Gå til innhold

Kalorifattig alkohol?


jerod

Anbefalte innlegg

Har de siste ukene lagt om kostholdet mitt, og passer på å få i meg ca 1300 kcal pr dag. Har gått ned 3 kg hittil :D

Så skal vi på hyttetur i helgen, og da tenkte vi å drikke litt på lørdag. Men jeg vil ikke få i meg altfor mye kalorier :unsure:

Noen forslag til alkohol som ikke er sååå mange kalorier i ?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de siste ukene lagt om kostholdet mitt, og passer på å få i meg ca 1300 kcal pr dag. Har gått ned 3 kg hittil :D

Så skal vi på hyttetur i helgen, og da tenkte vi å drikke litt på lørdag. Men jeg vil ikke få i meg altfor mye kalorier :unsure:

Noen forslag til alkohol som ikke er sååå mange kalorier i ?:)

Alkohol har ca 9ckal/g. Ren alkohol har altså færrest kalorier pr. alkoholenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gin tonic. Tonic inneholder en del sukker, men det finnes en lightversjon :)

Eller tørr hvitvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alkohol har ca 9ckal/g. Ren alkohol har altså færrest kalorier pr. alkoholenhet.

Ren alkohol har 7kcal per gram.

100% alkohol fåes ikke kjøpt, det er heller ikke rådet å drikke.

Vodka uten smak holder stortsett 37,5 volumprosent og er ikke tilsatt noe annet enn vann.

Derfor er den teknisk sett minst energi i, i forhold til mengde du må drikke for å bli full.

Nå er det vel kanskje sånn at målet i seg selv ikke er å bli full. Da ville jeg fulgt rådene til de andre her inne. Tørr hvitvin (uten mye restsukker) eller rødvin.

Egentlig bør du drikke det du vil kose deg mest med, for en helg ødelegger ikke så mye for vektnedgangen dersom du er flink igjen til uken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen drakk jeg 13 halvlitere, men gikk allikevel ned. Sørg for å møte bøtta i løpet av kvelden, og alt er løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen drakk jeg 13 halvlitere, men gikk allikevel ned. Sørg for å møte bøtta i løpet av kvelden, og alt er løst.

haha, og dehydrert veier man jo også mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen drakk jeg 13 halvlitere, men gikk allikevel ned. Sørg for å møte bøtta i løpet av kvelden, og alt er løst.

Den strategien kjører jeg med all mat....

(hvor lang tid tar det før denne blir moderert?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...