Gå til innhold

Through the wormhole. Reaksjoner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har sett de to første episodene nå og her sitter jeg å gråter.

Det er vanskelig å sette ord på hvorfor jeg gråter. Mulig jeg er redd, overrasket eller kanskje til og med rørt.

Det som slo meg ut var helt på slutten av den episoden om sorte hull. Altså det er 100% sikkert og alle fysikere forstår dette, at alt som skjer i dette universet... at jeg sitter her å skriver i hjemmet mitt blir lagret og visst på 2D i et annet univers. !? Hva faen! tenkte jeg. og gråt mer. haha

Det jeg vil diskutere i denne tråden er reaksjoner på slike dokumentarer og aha-opplevelser.

Synes dette er fryktelig spennende, men ble helt sjokkert over reaksjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hogwash

Det som slo meg ut var helt på slutten av den episoden om sorte hull. Altså det er 100% sikkert og alle fysikere forstår dette, at alt som skjer i dette universet... at jeg sitter her å skriver i hjemmet mitt blir lagret og visst på 2D i et annet univers. !? Hva faen! tenkte jeg. og gråt mer. haha

Er det 100% konsensus om multiversteorien? :hakeslepp:

(jeg er fan selv, tallet overrasker meg bare)

Man lærer så lenge man lever :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 100% konsensus om multiversteorien? :hakeslepp:

(jeg er fan selv, tallet overrasker meg bare)

Man lærer så lenge man lever :)

Ja, han Morgan Freeman sa det. At det hørtes sykt ut eller noe, men at alle fysikere var enige om at slik var det.

Hadde vært gøy om noen her kunne forklart det litt bedre? :)

Vet liksom ikke helt hva jeg skal google etter for å finne mer informasjon om dette heller, og det vil sikkert uansett stå på en så vanskelig måte at jeg ikke blir klokere uansett. Så er det ingen her som har lest seg opp om dette som kan forklare det i enkle ord? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multivers er en hypotese, som nevnt. Men fortsatt veldig fascinerende!

Sean Carroll sneier innom temaet her. (Med underteksting, faktisk)

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, herregud. Jeg var helt sikker på at Morgan Freeman sa at slik var det og at alle var enige om det. Mulig jeg bare misforsto da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, herregud. Jeg var helt sikker på at Morgan Freeman sa at slik var det og at alle var enige om det. Mulig jeg bare misforsto da :)

Det forskes og undersøkes mye om dette multivers hypotesen, men det er selvsagt mer støtte rundt Big Bang teorien f.eks (som jo faktisk er en teori, ikke bare en hypotese).

En liten artikkel om vitenskapelig teori finner man her.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...