Gå til innhold

Foreldre-barn-alkohol

Killer

Anbefalte innlegg

Jeg har selv opplevd at den ene av foreldrende drakk da jeg var liten . Men jeg har ikke tatt noe skade av den grund. Men skal du på fest oss noen burde du ha noen til å passe ungen som er 3 månder, du kan godt pomppe deg før du skal ut. Det går helt fint det har jeg gjort . For da er ungen i trygge hender , da kan foreldre gjøre som de vil . Eller unger som er litt større tåler å se mor eller far ta seg en øl eller et glass vin til maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Starya
små barn reagerer vel lettere med usikkerhet når de opplever foreldrenes forandringer ved beruselse, en det 11 åringer gjør. Tror på at 11åringer kan synes det er litt komisk, og tenåring også, enten komisk eller flaut. :lol:

Bare for å presisere eget innlegg, jeg så foreldrene mine nyte alkohol fra jeg var ganske liten, men så dem ikke påvirket (som jeg merket noe til) før jeg var ca 11. Har sikkert en sammenheng med utvidet sengetid. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg mener at hensynet til barna bør komme først. Ikke eget kosebehov. For min egen del vet jeg at jeg forandrer atferd kanskje bare etter 1 glass vin' date=' iallefall 2. Jeg vil ikke utsette mine barn for meg selv i en slik tilstand. Jeg tror de vil lure på hva som er skjedd med meg, og at det kan skape en indre utrygghet og usikkerhet som er helt unødvendig. En av foreldrene bør være klinke edru så lenge man har ansvaret for barna.[/quote']

Joda, sant nok det at i en ideel verden bør selvsagt hensynet til barna alttid komme først.

For å sette dette resonementet litt på spissen bør man kanskje heller aldri ta med barna på noe de ikke liker, eller det er den minste sjanse for at de kan lide overlast av noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...