Gå til innhold

Sterk uten markante muskler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en sytten år gammel jente og har det siste halve året trent mye siden mitt drømmeyrke innebærer å være fysisk sterk.

Men nå har jeg fått veldig tydelige muskler på armene og dette har blitt påpekt... :sjenert: Litt synes jeg selvsagt er fint, men jeg er redd for å fortsette å trene slik at de blir enda større (type mini-Bjørgen).

Jeg bruker apparater på treningsstudio samt at jeg tar push-ups og pull-ups på egenhånd. Kan noe gjøres annerledes? Vil de fortsette å vokse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags styrke trenger du i jobben? Kortvarig og råsterk, eller utholdende sterk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags styrke trenger du i jobben? Kortvarig og råsterk, eller utholdende sterk?

Skal først i førstegangstjenesten, så i politiet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som politi vil du jo komme til å få bruk for styrken. Det er ganske harde opptaksprøver.

Synes du skal være stolt av musklene dine jeg :nigo: Skal mye til for å få Bjørgen muskler, da må du nesten trene målrettet mot å få det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk er jeg litt stolt over dem. Det er jo fint med muskler. :jepp: Men er bare redd for å trene og bli enda større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du blir litt større ja. Men ikke noe Bjørgen, med mindre du er en av de ytterst få som er et genetisk muskelmonster. :gjeiper:

Men det gjør vel ikke så mye? Og om du bryr deg litt om det så får du tenke at vi alle har noe vi ikke er fornøyd med, men din "skavanke" har en hel del positive sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, faktisk er jeg litt stolt over dem. Det er jo fint med muskler. :jepp: Men er bare redd for å trene og bli enda større.

Det var innstillingen sin det! Klart du skal være stolt over dem, det viser jo bare at du har en hel masse gode egenskaper som har ført til at du har trent på deg disse musklene :jepp:

Mine muskler vokser tregt, selv om jeg dytter på med proteiner så det holder etter trening. Jeg ønsker meg mer markerte muskler, synes det er kjempefint! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var innstillingen sin det! Klart du skal være stolt over dem, det viser jo bare at du har en hel masse gode egenskaper som har ført til at du har trent på deg disse musklene :jepp:

Mine muskler vokser tregt, selv om jeg dytter på med proteiner så det holder etter trening. Jeg ønsker meg mer markerte muskler, synes det er kjempefint! :)

Tror det spiller mer på genene fra min side da. Har ikke vært i så hard trening at det skulle bli tydelig. :sjenert: Men takk for støtte!

Får håpe du får markerte muskler snart, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan helt fint bli kjempesterk uten å få veldig markerte muskler. Det er for de fleste jenter umulig å bli seende ut som Bjørgen, hun er nok et genetisk unikum. Bare tren på, og spis godt :) Sterk er pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, faktisk er jeg litt stolt over dem. Det er jo fint med muskler. :jepp: Men er bare redd for å trene og bli enda større.

Jo større du blir jo vanskeligere blir det å bli større enn det igjen, og bjørgenmuskler krever gudegener som kvinne. Men hvis du ikke vil bli noe større og er fornøyd med styrken din per i dag kan du jo kutte ut progresjonen. Velikeholde musklene dine og fokusere på støttemusklaturen i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo større du blir jo vanskeligere blir det å bli større enn det igjen, og bjørgenmuskler krever gudegener som kvinne. Men hvis du ikke vil bli noe større og er fornøyd med styrken din per i dag kan du jo kutte ut progresjonen. Velikeholde musklene dine og fokusere på støttemusklaturen i stedet.

Jeg vil bli sterkere, men ikke større. :jepp: Men du har nok rett, at det blir vanskeligere og vanskeligere å bli større etterhvert. Ble bare litt satt ut av at en gutt jeg liker fortalte meg at jeg var større enn ham. :rodme: Ganske flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil bli sterkere, men ikke større. :jepp: Men du har nok rett, at det blir vanskeligere og vanskeligere å bli større etterhvert. Ble bare litt satt ut av at en gutt jeg liker fortalte meg at jeg var større enn ham. :rodme: Ganske flaut.

For HAM eller DEG? xD

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at det var overdrivelse og spøk fra han sin side da! Er ikke SÅ stor og han er ikke SÅ liten, men det fikk meg bare til å innse at jeg en dag faktisk kan bli en Bjørgen Junior om jeg fortsetter... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må legge til at det var overdrivelse og spøk fra han sin side da! Er ikke SÅ stor og han er ikke SÅ liten, men det fikk meg bare til å innse at jeg en dag faktisk kan bli en Bjørgen Junior om jeg fortsetter... :sjenert:

Det tror jeg faktisk ikke noe på ;) Det er nemlig nærmest umulig! Det er mange damer som trener like mye styrke som Marit Bjørgen gjør eller mer uten å bli i nærheten av like store. Du må ha spesielle gener for at det skal gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk ikke noe på ;) Det er nemlig nærmest umulig! Det er mange damer som trener like mye styrke som Marit Bjørgen gjør eller mer uten å bli i nærheten av like store. Du må ha spesielle gener for at det skal gå

Nærmest umulig selv om jeg er 17 og kun har trent i 6 mnd og allerede nå har blitt påpekt muskelstørrelse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at hvis du trener med mye vekt og få reps (type 4 reps per serie, all vekt du klarer) så trener du styrken på muskelen og nervesystemet sånn at maks antall nervetråder blir brukt, så du blir sterkere uten å øke størrelsen på muskelen? Jeg mener å ha lest det, men noen som har mer peil kan sikkert svare bedre om det :)

P.S.: Kjempefint at du er stolt av musklene dine! :nigo: Det har du all grunn til å være, du har jobba for dem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke noe med at hvis du trener med mye vekt og få reps (type 4 reps per serie, all vekt du klarer) så trener du styrken på muskelen og nervesystemet sånn at maks antall nervetråder blir brukt, så du blir sterkere uten å øke størrelsen på muskelen? Jeg mener å ha lest det, men noen som har mer peil kan sikkert svare bedre om det :)

P.S.: Kjempefint at du er stolt av musklene dine! :nigo: Det har du all grunn til å være, du har jobba for dem :jepp:

Ååå, tusen takk :)

Interessant forresten, for slik det er nå, pleier jeg å ta i sånn halvveis men heller med mange repetisjoner. Skal prøve den andre metoden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...