steriliserer klær og kropp hver gang du har vært på badet? Jo, det er hysterisk. Klart det er bakterier i omløp, det er det jo overalt. Skal man beskytte seg fra alle bakterier så må man jo bo i en boble, og selv der er det ikke bakteriefritt. Dette vil kanskje overraske deg: http://www.side2.no/helse/article960448.ece
Gjest Raindrops Skrevet 23. januar 2012 #58 Skrevet 23. januar 2012 Jeg har ikke lesestoff på toalettet. Nå tråkker jeg sikkert på mange tær, men jeg synes det ser harry ut med masse blader liggende ved siden av doen. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #59 Skrevet 23. januar 2012 Når dere sitter på do kommer dere nær dorull-holderen, "trekke ned"-knappen (gudene vet hva det heter), selve doen, dosetet, det sitter bakterier i veggene rundt, på gulvet osv. Badet er et av de rommene med aller flest bakterier. Å si at det ikke er uhygienisk å lese på do er bare tull, da kan dere ingenting om bakterier. Det er ikke så enkelt som at dere ikke tørker dere i rompa før dere er ferdig å lese. Bakterier sprer seg fra alle som har vært i rommet og gjort fra seg, og bakteriene fester seg over alt. Det er ikke å være hysterisk. Skal jeg slutte å vaske hendene etter jeg har tørket meg etter jeg har tissa da? Jeg får aldri tiss på hendene når jeg bruker dopapir og tørker meg med. Det er bakterier i omløp i hele badet. Hysterisk er du! Uhygenisk er det ikke. Gi meg en link, lege eller noe som beviser påstandene dine. Hvilke farlige bakterier er det som liksom sprer seg mere på badet enn andre farlige bakterier? hypokonderbakterien? Fordi de fleste av oss bruker ikke tisse og bæsje andre plasser enn i do også skylle ned med dolokket nede (om man har det oppe så flyter bakterier ja) Det som faktisk er bevist er at tastatur, telefoner, håndtak og slikt har maaange flere bakterier enn toalettsetet. Hvordan får du det til å stemme med teorien din egentlig? Forskjell på synsing og fakta vet du. Forøvrig så vil jeg tro det er tiss på hånda di etter du har tørket deg, om ikke annet så har du ikke hatt veggen stappa i underlivet, men hånda, så da er det bare å være føre var. 1
loffen Skrevet 23. januar 2012 #60 Skrevet 23. januar 2012 Har dere som er redd for bakterier håndklærne inne i skapet til enhver tid da eller? Tar dere et nytt hver gang dere skal tørke dere på hendene? For et håndkle som henger fremme er velt fullt av bæsjebakterier fra alle som er innom badet? :gjeiper: 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå