Gå til innhold

Et mareritt ut av en annen verden!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stå på, jeg har tro på deg :)

Tenk om alle vi som har opplevd å bli feilinformert og senere blitt straffet for det i større eller mindre grad hadde skrevet det ned, så kunne vi oversvømmet Nav direktøren VIA postverket.

Tusen takk! Det er godt å høre at noen har trua.. Jeg får utrolig mye støtte av familien, men av en eller annen grunn skammer jeg meg, og jeg føler meg så mislykket hver gang jeg må snakke med de om det.

Derfor er det deilig å være anonym her, og få litt støtte av dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser de prøver seg, men her må du ta de, med det mener jeg virkelig at du skal heve deg over det, gå videre med livet ditt og vise at du ikke bryr deg. De har ingenting på deg, ingenting.

Ville snakket med politiet om dette hvis det kan roe deg, mange av de kjenner samfunnet og er gode mennesker.

Neste skritt er å snakke med politiet. De kaller det avhør, og det blir jeg skremt av. Men de aller fleste sier at dette vil gå mye bedre enn alt jeg har opplev ifm saken hittil. Jeg har også vært heldig med politimannen som har fått saken, så jeg håper virkelig at han forstår at det er NAV som surrer her, og at jeg ALDRI har ment å gjøre noe galt. Jeg har prøvd å gjøre det beste ut av en vanskelig situasjon...

Når jeg virkelig er ovenpå, og har motet på min side, så får jeg fanden i meg og tenker at: De skal faen meg få!! Og de skal i alle fall ikke klare å knekke meg...

Men dette skjer skjeldnere og skjeldnere, for nå er jeg sliten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting og bli skremt av avhør så lenge du ikke har gjort noe galt, og det har du jo ikke.

Mine erfaringer med politiet ( som ikke skyldes meg ) har ført til at jeg har tillit til dem, veldig proffe folk som kan jobben sin, kjenner samfunnet pg er gode menneske kjennere, for å si det slik så støttet de meg etter en tung tid, de var fantastiske mot meg.

Hvis du er sliten så sov, tren, gjør ting som bidrar til glede og sett deg mål for veien videre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp politiet, de kan ofte virke misstenksomme men sannheten er at det bare er en maske. De gjennomskuet ganske kjapt om du er en ærlig sjel eller ikke. Dersom du føler avhøret blir tøft kan du gjerne gråte og være fortvilet men bli for all del ikke sint. Å heve stemmen, rope og banne gjør bare vondt verre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det forresten noe på nav sine sider om dette? Altså regler ved feil utbetalinger,eventuelt straffer, hvor lang tid tar det før man blir "oppdaget"? Jeg er redd jeg har fått for høy betaling to ganger, men har fått høre at så lenge det er dem sin feil så kan de ikke kreve tilbakebetaling. Men nå blir jeg litt redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det forresten noe på nav sine sider om dette? Altså regler ved feil utbetalinger,eventuelt straffer, hvor lang tid tar det før man blir "oppdaget"? Jeg er redd jeg har fått for høy betaling to ganger, men har fått høre at så lenge det er dem sin feil så kan de ikke kreve tilbakebetaling. Men nå blir jeg litt redd.

Ja, du kan få livstid ganger 2!!!!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mtp politiet, de kan ofte virke misstenksomme men sannheten er at det bare er en maske. De gjennomskuet ganske kjapt om du er en ærlig sjel eller ikke. Dersom du føler avhøret blir tøft kan du gjerne gråte og være fortvilet men bli for all del ikke sint. Å heve stemmen, rope og banne gjør bare vondt verre.

Jeg har så respekt for politiet, at jeg kommer aldri i livet til å opptre som en hissigpropp i en sånn setting.

Har bestemt meg for at jeg skal gjøre mitt ytterste for å ikke gråte, men jeg er vel forberedt på å knekke totalt sammen likevel.

Har snakket med denne mannen i telefonen noen ganger, for jeg har måttet utsatt avhøret på grunn av forskjellige ting, blant annet at den nye advokaten måtte få tid til å sette seg inn i saken. Han er utrolig hyggelig, og jeg må bite tvers i gjennom leppa hver gang for å ikke gråte for han høres så innmari sympatisk ut når han snakker. Vanskelig å forklare.. Håper han er like snill som han høres ut som.

Jeg håper at de "følger loven" i den forstand at de henlegger saken i og med at jeg allerede har blitt straffet en gang med 10% rentetillegg. Dette defineres som en straff i trygdeloven, og dobbeltstraff ER IKKE LOV! Skatteetaten må velge mellom å anmelde, og restskatt. Hvorfor skal NAV få i "pose og sekk"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som fisking, mulig det er navs spioner med fritidsproblemer, skal f ikke forundre meg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hi:

Hvis dette i det hele tatt er virkelig så kan jeg be deg avslutte det hele, dette er en ikke sak, du har ikke gjort noe ulovlig og du kan derfor ikke straffeforfølges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hi:

Hvis dette i det hele tatt er virkelig så kan jeg be deg avslutte det hele, dette er en ikke sak, du har ikke gjort noe ulovlig og du kan derfor ikke straffeforfølges.

JEG kan ikke avslutte det hele. Det er gått til politiet og jeg må møte opp i avhør, og rettsaker og det som værre er, ellers kommer de og henter meg.

NAV har gjort dette til en sak, skremt vettet av meg, ødelagt psyken min (jada, jeg skal klare å bygge den opp igjen, men likevel).

