AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #121 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er en ting jeg ikke skjønner helt. Hvorfor søkte du ikke om lån og stipend fra lånekassen for så å jobbe litt ved siden av studiene? Har dessverre ikke peiling på om du blir innsatt, men vi får da håpe ikke hvis du ikke har gjort dette med viten og vilje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #122 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er en ting jeg ikke skjønner helt. Hvorfor søkte du ikke om lån og stipend fra lånekassen for så å jobbe litt ved siden av studiene? Har dessverre ikke peiling på om du blir innsatt, men vi får da håpe ikke hvis du ikke har gjort dette med viten og vilje. Planen var hele veien å hoppe i "gamle rutiner" nærmest før jeg var ute av de... Jeg har ikke hatt problemer med å jobbe fullt ved siden av studier, så jeg skulle jo bare få meg en ny jobb og fortsette slik jeg hadde gjort tidligere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #123 Del Skrevet 4. juni 2012 Jeg håper du blir buret inne. Til straff for de, og skrekk og advarsel for andre. Uansett hvordan du vrir og vender på det har du svindlet til deg penger du ikke skulle hatt, og det skal og bør straffes! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulligull Skrevet 4. juni 2012 #124 Del Skrevet 4. juni 2012 (endret) Jeg håper du blir buret inne. Til straff for de, og skrekk og advarsel for andre. Uansett hvordan du vrir og vender på det har du svindlet til deg penger du ikke skulle hatt, og det skal og bør straffes! Greit nok, men bør NAV få buse frem med sine sakbehandlingsfeil i hytt og pine uten å noen sinne få smekk?! Av en NAVansatt å regelrett angripe en klient personlig verbalt er så uproffesjonelt som det kan bli, og bør likeledes straffes på et vis. At NAV gjør ekstremt mye feil er ikke til å stikke under en stol, men de får likevel fortsette i samme sporet som de alltid har gjort. En ting er at man hører mange klage på saksbehandlingsfeil, en annen ting er når en hører tidligere NAVansatte (jeg snakker nå om jurister jeg kjenner), som hånler av systemet, og sier de sluttet fordi de rett og slett ikke kunne fortsette å støtte oppunder et slikt system. Har også hørt et tilfelle der en saksbehandler ville slutte, fordi hun følte hun ikke kunne nok til å få gjort sinne arbeidsoppgaver, hvorpå ledelsen BØNNFALLT henne om å bli...? Det kan ikke være riktig?! Endret 4. juni 2012 av Gulligull Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #125 Del Skrevet 4. juni 2012 Greit nok, men bør NAV få buse frem med sine sakbehandlingsfeil i hytt og pine uten å noen sinne få smekk?! Smekk får man, men den blir sjelden om aldri offentliggjort. Av en NAVansatt å regelrett angripe en klient personlig verbalt er så uproffesjonelt som det kan bli, og bør likeledes straffes på et vis. Å behandle brukerne av NAV sine tjenester uten respekt er uprofesjonelt, straff vet jeg ikke, men ulike kompetansehevende tiltak er for noen nødvendig. At NAV gjør ekstremt mye feil er ikke til å stikke under en stol, men de får likevel fortsette i samme sporet som de alltid har gjort. Sett i forhold til mengden saker, antall dokumenter, telefoner osv som NAV behandler hvert år gjør NAV få feil. Men de feilene som gjøres får ofte store konsekvenser for enkeltmennesker - og derfor er hver feil viktig, selv om andelen feil er liten ifht antall saker. En ting er at man hører mange klage på saksbehandlingsfeil, en annen ting er når en hører tidligere NAVansatte (jeg snakker nå om jurister jeg kjenner), som hånler av systemet, og sier de sluttet fordi de rett og slett ikke kunne fortsette å støtte oppunder et slikt system. Har også hørt et tilfelle der en saksbehandler ville slutte, fordi hun følte hun ikke kunne nok til å få gjort