Gå til innhold

ShapeUp's store Pizzatest, grandis får terningkast 6.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg abbonnerer på ShapeUp, og fikk meg en overraskelse i pizzatesten deres, de tester på den måten at mye kalorier og fett drar ned, mens høy prosent av protein drar opp. Det er også meninga at pizzaen skal spises med salat og litt ekstra kjøtt, ikke ekstra ost. :)

Grandis fikk fakisk terningkast 6, både den vanlige og den biff og løk. Den vanlige grandisen har et innhold av 223kcl pr 100gram, 12,5gram protein, 26gram karbohydrater, 7,5gram fett og er dermed sunnest i testen.

Ristorante pizzaene, som jeg trodde var sunnere, får faktisk terningkast 1.

Jaja, dagens opplysning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den smaker fortsatt papp og dritt.

Det gjør den, men det var ikke problemstillingen her. Jeg postet denne tråden fordi folk fort kan gjøre kjøpepizzaen sin litt sunnere og OK å spise ved å tilsette litt salat og kjøtt, som feks skinke, hvis man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Det gjør den, men det var ikke problemstillingen her. Jeg postet denne tråden fordi folk fort kan gjøre kjøpepizzaen sin litt sunnere og OK å spise ved å tilsette litt salat og kjøtt, som feks skinke, hvis man har.

Jeg skjønner problemstillingen din. Akseptere den. Men jeg bare forstår ikke hvorfor folk kjøper og spiser Grandis som smaker sånn som jeg beskrev det i mitt forrige innlegg - når de i tillegg til pizzaen må spise litt kjøtt og grønnsaker for å få i seg de viktige næringsstoffene? Da kan man jo like greit lage pizza selv, ha på alt kjøttet man trenger og grønnsaker så vips har man alle viktige næringsstoffer i èn rett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner problemstillingen din. Akseptere den. Men jeg bare forstår ikke hvorfor folk kjøper og spiser Grandis som smaker sånn som jeg beskrev det i mitt forrige innlegg - når de i tillegg til pizzaen må spise litt kjøtt og grønnsaker for å få i seg de viktige næringsstoffene? Da kan man jo like greit lage pizza selv, ha på alt kjøttet man trenger og grønnsaker så vips har man alle viktige næringsstoffer i èn rett.

Jaaaaaaaaaaaa, men nå handler det jo ikke om det da, skjønner du. Testen er vel basert på det at man der og da, må ha, eller vil ha, eller må ty til en rask middag og man kan jo da lure på hvordan man gjør det beste ut av pizzaene, liksom. Jeg synes det var greit å vite at hvis man feks en dag har en grandis i fryseren, trenger jeg bare å hive på et par ekstra skiver av kalkun eller skinke, og smekke i hop en salat som man kanskje uansett er glad i, og det blir ikke den mest usunne middagen i hele verden. Jeg synes testen hjalp meg i allefall, for jeg trodde ristorante og originale var sunne og greie pizzaer. Det var de ikke.

Men sorry da, jeg burde vel ikke postet dette, fordi "den smaker jo papp og drit" så for all del. Dette er snakk om en KJØPETEST pizza, ikke "lag din egen pizza så blir det sunnest."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Survival

Du trenger ikke bli sur da. Må jo bare spørre hva som er poenget med testen liksom :) Men nå skjønner jeg det. Så takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man tester da hovedsakelig etter smak. Skulle man testet etter kalorier, så kunne vi jo alle bare spist tunfisk på boks. Tåpelig test lagd av tulle journalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sur, bare slet med å forklare hva jeg mente poenget var. Eller hva bladet mente poenget var :) Beklager om det kom så oppgitt ut, ble oppgitt over meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...