AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #1 Skrevet 20. januar 2012 Hei! jeg håper noen her kan hjelpe meg. For ca en uke siden tok jeg en hel eske med voltaren. jeg vet det var dumt og alt det. I to dager etterpå hadde jeg veldig vondt i magen, før det gikk over. Nå kom det tilbake. Jeg har mensen, men det er ikke den type smerte. når jeg har menssmerter så er det i nedre del av magen, men dette er i øvre del, rett under puppene. kan det være pga pillene? selv etter så "lang" tid? eller bare uvanlige menssmerter?
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2012 #2 Skrevet 20. januar 2012 Noen som vet? Disse smertene er uutholdelige!
HvittHus Skrevet 20. januar 2012 #3 Skrevet 20. januar 2012 Hvis du har uutholdelige smerter, ringer du legevakten! 1
Teppet Skrevet 20. januar 2012 #4 Skrevet 20. januar 2012 Leveren som ikke har det så bra? Anbefaler at du ringer legevakten.
Minya Skrevet 21. januar 2012 #5 Skrevet 21. januar 2012 Tok du en hel eske voltaren i løpet av en dag? Noen timer? Flere dager? Maksimal døgndose er såvidt jeg husker to tabletter, har du spist alle på en dag kan du ha endt opp med magesår, da voltaren er en av de pillene som er verst for magesekken. Det kan også hende at du har fått en liten leverskade. Dette må du gå til legen og fortelle om, da kan legen din finne ut hva som har skjedd og behandle deg deretter. Magesekken ligger akkurat der du forklarer du har vondt, rett under puppene. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #6 Skrevet 22. januar 2012 Tok du en hel eske voltaren i løpet av en dag? Noen timer? Flere dager? Maksimal døgndose er såvidt jeg husker to tabletter, har du spist alle på en dag kan du ha endt opp med magesår, da voltaren er en av de pillene som er verst for magesekken. Det kan også hende at du har fått en liten leverskade. Dette må du gå til legen og fortelle om, da kan legen din finne ut hva som har skjedd og behandle deg deretter. Magesekken ligger akkurat der du forklarer du har vondt, rett under puppene. Jeg tok alle pillene i løpet av noen sekunder.. Kanskje det er det jeg har da. Har ikke vondt i magen nå da, bør jeg gå til legen forde ?
gullhjerte Skrevet 22. januar 2012 #7 Skrevet 22. januar 2012 Ja, du burde kontakte legevakten med en gang.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #8 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tørr desverre ikke det.. Men skal til psykologen denne uken så kan jo fortelle hva jeg gjorde, så se hva hun sier.
femme_pilot Skrevet 22. januar 2012 #9 Skrevet 22. januar 2012 Er du seriøs? Kom deg til legevakten i en h€&@?7/# fart!! Du tar ikke en hel eske på en gang.. 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #10 Skrevet 22. januar 2012 Men det er en uke siden da, uten at det har skjedd noe spesielt.Har bare hatt vondt i magen. kan det skje noe nå da ?
HvittHus Skrevet 22. januar 2012 #11 Skrevet 22. januar 2012 Men det er en uke siden da, uten at det har skjedd noe spesielt.Har bare hatt vondt i magen. kan det skje noe nå da ? Det er det ingen her inne som kan avgjøre. Gjør deg selv en stor tjeneste og ring legevakten. Så får du beskjed om hva som bør gjøres.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #12 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er en VELDIG sjenert jente så jeg tørr ikke å gjøre det! Kommer til å fortelle psykologen om det til uka, så det går sikkert bra
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #13 Skrevet 22. januar 2012 Jeg er en VELDIG sjenert jente så jeg tørr ikke å gjøre det! Kommer til å fortelle psykologen om det til uka, så det går sikkert bra Ja, hvis du ikke har dødd av skadet lever og magesekk først... 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #14 Skrevet 22. januar 2012 Voltaren kan gi magesår, ved store doser eller ved langvarige doser. Smertene kan komme fort eller over tid. Det behøver ikke å være vondt hele tiden. Har du først fått magesår så trenger man behandling. Man kan også få anemi pga blødningene i magesekken. Har du ikke en fastlege du kan ringe i morgen? Evnt få time via nettet eller sms. Eller få noen til å ringe for deg?
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 22. januar 2012 #15 Skrevet 22. januar 2012 Er så lei av disse trolletrådene hvor TS har et problem som haster, men ikke tør å gå til legen av ymse grunner. Dette er minst den fjerde tråden på en måned! 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #16 Skrevet 22. januar 2012 Er så lei av disse trolletrådene hvor TS har et problem som haster, men ikke tør å gå til legen av ymse grunner. Dette er minst den fjerde tråden på en måned! Jeg tørr ikke gå til legen, men et troll er jeg ikke..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2012 #17 Skrevet 22. januar 2012 Jeg tørr ikke gå til legen, men et troll er jeg ikke.. Ha med deg noen til legen da. Det må være bedre å få mannet seg opp til å gå til legen, enn å gå og ha vondt eller få skader? Som regel så går det så mye bedre enn man tror når man gruer seg til en ting.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2012 #18 Skrevet 22. januar 2012 TS: Du har desverre kun to valg. Enten gå til lege, eller håpe på det beste. Skrive inn her vil bare ende med kjefting og en stengt tråd. Men følge med på blod (i avføring, eller oppkast), eller om smertene blir verre og verre, og plutselig er helt borte. Gul hud, sterk farget urin, illeluktende svette osv er også varseltegn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2012 #19 Skrevet 23. januar 2012 TS: Du har desverre kun to valg. Enten gå til lege, eller håpe på det beste. Skrive inn her vil bare ende med kjefting og en stengt tråd. Men følge med på blod (i avføring, eller oppkast), eller om smertene blir verre og verre, og plutselig er helt borte. Gul hud, sterk farget urin, illeluktende svette osv er også varseltegn. Takk for svar Dette har skjedd en gang før, men med andre typer piller. Da gikk det helt fint i ettertid. Jeg kommer til å fortelle det til psykologen, så får se hva hun sier. Men er en ting til jeg lurte på.. Samtidig som jeg tok pillene drakk jeg meg ganske drita. Nå i helga var jeg på fest. Jeg drakk en del, men jeg ble ikke brisen engang. Fikk bare utrolig vondt i hodet. og jeg pleier ikke å tåle mye før jeg blir brisen. Kan dette ha en sammenheng med det andre ? eller bare en tilfeldighet?
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2012 #20 Skrevet 23. januar 2012 Takk for svar Dette har skjedd en gang før, men med andre typer piller. Da gikk det helt fint i ettertid. Jeg kommer til å fortelle det til psykologen, så får se hva hun sier. Men er en ting til jeg lurte på.. Samtidig som jeg tok pillene drakk jeg meg ganske drita. Nå i helga var jeg på fest. Jeg drakk en del, men jeg ble ikke brisen engang. Fikk bare utrolig vondt i hodet. og jeg pleier ikke å tåle mye før jeg blir brisen. Kan dette ha en sammenheng med det andre ? eller bare en tilfeldighet? Sannsynligvis. Leveren har fått seg en kjempesmell, og da reagerer man rart på alkohol. Men, det å drikke nå er galskap. Unngå ALT du kan av alkohol, paracet, ibux, osv et par måneder, og hør om psykologen kan få ordnet med en blodprøve for å se hvordan leveren har det.
Fremhevede innlegg