sinne arbeidsoppgaver, hvorpå ledelsen BØNNFALLT henne om å bli...? Det kan ikke være riktig?! Jo, det kan være riktig. Det er ingen hemmelighet at noe av genvinsten med NAV-reformen ble tatt ut med redusert bemanning. De som jobber i NAV har ett veldig stort antall personer de skal følge opp. Og ikke minst, det forventes, av oss brukere og av "systemet" at de kan svare på alle spm om alle NAV sine tjenester. Det stilles store krav til breddekompetanse, særlig på små kontor. At mange har følt de ikke greier å møte dette kravet, og at de ikke greier å gjøre jobben sin så godt de skulle ønske, det skjer heldigvis sjeldnere og sjeldnere. Ønskedrøm: om fem år er NAV som det skal være, usynlig for de aller fleste av oss som klarer oss selv, og veldig synlig og tilstede for de som virkelig trenger oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gulligull Skrevet 4. juni 2012 #126 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er bare så innmari synd at det skal gå ut over privatpersoner på denne måten... Hvis det er som TS sier kan jeg se stor forskjell på en "typisk" trygdemisbruker, og en med ekstremt uflaks i sammenheng med misforståelser og for lite undersøkelser.. Ingenting som er gjort med viten og vilje, og på grunn av ren latskap. Jeg synes det burde straffes ulikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #127 Del Skrevet 4. juni 2012 Trådstarter, du spør om du må i fengsel. Jeg orker ikke lese hele tråden, så jeg spør her: Hvor mye penger har du urettmessig fått utbetalt? Hvis du blir dømt for trygdesvindel (og ikke tidligere er straffet for lignende forhold), beror straffen i all hovedsak på hvor stort beløpet er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #128 Del Skrevet 4. juni 2012 Trådstarter, du spør om du må i fengsel. Jeg orker ikke lese hele tråden, så jeg spør her: Hvor mye penger har du urettmessig fått utbetalt? Hvis du blir dømt for trygdesvindel (og ikke tidligere er straffet for lignende forhold), beror straffen i all hovedsak på hvor stort beløpet er. Det er beklageligvis et høyt beløp. Men det kunne vært halvert, minst, dersom NAV hadde stoppet utbetalingene når de oppdaget feilen, og ikke drøyde det i ett helt år... Vet ikke om det har noe å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #129 Del Skrevet 4. juni 2012 Du høres paranoid ut. Men det er dessverre mange som er så svake at de mener at folk "behandler dem som dritt" hvis de er saklige og holder seg til fakta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #130 Del Skrevet 4. juni 2012 Du høres paranoid ut. Men det er dessverre mange som er så svake at de mener at folk "behandler dem som dritt" hvis de er saklige og holder seg til fakta. Har blitt nærmest paranoid av dette ja. Du er forresten tøff som tør å si det til meg bak en dataskjerm, bak en anonym bruker. Hvis "jeg forstår ikke at dine foreldre kan oppdra deg på denne måten. Jeg har selv døtre på din alder, og ville aldri tillat at de gjorde noe sånt" er å være saklig og holde seg til fakta vil jeg helst ikke høre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2012 #131 Del Skrevet 4. juni 2012 NAV er slik, at hvis de gjør feilen, så blir det allikevel din feil, siden du skulle sjekket om de gjorde det rett eller feil! ?? forstå det de som kan. Jeg tror nesten de må legge om hele systemet og bytte navn, NAV har blitt for belastet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #132 Del Skrevet 7. oktober 2012 Faretruende nærme en rettssak, og jeg er med en fot nede i kjelleren. Det frister nesten å sørge for at denne rettsaken aldri finner sted, koste hva det koste vil...... Anonym poster: ef974635bb7f051046639c34fb65617f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #133 Del Skrevet 7. oktober 2012 TS jeg føler meg deg og ønsker at du slipper fra