Hvorvidt politiet tar dette alvorlig eller ikke vil tiden vise. Per dags dato har de kun NAVS side av saken, og jeg er nødt til å samle krefter for å få frem min side uten å knekke sammen på politikammeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG kan ikke avslutte det hele. Det er gått til politiet og jeg må møte opp i avhør, og rettsaker og det som værre er, ellers kommer de og henter meg.

NAV har gjort dette til en sak, skremt vettet av meg, ødelagt psyken min (jada, jeg skal klare å bygge den opp igjen, men likevel).

Hvorvidt politiet tar dette alvorlig eller ikke vil tiden vise. Per dags dato har de kun NAVS side av saken, og jeg er nødt til å samle krefter for å få frem min side uten å knekke sammen på politikammeret.

Jeg sier igjen- dette er en ikke sak, de har ingenting på deg, at det er gått til politiet sier jo sitt om feil ressursbruk, mulig de må vise til sine øverste at de jobber for å ta svindlere, og at du kun var uheldig rett og slett, ikke lag det større enn det det er.

Det er ikke slike som deg de egentlig er ute etter å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVIS dette er virkelig er jeg mildt sagt sjokkert over behandlingen fra nav og advokaten din, det virker forferdelig lite intelligent, overrasket at de har kommet seg gjennom studiet i det hele tatt, det må være falske papirer.

Hadde jeg fått en slik sak hadde jeg etterforsket de for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal se at det hele bunner i saksbehandlere som VET de har gjort feil og nå gjør alt de kan for å få det over på deg. Alt for å redde sitt eget skinn.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal se at det hele bunner i saksbehandlere som VET de har gjort feil og nå gjør alt de kan for å få det over på deg. Alt for å redde sitt eget skinn.

:klemmer:

Det er vel en grunn til at ingen av de jobber i nav lenger...? :/

Veldig synd det skal gå ut over privatpersoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVIS dette er virkelig er jeg mildt sagt sjokkert over behandlingen fra nav og advokaten din, det virker forferdelig lite intelligent, overrasket at de har kommet seg gjennom studiet i det hele tatt, det må være falske papirer.

Hadde jeg fått en slik sak hadde jeg etterforsket de for å si det slik.

Jeg kan forstå at dette høres ut som et påfunn, men det er faktisk sant hvert eneste ord. Skulle så gjerne ønske at det var en vond drøm, men den gang ei.

Håper bare det ender godt, og de aller fleste, inkludert min nye advokat sier at jeg har en veldig veldig sterk sak (advokater er vel forsiktige med å si sånn hvis de ikke føler seg sikre på det?)

Men likevel er det vanskelig å finne trøst i det, etter alt jeg har fått høre av nav, og den forrige advokaten.

Jeg husker mottoet hennes var: "det er aldri så ille at det ikke kan bli værre". Merkelig nok så jeg aldri på det som noen særlig trøst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at dette høres ut som et påfunn, men det er faktisk sant hvert eneste ord. Skulle så gjerne ønske at det var en vond drøm, men den gang ei.

Håper bare det ender godt, og de aller fleste, inkludert min nye advokat sier at jeg har en veldig veldig sterk sak (advokater er vel forsiktige med å si sånn hvis de ikke føler seg sikre på det?)

Men likevel er det vanskelig å finne trøst i det, etter alt jeg har fått høre av nav, og den forrige advokaten.

Jeg husker mottoet hennes var: "det er aldri så ille at det ikke kan bli værre". Merkelig nok så jeg aldri på det som noen særlig trøst...

javel, da skal du lære deg og bli tøffere, kjenn dine rettigheter og stå opp for deg selv, jeg hadde visst med en gang at dette var en ikke sak av ukompetente dårlige saksbehandlere, de vifter gjerne med makt de tror de har, men de er ikke så tøff i trynet når alt kommer til alt, jeg hadde krevd erstatnig her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

javel, da skal du lære deg og bli tøffere, kjenn dine rettigheter og stå opp for deg selv, jeg hadde visst med en gang at dette var en ikke sak av ukompetente dårlige saksbehandlere, de vifter gjerne med makt de tror de har, men de er ikke så tøff i trynet når alt kommer til alt, jeg hadde krevd erstatnig her

Erstatning? For?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som går gjennom noe lignende. NAV forsikret henne opp og ned om at hun hadde rett til utbetalinger, og nå, 2 år etterpå har hun vist grov uaktsomhet, ifølge dem, ved å motta dette. Hun har nylig fått advokat, så jeg vet ikke hvordan det går til slutt.

Hun er også veldig fortvilet, det er hardt å få en hel etat på nakken, hvor de kommer med store ord og henviser til masse paragrafer. Aldri om de tar på seg noe av skylden, det er hun som er svindleren, selv om det var saksbehandleren hennes som ordnet alt.

Så det er ikke bare du, TS, som får gjennomgå, jeg føler virkelig med deg. Det hjelper liksom ikke at du vet at du ikke er en svindler, når NAV har bestemt at du er det.

Jeg har forresten rett til arbeidsledighetstrygd, men jeg spiser før gress enn å havne i systemet til NAV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatning? For?

Æreskrenkelse og maktmisbruk av enkeltindivid, det er psykisk mishandling, i følge norsk lov er ikke det lovlig.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er pålagt og behandle folk dårlig, samfunnsøkonomisk vinning på det, de ønsker og oppnå dårlig rykte, at de hele tatt gidd å arbeide for å tråkke på andre sier jo sitt,men de trenger vel penger til å leve de og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...