dette, har ikke ord, helt grøss. En stor klem til deg! Anonym poster: 5d4e67e1befedfdb6ea095b24bcb059c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2012 #134 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det er beklageligvis et høyt beløp. Men det kunne vært halvert, minst, dersom NAV hadde stoppet utbetalingene når de oppdaget feilen, og ikke drøyde det i ett helt år... Vet ikke om det har noe å si... Du skriver at du ikke ville ta opp studielån fordi du skulle jobbe, altså gå på dagpenger over kort tid. Allikevel gikk du på det i over et år. Hvorfor? Er man aktiv arbeidssøker klarer man å finne en jobb i løpet av et år. Anonym poster: f54e2ccf518d058c1b927e3e10e04d49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2012 #135 Del Skrevet 8. oktober 2012 Du skriver at du ikke ville ta opp studielån fordi du skulle jobbe, altså gå på dagpenger over kort tid. Allikevel gikk du på det i over et år. Hvorfor? Er man aktiv arbeidssøker klarer man å finne en jobb i løpet av et år. Anonym poster: f54e2ccf518d058c1b927e3e10e04d49 Vel, dette var i en periode med MYE arbeidsledighet, og det var ikke akkurat jobber i fleng. Jeg søkte aktivt, og ca 5-6 måneder etter at jeg ble arbeidsledig fikk jeg "napp". Fikk jobb hos et firma som skulle starte nytt kontor. Begynte der i 50% stilling sånn ca 6 måneder etter hele de prosessen startet (fra jeg sendte søknad til jeg satt på kontoret tok det omtrent 6-7 måneder). Rakk å jobbe der i kanskje 3-4 måneder før jeg på nytt satt på bar bakke. Hele kontoret ble lagt ned, på grunn av en lovendring som påvirket hele bransjen kraftig. En hel rekke uheldige hendelser som har skapt et rent helvete nå i ettertid, med andre ord. Anonym poster: ef974635bb7f051046639c34fb65617f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 8. oktober 2012 #136 Del Skrevet 8. oktober 2012 Jeg ønsker deg lykke til, TS. Uansett utfall, dette klarer du! Du har ikke gjort noe galt med hensikt, og det bør de ta hensyn til, samt at du er blitt feilinformert av NAV. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #137 Del Skrevet 22. november 2012 Svipper innom for å fortelle at dette ikke fikk noen konsekvenser for meg! Jeg er så lettet!!! Anonym poster: ef974635bb7f051046639c34fb65617f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #138 Del Skrevet 22. november 2012 Gratulerer! Pust ut og begynn å leve igjen, Anonym poster: 0744e22892a6491b14810cba30393006 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 22. november 2012 #139 Del Skrevet 22. november 2012 Hvilken lettelse, jeg har tenkt på deg. Nå ble jeg glad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #140 Del Skrevet 23. november 2012 Få penger fra NAV når man studerer? Huh? Hvor mange andre har du egentlig hørt om som gjør dette? Slår det deg ikke at det kanskje er en grunn til det? Ser at situasjonen din er kjip, men sånn er livet. Har du søkt lånekassen om penger? Hvor bor du? Kan du flytte for å få ned husleie? Har du dyre hobbyer? Hva er det hovedsakelig som tapper økonomien din? Ikke vær så passiv til egen livssituasjon. I stedet for å klage over at andre stikker kjepper i hjulene dine, la de seile sin egen sjø. Man får alltids en drittjobb hvis man vil, og man kan alltids leve ekstremt billig i en overgangsperiode hvis man vil også. Dessuten, mange er dessverre ikke til å stole på. Derfor bør man alltid gjøre litt research selv også. Det er masse elendige rådgivere der ute, og på NAV sitter sikkert ikke eliten. Men hvorfor du gikk til NAV i utgangspunktet forstår jeg heller ikke... For meg sitter iallefall det veldig veldig langt inne, tror nesten jeg hadde blitt uteligger og gått dør-til-dør for å finne jobb før jeg hadde gått på NAV. Anonym poster: ec760b73d176f370253f383abd0d2993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå